• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • fruthomas

Tack alla! Vi mår bra och jag lider inte av att vara själv några timmar. Jag tycker mest synd om maken som måste lämna oss.

• amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-05 08:20:11 följande:

Så var det för oss med andra barnet. Han föddes kl 3 på natten ca. Först var det så mycket folk att vi blev lämnade helt själva direkt efter förlosdningen var klar. Sedan kom de tillbaka efter en timme och då fick jag flytta till ett rum och min man fick åka hem. Jag tyckte det var jobbigt. Det värsta av allt var att jag ville var att åka hem men blev tvungen att stanna ytterliggare en natt fast allt var bra. Denna gången har jag bett om tidig hemgång. Vill hellre hem tillsammans direkt än att stanna själv kvar.

Med första barnet fick vi stanna båda två i två nätter, bb hotellet i mölndal. Jag tror det beror dels på beläggningen men även att de prioriterar förstagångsföräldrar.

Så är det, vi ska ju föda där eller på östra och så har vi fått förklarat det för oss på utbildningen
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-05 07:42:33 följande:

Går du fortfarande på vattengympa? Gud vad jag längtar efter att få bada (i större pöl än vårt badkar) vatten är som valium för mig...

Nej den tog slut innan jul. Ja jag har ju inte mycket värk så, men även när oron kryper sig på så tar jag ett bad i badkaret. Är något med alltsammans som är lugnande
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2016-01-05 07:42:41 följande:

Känner precis likadant. Tycker det är jättesynd att alla sjukhus inte har hängt med i detta och byggt om så att partnern kan vara kvar. Och som sagt att det är så jäkla typiskt att nya sjukhusdelen blir klar under året men inte är klar tills nu så att JAG garanterat kan ha kvar min man. Nästan aldrig känt mig mer ego än nu faktiskt, men detta hade jag förträngt ända tills nu när jag läste att fruthomas man inte fick stanna.

Mm precis och så tycker jag också att tänket är så gammaldags. Varför skulle han tycka det är ok att lämna sin nyfödda och dra hem mitt i natten liksom .

Man står sig själv närmast, och vid det tillfället får man det. Det sa Mvc psykologen till mig när jag berättade om mitt dåliga samvete, att jag oroar mig mer för mig själv än bebisen vid förlossningen. Att man sätter sig själv först för vem ska annars skydda bebisen
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-05 07:44:40 följande:

Nä alltså jag tar också för givet att det är personalen som frågar isf men jag skulle inte kunna säga nej om jag fick frågan, menar jag. Men när Hame skriver det så vill jag minnas att det var så det var där vi födde; 22-06 var det inte aktuellt ändå att ha partnern där och resten av tiden fick man gilla läget i så fall, så det var liksom inget att diskutera om, vilket jag kan tycka är rätt bra.

Min man åkte iofs hem till katten med jämna mellanrum ändå så jag var rätt mycket ensam, även om han var där sen på nätterna.

Men vad får man för hjälp om bebisen skriker hela natten och mannen inte fått stanna då? Måste man sköta alltsammans ensam då?

Ja katten ja... Vi har faktiskt engagerat äldsta bonusen där. Han är stor nog att åka hit efter skolan, mata dem o hänga lite med dem, han tar sitt uppdrag på stort allvar så:)
  • Förstaförsökaren26

Alltså jag funderar på om slemproppen gick imorse. Gick på toa å efteråt när jag torkade mig så låg det en tjock å lång slemklump lite beige/gul aktig. Kanske 5-6cm lång. Har den senaste tiden haft mer rikliga fl men inte sådär. Med dottern så gick slemproppen på BF+10/11 sen föddes hon på BF+16. Har BM nästa tisdag får nog ta upp det med henne då OM inte bebisen har kommit!

• qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-05 09:11:51 följande:

Mm precis och så tycker jag också att tänket är så gammaldags. Varför skulle han tycka det är ok att lämna sin nyfödda och dra hem mitt i natten liksom .

Man står sig själv närmast, och vid det tillfället får man det. Det sa Mvc psykologen till mig när jag berättade om mitt dåliga samvete, att jag oroar mig mer för mig själv än bebisen vid förlossningen. Att man sätter sig själv först för vem ska annars skydda bebisen

Precis så, klok psykolog det där. Det är så det ska vara tänker jag, det är så vi är programmerade från evolutionen.
    amalie79 skrev 2016-01-05 09:15:08 följande:

Men vad får man för hjälp om bebisen skriker hela natten och mannen inte fått stanna då? Måste man sköta alltsammans ensam då?

Ja katten ja... Vi har faktiskt engagerat äldsta bonusen där. Han är stor nog att åka hit efter skolan, mata dem o hänga lite med dem, han tar sitt uppdrag på stort allvar så:)

Där vi var kunde man få all hjälp i världen. Vet att personalen hade en eller ett par bebisar ute hos sig i perioder under natten för att mamman skulle få vila, de kom så fort man tryckte på knappen.

Åh vad bra med bonusen som kattvakt! <3 Det är skönt att slippa tänka på den biten nu faktiskt eftersom det går per automatik, mina föräldrar får stanna här med sonen har vi planerat.
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-05 09:26:42 följande:

Alltså jag funderar på om slemproppen gick imorse. Gick på toa å efteråt när jag torkade mig så låg det en tjock å lång slemklump lite beige/gul aktig. Kanske 5-6cm lång. Har den senaste tiden haft mer rikliga fl men inte sådär. Med dottern så gick slemproppen på BF+10/11 sen föddes hon på BF+16. Har BM nästa tisdag får nog ta upp det med henne då OM inte bebisen har kommit!

Oooh låter ju änna som det!
  • MeEmmA

Jag har varit inne en sväng nu på morgonen och det var ingen vatten avgång vad de kunde se, däremot en kraftig svampinfektion där inne och urinvägsinfektion. Var öppen 2cm och huvud långt ner, men förhoppningsvis hinner jag klart med behandlingarna innan något startar på riktigt. Blä.

• qatteriin
    MeEmmA skrev 2016-01-05 10:07:18 följande:

Jag har varit inne en sväng nu på morgonen och det var ingen vatten avgång vad de kunde se, däremot en kraftig svampinfektion där inne och urinvägsinfektion. Var öppen 2cm och huvud långt ner, men förhoppningsvis hinner jag klart med behandlingarna innan något startar på riktigt. Blä.

Meeeen typiskt! Bra att få behandling i alla fall!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)