• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    mitthemligajag skrev 2016-01-02 16:14:27 följande:

Jag jobbar på förskola och kan säga att stickprov görs rätt ofta :)

Men jag får ju själv sätta schemat, den enda regeln är att det är max 15 h per vecka. Nästa vecka kommer han ju att vara hemma mån-ons och sedan gå torsdag och fredag, sammanlagt 10 timmer vilket måste vara ok. Fk kan ju omöjligt veta vilket schema vi tänkt ha senare? Varför skulle de ens komma på tanken att göra ett stickprov? Fk vet väll aldrig vad man har för schema?
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-02 18:51:25 följande:

Haha han är rätt hanterlig min man, tack och lov! I vanliga fall kan han bli riktigt ynklig men jag tror han behärskar sig nu när han vet att jag gått krasslig så länge och har alla mina smärtor dessutom. Låter bra med en sån man som din som går med på det du säger, hehe, maken var rätt nervös för det där klippandet vet jag men jag tror han hade ångrat sig om han inte gjort det. Som tur är så är han inte äckelkänslig - det är han som bytt nästan alla bajsblöjor på sonen, det är han som torkar spyor från både barn och djur, själv är jag bara normalkänslig förutom nu under graviditeten när jag får kräkkänslor av vad som helst... Tur att han inte är så känslig för när sonen passerade spinaeknölarna under krystandet så kräktes jag i varje värk, och maken hämtade kräkpåse efter kräkpåse. Det är kärlek det!

Ja det är det jag också tänker, att han kanske ångrar sig annars. Dessutom tycker jag att det hör till och att det är det minsta han kan göra när jag får göra resten. Jag vet inte om vi ens har diskuterat att jag kan komma att kräkas men han får ju fixa det bara. Annars...
  • Eleonor01
    Hame skrev 2016-01-02 20:07:37 följande:
    Men jag får ju själv sätta schemat, den enda regeln är att det är max 15 h per vecka. Nästa vecka kommer han ju att vara hemma mån-ons och sedan gå torsdag och fredag, sammanlagt 10 timmer vilket måste vara ok. Fk kan ju omöjligt veta vilket schema vi tänkt ha senare? Varför skulle de ens komma på tanken att göra ett stickprov? Fk vet väll aldrig vad man har för schema?
    Hos oss kontrollera de vilken sorts plats msn har. Om man har gratis 15h eller betalar gör sin plats. Om man betalar för sin plats å barnet är på förskolan eller ledig när man e fl så går inte matematiken ihop.

Min man vabbande på fel dag en gång. Alltså skickade in i efterhand å skrev tisdag fast det var tydligen en onsdag som sonen var sjuk. Den dagen lyckades vi fastna i stickkonyroll. Handläggaren förstod dock problemet m mim mans minne :)) de förklarade då detta jag skrev. Att det är väldigt vanligt att folk utnyttjat systemet så det kontrolleras ofta
  • MeEmmA
    Hame skrev 2016-01-02 20:07:37 följande:
    Precis som andra skriver så görs det väldigt mycket stickprover utan anledning just bara för att det är alldeles för många som har fuskat med fp. Jag hade inte vågat göra det.
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2016-01-02 19:43:48 följande:
    Jo, dem brukar ju gå ner ngt sånt så dem matade på henne ordentligt innan amningen kom igång, men jösses nu måste jag pumpa för annars känns det som brösten ska sprängas.
    Så kul att höra att det går så bra för er trots att det blev som det blev. Är grymt avundsjuk på dig som har din lilla tjej och både kan lukta och titta på henne :) längtar som bara den nu!
    Förstår om du inte vill lägga ut bilder, men det skulle vara roligt att se henne!
  • Eleonor01
    MeEmmA skrev 2016-01-02 20:31:57 följande:
    Precis som andra skriver så görs det väldigt mycket stickprover utan anledning just bara för att det är alldeles för många som har fuskat med fp. Jag hade inte vågat göra det.
    Mitt samvete hade inte klarat det hellre! Jag kan inte ljuga eller undvara något från någon :)) sen arbetar jag iofs m lagar å författningar så det är väl så Jah är konstruerad ;)
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2016-01-02 19:59:54 följande:
    Satt precis och letade efter någon sida ;) nu ska här läsas
    startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html

Jag testade detta i min förra graviditet, men min sambo är inte så hjälpsam till sånt och om det nu fungerar så tror jag inte att det har lika bra effekt av att man gör det själv. Men din man kanske är lite snällare :)
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2016-01-02 20:12:10 följande:

Ja det är det jag också tänker, att han kanske ångrar sig annars. Dessutom tycker jag att det hör till och att det är det minsta han kan göra när jag får göra resten. Jag vet inte om vi ens har diskuterat att jag kan komma att kräkas men han får ju fixa det bara. Annars...

Haha ja den lilla servicen får de ta mig tusan stå ut med!
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2016-01-02 20:44:31 följande:
    startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html

Jag testade detta i min förra graviditet, men min sambo är inte så hjälpsam till sånt och om det nu fungerar så tror jag inte att det har lika bra effekt av att man gör det själv. Men din man kanske är lite snällare :)
    Han vräkte nyss ur sig "men låt de starta när de vill" och en djup suck ;) men varje gång jag går upp och kissar på natten så vaknar han till och säger " känner du ngt?" Haha så lite ivrig är han nog ;) ska nog försöka få till en liten färdknäpp här snart... Hehehe
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2016-01-02 21:21:24 följande:
    Han vräkte nyss ur sig "men låt de starta när de vill" och en djup suck ;) men varje gång jag går upp och kissar på natten så vaknar han till och säger " känner du ngt?" Haha så lite ivrig är han nog ;) ska nog försöka få till en liten färdknäpp här snart... Hehehe
    Haha, jag tvingade min till färdknäppen förra gången, det gick han med på iaf. Men så läste jag att det behövs ganska många ggr för att det ska göra nån värkan, så det slutade med att det blev lite psykiskt jobbigt för honom... Tillslut gick det inte alls för honom, han tänkte bara på bebisens huvud och vilket syfte vi hade sex för. Ska vara lite smartare den här gången och bara vara lite extra gosig istället och inte berätta varför.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)