• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2015-12-27 18:41:55 följande:

Jösses vad mina fogar har mjukat upp sig. Det knackar i varenda led runt korsryggen å underlivet!

Snart har vi lyckats passera nyår med ???????? snart inga prematura alls i tråden. Helt otroligt!!!!

Usch jag tycker det är så läskigt när det knakar, fast jag borde vara van vid det här laget! Det ska ju inte vara nån fara med det men det känns så onaturligt när det knäpper sådär! :-P
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-12-27 18:49:00 följande:
    Ha ha det gör det på mig med. Jag låg i sängen med benen uppe i luften häromdagen och det knäppte till som bara den när jag tog ner det, och även när jag går ned på knä ibland ( fast då knakar jag ändå, i knäna) det får väl knaka då. Är mest fascinerad av att jag faktiskt kan göra de där sakerna. Alla sa att det skulle ta mig en halvtimme att få på skorna och gå till bussen nu. :)
    Det är inte många som har helt lätta graviditeter. De flesta e påmind att jsg borde vila. Vila? Varför undrar jag.... Ont någonstans? Nä borde jag det ha ha ha ha
    Har bara en mage som ät ivägen å jag blir lättare andfådd
  • amalie79
    Eleonor01 skrev 2015-12-27 19:05:48 följande:

Det är inte många som har helt lätta graviditeter. De flesta e påmind att jsg borde vila. Vila? Varför undrar jag.... Ont någonstans? Nä borde jag det ha ha ha ha

Har bara en mage som ät ivägen å jag blir lättare andfådd

Ja du verkar ju ha det än lättare till och med.

Känner igen det där, när andra talar om för en hur man ska känna. Jag respekterar dock när sambon säger det, för han känner mig och ser när jag faktiskt är trött och sliten och bebisen är ju hans med
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-12-27 18:44:32 följande:

Ja det där när man inte vet...? Min kompis fick sådär svårt att avgöra i v 30. Som svår mensvärk.

När hon ringde in frågade förlossningspersonalen: är det förvärkar eller riktiga värkar? Ja hur ska jag kunna veta det svarade ju hon såklart. Om man aldrig känt det?

Så hon fick komma in och blev sjukskriven och ordinerad soffläge i en vecka så helt oskyldiga var de ju inte. De försvann och hon kunde fortsätta jobba till v 39, födde i v 40+något.

Som ni säger som fått barn, när det är på riktigt så vet man, så är det väl, för de flesta iaf. Framförallt tänker jag lyssna på kroppen och intiutionen- tror jag sagt det innan, hade min bästa väninna lyssnat på förlossningen när hon ringde in, tagit två alvedon och en varm dusch så hade hennes dotter legat på kyrkogården istället för varit en störtskön åttaåring, förvisso med downs syndrom, men ändå.

Nej hur ska man kunna veta det? Jag har typ aldrig mensvärk heller men jag har haft det någon gång så jag lär väl känna igen det tror jag. Detta jag känner nu är inte som mensvärk i alla fall för när jag haft mensvärk har det varit vid äggstockarna typ och det här är som sagt inne i underlivet. Nu har jag inte känt något på 1,5 timme så jag hoppas det inte blir mer.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-27 18:59:48 följande:

Om jag har sex kring menstid ( som jag aldrig vet när det blir riktigt) så får jag kännbara smärtsamma sammandragningar i livmodern. Samma sak hände i början av graviditeten, vilket jag då inte visste, att jag var gravid alltså. Men sen fattade jag ju... :)

Nu när jag ÄR väldigt gravid så har jag ju fortfarande sammandragningar vid sex och orgasm- men nu gör de inte ont. Kroppen är spännande!

Häftigt att du känt det även vid menstid! Ja kroppen är sjukt spännande, det är fantastiskt hur den beter sig. Och vad den klarar av!
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-12-27 18:59:21 följande:

Nja, först fixerar den ju sig så det kan vara det. Men sedan fortsätter den att sjunka ner mer och mer fast den redan är fixerad och det kan kännas det med. Min har varit fixerad i säkert en månad men den "borrar" lite ibland ändå :)

Okej ja jag vet inte riktigt. Bebisen ligger ju med huvudet neråt och har gjort ett tag men den kanske rör på huvudet en del ändå. Känns det så som jag beskrivit när din bebis borrar in sig?
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 19:16:48 följande:

Okej ja jag vet inte riktigt. Bebisen ligger ju med huvudet neråt och har gjort ett tag men den kanske rör på huvudet en del ändå. Känns det så som jag beskrivit när din bebis borrar in sig?

Min har legat "rätt" sedan v 30 ungefär, v 32 sa bm att den låg med huvudet neråt och då hade jag redan förstått att det jag kände i sidan var fötter.

Nu senast låg huvudet långt ner men hon kunde rucka på det. Har inte känt någon direkt förändring sedan dess, det är två veckor sedan, så vi får se imorgon!
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-27 17:51:30 följande:
    Såå spännande!!!! Uppdatera mer om vad som sker hihi... Jag har typ noll tålamod och önskar att det var exakt så här---> slemproppen går 2 timmar innan vattnet ( då hinner jag förbereda mig haha) , sen startar värkarna och allt ska ske inom bra tid! HATAR att inte veta någonting om någonting, vill ha en plan på hur ungen därinne tänker ta sig ut och när!!!!! Kontrollfreaket i mig har vaknat till ordentligt
    Jag känner precis likadant. Vill att denna förlossningen ska gå som nr 2, vattnet gick 19, förvärkar kring 21, riktiga värkar kring 22.20 och ingen ute strax innan elva. Det var en drömförlossning för mig. Haha. Jag blev ju lite inställd på att det kanske lite började igår när jag absolut inte ville, så nu är jag nästan irriterad för att inget händer, haha.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-27 17:18:53 följande:
    Haha slemmigt värre! Ja jag tror den kan vara riktigt stor! Minns en kompis som berättade när hennes slempropp släppte, hon trodde det var nåt hunden kräkts upp för den låg där vid sidan om sängen när hon varit uppe på toa en natt (sov väl naken, men jag kan inte fatta hur man missar att nåt slemmar ur en, hahaha!). Nästan en dm lång sa hon, och stor och seg och slemmig!
    Ja, det känns som det aldrig tar slut liksom. Oj, ja det var skickligt att missa det. Haha.
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 19:16:48 följande:
    Även om bebisens huvud ligger rätt neråt så är de rörligt fram tills de är fixerat :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)