• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-03 11:43:30 följande:

Det går verkligen i ett, glad att det är jullov så man slipper skoltiderna att passa iallafall såhär i början. Det är helt å hållet tösens matschema som styr dagen.

Här är vår lilla tös med stora tejpen i ansiktet

Åh vilken liten docka. Så fin hon är!
  • mitthemligajag
    Kixpix skrev 2016-01-03 10:57:24 följande:

Hej!
    Jag har inte alls varit aktiv i tråden på länge! Bara varit inne lite sporadiskt och följt era diskussioner.

Tänkte mest berätta att det blev ingen januaribebis för oss. Vår tjej valde att titta ut genom ett akut kejsarsnitt den 30/12 på Helsingborgs förlossning!
    Jag skulle egentligen fött i Kristianstad men där var fullt, men det gör inget för jag är SÅ nöjd med personalen på både förlossningen och BB. Så nästa barn kör vi direkt till Helsingborg ;)
    God fortsättning till alla era andra och jag håller tummarna för att era bebisar kommer snart :)

Stort grattis :)
  • mitthemligajag
    qatteriin skrev 2016-01-03 10:46:54 följande:
    Omg, jag hade blivit galen!! Visst att man vill vara förberedd om man är barnvakt typ men nån måtta får det ju vara!
    Man kan ju tycka de ja.... Herregud kommer bli gäälen snart
  • mirakelspektakel
    Det går verkligen i ett, glad att det är jullov så man slipper skoltiderna att passa iallafall såhär i början. Det är helt å hållet tösens matschema som styr dagen.

Åh vad fin hon är!! Man vill verkligen bara stoppa in huvudet i bilden och dra in lukten av bebis!

Längtar så efter att det ska bli dags snart... Även fast jag samtidigt får lite panik, det kan ju faktiskt dra igång typ när som även fast det är tidigt för mig, har liksom läst om er andra och tänkt att ja ja, det är många veckors skillnad på bf mellan oss... Men nu är jag ju i 36+1, snart räknas även hon som fullgången! 
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-03 11:37:42 följande:

Vilken natt! Jag kunde inte somna fören efter 02.00.
    Jag har så ont i rygg och höfter att jag vänder mig om flera gånger per natt och vaknar varje gång! Behöver gå och kissa typ varannan gång jag vaknar. Har även mått illa i snart en vecka igen och det finns inget som gör att det underlättar.. Igår spydde jag även. Såhär mådde jag i början av graviditeten oxå..

Nu längtar jag som tusan efter bebis och hoppas jag slipper gå över tiden, det är långt bara till bf känner jag! Har bf den 28/1.

Hoppas ni andra mår bra och kan njuta av sista tiden nu..

fy! det låter som du och jag mår rätt lika. Jag spydde också igår, även fast jag spytt hela min graviditet så har det lugnat sig de senaste veckorna.

Måste bara tipsa om en bok som heter: En mamma blir till. Den är i stundtals hysteisk rolig och igenkänningsfaktorn är hög. Med att förstöra just detta avsnitt (lyssnar på ljudbok så jag kan inte direkt citera) så beskriver författaren hur hon tvingade sin sambo att hjälpa henne att vända sig på natten, då hon hade för ont att göra det själv, vilket han motvilligt gjorde, när hon väl låg på andra sidan så insåg hon att det gjorde lika ont att ligga på den och sa det till sambon, vars svar blev: men nu har du inga fler sidor att ligga på älskling och sen somnade han om....
  • mitthemligajag

Men åhhh så tråkigt att man inte ser några bilder via telefonen :(
  • MeEmmA

Vilken söt liten skrutt <3 ser så liten ut och rofylld!

Jag känner att det skulle vara väldigt skönt om bebis kom innan lovet är slut, så att man kan ta det lite lugnt ett par dagar. Blir lite svårt med barnvakt på en vanlig vardag sen också med lämning/hämtning till skolan när barnen inte har fritidsplatser och min minsta har ingen förskoleplats. Just nu finns det några jag känner som jobbar inom skola och är lediga, men sen har jag inte en aning om hur vi löser det.
  • MeEmmA
    Kixpix skrev 2016-01-03 10:57:24 följande:

Hej!
    Jag har inte alls varit aktiv i tråden på länge! Bara varit inne lite sporadiskt och följt era diskussioner.

Tänkte mest berätta att det blev ingen januaribebis för oss. Vår tjej valde att titta ut genom ett akut kejsarsnitt den 30/12 på Helsingborgs förlossning!
    Jag skulle egentligen fött i Kristianstad men där var fullt, men det gör inget för jag är SÅ nöjd med personalen på både förlossningen och BB. Så nästa barn kör vi direkt till Helsingborg ;)
    God fortsättning till alla era andra och jag håller tummarna för att era bebisar kommer snart :)

Grattis!! Och bra att du är nöjd trots att det blev akut snitt, har träffat många som har dåliga upplevelser från det.
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2016-01-03 12:13:43 följande:
    Man kan ju tycka de ja.... Herregud kommer bli gäälen snart
    Haha, svärmödrar är härliga :)
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-03 12:07:51 följande:

Åh vilken liten docka. Så fin hon är!

Tack såg din mage i magtråden, jättefin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-03 12:21:58 följande:

Åh vad fin hon är!! Man vill verkligen bara stoppa in huvudet i bilden och dra in lukten av bebis!

Längtar så efter att det ska bli dags snart... Även fast jag samtidigt får lite panik, det kan ju faktiskt dra igång typ när som även fast det är tidigt för mig, har liksom läst om er andra och tänkt att ja ja, det är många veckors skillnad på bf mellan oss... Men nu är jag ju i 36+1, snart räknas även hon som fullgången! 

Tack haha, ja den där doften kan man inte få nog av. Jag vill redan stanna tiden lite, det skar lite i hjärtat när mannen sa igår "att tänk, det är sista ggn vi har en så liten", ihjäl, kan man stoppa tiden nu. Inte många veckor kvar nu för dig. Tänk att era små är här snart också. Passa på och njut av alla buffar och klappa om magen några ggr extra varje dag, det ångrar jag att jag inte gjorde.
    MeEmmA skrev 2016-01-03 13:04:29 följande:

Vilken söt liten skrutt <3 ser så liten ut och rofylld!

Jag känner att det skulle vara väldigt skönt om bebis kom innan lovet är slut, så att man kan ta det lite lugnt ett par dagar. Blir lite svårt med barnvakt på en vanlig vardag sen också med lämning/hämtning till skolan när barnen inte har fritidsplatser och min minsta har ingen förskoleplats. Just nu finns det några jag känner som jobbar inom skola och är lediga, men sen har jag inte en aning om hur vi löser det.

Ja, visst är det skönt att slippa ha tider och skola å så att passa, jag vet inte hur vi hade löst det om mannen börjat jobba och barnen hade haft skolan. Hoppas att ni lyckas lösa det när det blir aktuellt. När börjar dina barn skolan? Här börjar dem den 14.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)