• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

[quote=76183746][quote-nick]WiMe06 skrev 2016-01-03 13:23:06 följande:[/quote-nick]Tack såg din mage i magtråden, jättefin Tack haha, ja den där doften kan man inte få nog av. Jag vill redan stanna tiden lite, det skar lite i hjärtat när mannen sa igår "att tänk, det är sista ggn vi har en så liten", ihjäl, kan man stoppa tiden nu. Inte många veckor kvar nu för dig. Tänk att era små är här snart också. Passa på och njut av alla buffar och klappa om magen några ggr extra varje dag, det ångrar jag att jag inte gjorde.Ja, visst är det skönt att slippa ha tider och skola å så att passa, jag vet inte hur vi hade löst det om mannen börjat jobba och barnen hade haft skolan. Hoppas att ni lyckas lösa det när det blir aktuellt. När börjar dina barn skolan? Här börjar dem den 14.[/

Tack :)

• Hame

Bf +5 imorgon och mannen ska tillbaka till jobbet, hade hoppats att bebis skulle tittat ut innan dess eftersom dagis är stäng fortfarande. Min snälla pappa kommer iaf hit imorgon och är letat så jag kan vila någon timma.

På tisdag ska jag till mvc om inget hänt. Ska be om en hinnsvepning då för att se om det kan få fart på något.. Vill väldigt gärna inte bli igångsatt så hoppas verkligen att det startar av sig själv snart.

• Förstaförsökaren26

Jag tänkte höra lite med er om hur länge ni har tänkt ha den andra föräldern hemma? Min tanke var först å ha de 10dgr plus en vecka sem men funderar nu på om han ska vara hemma heltid en vecka sen två veckor jobba halvdag å så en vecka semester. Är så kluven! Med dottern så började han med halvdagar när hon var 4dgr å då var jag snittad å hon bodde i princip på mig. Denna gång så har jag ju två hemma. Hur tänker ni?!

• Eleonor01
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-03 18:06:59 följande:

Jag tänkte höra lite med er om hur länge ni har tänkt ha den andra föräldern hemma? Min tanke var först å ha de 10dgr plus en vecka sem men funderar nu på om han ska vara hemma heltid en vecka sen två veckor jobba halvdag å så en vecka semester. Är så kluven! Med dottern så började han med halvdagar när hon var 4dgr å då var jag snittad å hon bodde i princip på mig. Denna gång så har jag ju två hemma. Hur tänker ni?!

Sprider ut de tio dagarna tror jag. Typ jobbar två dagar å e ledig tre i veckan de tre första. Sen ska min msn antagligen vara pappa ledig när tösen e tre månader å jag jobbs heltid igen
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2016-01-03 11:43:30 följande:

Det går verkligen i ett, glad att det är jullov så man slipper skoltiderna att passa iallafall såhär i början. Det är helt å hållet tösens matschema som styr dagen.

Här är vår lilla tös med stora tejpen i ansiktet

Vilken fin tjej! Å vad man längtar när man ser bilden.
  • kindofnothing

Är det någon som har bra koll på de tio pappadagarna? Min sambo jobbar i affär 3 dagar/vecka o har utöver det eget företag. För oss räcker det om han tar föräldraledigt från affären så kan han ta lön ur det egna företaget eller från sparkontot den första tiden... kanske jobba lite med det egna när jag o bebis är redo.

Detta skulle innebära drygt tre veckor hemma ihop (3 dar föräldraledigt/vecka)... får man göra så?

• Hame
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-03 18:06:59 följande:

Förra gången körde vi en vecka heltid och två veckor halvtid, men det var för tufft för mig inser jag i efterhand. Nu kommer vi göra två veckor heltid och sedan sprida ut lite fl-dagar beroende på hur det går med både bebis och storebror.
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2016-01-03 11:43:30 följande:

Det går verkligen i ett, glad att det är jullov så man slipper skoltiderna att passa iallafall såhär i början. Det är helt å hållet tösens matschema som styr dagen.

Här är vår lilla tös med stora tejpen i ansiktet

Så söt hon är! Nu längtar jag ihjäl mig
  • Eleonor01
    kindofnothing skrev 2016-01-03 18:32:31 följande:

Är det någon som har bra koll på de tio pappadagarna? Min sambo jobbar i affär 3 dagar/vecka o har utöver det eget företag. För oss räcker det om han tar föräldraledigt från affären så kan han ta lön ur det egna företaget eller från sparkontot den första tiden... kanske jobba lite med det egna när jag o bebis är redo.

Detta skulle innebära drygt tre veckor hemma ihop (3 dar föräldraledigt/vecka)... får man göra så?

Ja det får msn. Tio dagarna kan spridas ut men måste plockas ut inom 60 dagar tror jag det är
  • skruttan55
    Honsomvill skrev 2016-01-03 13:57:54 följande:

Hej, hoppar gärna in här :) hade bf 20 december egentligen men lilla killen har fortfarande inte valt att komma ut.

Blir eventuellt igångsatt imorgon.. Är riktigt less på magen annars. Inte haft några problem under hela graviditeten, men nu känns allt bara tungt.. (15kg tyngre än vanligt :p )

Skönt att höra att man inte är ensam. Jag hade BF 26/12. Jag gör allt för att få ut den lilla och dagar att gå men känner mig så tung (+17 kg)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)