• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Eleonor01
    Monsan skrev 2016-01-03 10:40:35 följande:

Hej hej!

Vi ett tag sen man var inne och läste och shit vad man missat saker.. redan två bebisar som kommit till världen.. tänkte höra om det finns något intresse att lägga upp en förlossnings lista så man kan se vilka som fått.. tex datum för bf och datum för f, kön, vikt och längd... hade varit att kul att följa då det kommer att komma ett par bebisar framöver... ????..

Drt finns en bf lista runt Sidan 760 skulle jag tippa på. Plocka gärna fram dem. Använder alltid mobilen så kan tyvärr inte göra det
  • Kixpix

Hej!
    Jag har inte alls varit aktiv i tråden på länge! Bara varit inne lite sporadiskt och följt era diskussioner.

Tänkte mest berätta att det blev ingen januaribebis för oss. Vår tjej valde att titta ut genom ett akut kejsarsnitt den 30/12 på Helsingborgs förlossning!
    Jag skulle egentligen fött i Kristianstad men där var fullt, men det gör inget för jag är SÅ nöjd med personalen på både förlossningen och BB. Så nästa barn kör vi direkt till Helsingborg ;)
    God fortsättning till alla era andra och jag håller tummarna för att era bebisar kommer snart :)

• minahjärtan0609
    Monsan skrev 2016-01-03 10:40:35 följande:

Hej hej!

Vi ett tag sen man var inne och läste och shit vad man missat saker.. redan två bebisar som kommit till världen.. tänkte höra om det finns något intresse att lägga upp en förlossnings lista så man kan se vilka som fått.. tex datum för bf och datum för f, kön, vikt och längd... hade varit att kul att följa då det kommer att komma ett par bebisar framöver... ????..

Bra ide! Hade varit ännu bättre om vi kunde få den uppe i trådstarten. Är Caisas kvar i gruppen?
  • minahjärtan0609
    Kixpix skrev 2016-01-03 10:57:24 följande:

Hej!

Jag har inte alls varit aktiv i tråden på länge! Bara varit inne lite sporadiskt och följt era diskussioner.

Tänkte mest berätta att det blev ingen januaribebis för oss. Vår tjej valde att titta ut genom ett akut kejsarsnitt den 30/12 på Helsingborgs förlossning!

Jag skulle egentligen fött i Kristianstad men där var fullt, men det gör inget för jag är SÅ nöjd med personalen på både förlossningen och BB. Så nästa barn kör vi direkt till Helsingborg ;)

God fortsättning till alla era andra och jag håller tummarna för att era bebisar kommer snart :)

Grattis!!!
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2016-01-03 09:08:22 följande:
    Jag bor i Borlänge så de är ju en mindre ort och de kanske stämmer. De krävs dock då vi har extremt hög beläggning över hela dagarna. Vi har väldigt många studerande föräldrar på sfi samt hög arbetslöshhet i mitt område vilket gjort att de barn som tillhör min enhet har fått spridits ut över alla enheter i kommunen... (Drar absolut inte alla över en kant!!!!) men många föräldrar fikar hellre efter skolan än hämtar sina barn trotts att vi sagt strängt nej till detta då de ska hämtas direkt efter lektionerna är slut för dagen :) så de krävs tyvärr för oss att vara så hårda, vilket är hemskt. Vet flera gånger jag tänkt för mig själv, "varför skaffade du ens barn" när dom krigar för jämnan om att ha "egentid", egentid från sina barn? De finns inte... Man ska vara glad att vi ens har förskolor och det stödet, alla har inte det
    Här är det samma. Nu har ju inte jag barn på fsk längre, men när jag hade det var det 15h/vecka 9-14, mån, tisd och torsd. Lov ska dem vara hemma. Bor i mindre stad (Kalmar)
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2016-01-03 10:57:24 följande:

Hej!

Superstort grattis till lilla tösen hoppas ni mår bra.
    Varför blev det akut kejsarsnitt?
  • Nettiis

Vilken natt! Jag kunde inte somna fören efter 02.00.
    Jag har så ont i rygg och höfter att jag vänder mig om flera gånger per natt och vaknar varje gång! Behöver gå och kissa typ varannan gång jag vaknar. Har även mått illa i snart en vecka igen och det finns inget som gör att det underlättar.. Igår spydde jag även. Såhär mådde jag i början av graviditeten oxå..

Nu längtar jag som tusan efter bebis och hoppas jag slipper gå över tiden, det är långt bara till bf känner jag! Har bf den 28/1.

Hoppas ni andra mår bra och kan njuta av sista tiden nu..

• WiMe06
    MeEmmA skrev 2016-01-02 20:35:31 följande:
    Så kul att höra att det går så bra för er trots att det blev som det blev. Är grymt avundsjuk på dig som har din lilla tjej och både kan lukta och titta på henne :) längtar som bara den nu!
    Förstår om du inte vill lägga ut bilder, men det skulle vara roligt att se henne!
    Det går verkligen i ett, glad att det är jullov så man slipper skoltiderna att passa iallafall såhär i början. Det är helt å hållet tösens matschema som styr dagen.

Här är vår lilla tös med stora tejpen i ansiktet

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-03 11:43:30 följande:

Det går verkligen i ett, glad att det är jullov så man slipper skoltiderna att passa iallafall såhär i början. Det är helt å hållet tösens matschema som styr dagen.

Här är vår lilla tös med stora tejpen i ansiktet

Ååååååååååååh gosan!!!
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-03 10:36:59 följande:
    Äschdå! Märkligt att de inte informerar om det när ungen når allmän förskola, vi har inte fått nån info alls. Nu har han iofs betalplats just nu men hade bara allmän förskola hela hösten...
    Det var dåligt! Å andra sidan har ni betal plats då har ni ju "rätt" till å ha honom på loven om ni önskar det!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)