• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    MeEmmA skrev 2016-01-05 12:00:12 följande:

Jag har aldrig haft svamp innan men har ju hört att det ska ge väldig klåda, tack o lov så känner jag inte det än iaf. Är mest lite ömt bara. Ska ta en tablett ikväll, är det nån som vet hyr snabbt det brukar försvinna?

Uvi känner jag mig lite mer hemma på, men det känns inte heller som det brukar göra just nu. Svårt med alla gravsymtom samtidigt.

Svampklåda är tortyr. Och så kliar man så att man blir än mer irriterad där nere och till slut gråter man när man kissar om man inte gör det i duschen typ för det gör ont att ta på eländet ( inte helt olikt efter en förlossning kan jag tänka mig)

Men medlet brukar hjälpa snabbt iaf har det giort det de gånger jag haft svamp, när jag var yngre.
  • mitthemligajag

Gnäll på ni bara, jag vill också bara gnälla gnälla och gnälla och då är jag på bf -10 liksom!!!! Vill spyyyyy på de här nuuuu, vill kunna vara mig själv igen och en bra mamma :(

• Hame
    skruttan55 skrev 2016-01-05 12:33:01 följande:
    Det är så skönt att höra att man inte är ensam. Efter att ha vilat och pratat med gubben min känns det mycket bättre. Ja, det är skönt att se "slutet".

Jag fick höra att det är 50 % risk vid igångsättning att det blir sugklocka eller kejsarsnitt. Någon som känner igen de siffrorna? Det låter mycket. :s
    Det låter mycket tycker jag också, tror inte att det kan stämma.. Det måste väll bero på hur mogen man är vid igångsättningen? En kompis blev igångsatt i höst. Vid första läkarkontrollen var livmoderhalsen inte alls mogen och då bestämde de sig för att vänta i två dagar till. Då såg det mycket bättre ut och allt gick bra.  

Jag ska försöka sätta en j-kl fart här hemma och dricka en massa "förlossningsstartarthe" och se om det händer något :)
  • WiMe06
    skruttan55 skrev 2016-01-05 12:33:01 följande:
    Det är så skönt att höra att man inte är ensam. Efter att ha vilat och pratat med gubben min känns det mycket bättre. Ja, det är skönt att se "slutet".

Jag fick höra att det är 50 % risk vid igångsättning att det blir sugklocka eller kejsarsnitt. Någon som känner igen de siffrorna? Det låter mycket. :s
    Jag har blivit igångsatt med två utav mina graviditeter och båda har gått bra. Ingen hjälp har behövts med sugklocka. Så tycker också det låter mkt. Däremot kan det ta lång tid. Min tapp var väldigt mjuk men fortfarande lite bakåt när dem satte igång mig sist, men jag var öppen ca 3 cm. När dem tog hål på hinnorna var jag öppen ca 8-9 cm men gick att vidga helt och tappen var fortfarande lite bakåt. Men 19 min efter dem tagit hål på hinnorna var dottern ute. Hoppas du får träffa bebis snart
  • WiMe06

Eleonor - ja jag fick cytotec. En tablett dem smälte i vatten och sen fick jag en dos varannan timme om inget hade hänt. Usch, hade ingen aning att den hade så negativ inverkan på många. Inget jag fick information om heller. Gud vilken tur att allting gick bra. Vet ju om att den används vid abort eller sådär ju.

• qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-05 10:20:33 följande:

Förra gången så låg vi på patienthotellet och gick dit direkt efter timmarna på förlossningen, men har inte ens för mig att vi blev frågade om att bo på bb? Vad är skillnaden på bb och patienthotellet? (här får pappa bo med mamma och bebis) är de att de finns barnmorskor? Eller är de bara om man har någon slags skada eller bebisen inte mår bra? Och en till fråga, om man vill bo kvar, får man ha ett syskon sovandes med sig på patienthotellet? :)

Har aldrig fött på ett ställe som har patienthotell så jag vet inte vad skillnaden är, skulle tro att det har med personaltillgången att göra ja, bb har ju personal dygnet runt. Patienthotell är väl ganska ovanligt att det finns?
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-05 13:12:32 följande:

Eleonor - ja jag fick cytotec. En tablett dem smälte i vatten och sen fick jag en dos varannan timme om inget hade hänt. Usch, hade ingen aning att den hade så negativ inverkan på många. Inget jag fick information om heller. Gud vilken tur att allting gick bra. Vet ju om att den används vid abort eller sådär ju.

Nä man måste ju ändå lita på att de vet vad de gör när man träffar vårdpersonal, även om det är vansinnigt att cytotec används som det gör. Jag fick ta det som vagitorier vid mitt senaste missfall men jag tror inte det gjorde vare sig från eller till för den processen, det mesta var redan ute då. För de flesta går det ju ändå bra trots cytotec, men det är märkligt att de fortfarande använder det.
  • WiMe06

Lider med alla er som har det tufft med krämpor och känner er tunga i kroppen. Hoppas ni alla får träffa era bebisar snart.
    Dottern vill ha lite trådkompisar nu

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-05 13:19:01 följande:
    Nä man måste ju ändå lita på att de vet vad de gör när man träffar vårdpersonal, även om det är vansinnigt att cytotec används som det gör. Jag fick ta det som vagitorier vid mitt senaste missfall men jag tror inte det gjorde vare sig från eller till för den processen, det mesta var redan ute då. För de flesta går det ju ändå bra trots cytotec, men det är märkligt att de fortfarande använder det.
    Ja det verkar ju märkligt. När jag blev igångsatt med första så la dem ngn sorts gel som skulle göra att tappen mjuknande, dem här tabletterna jag fick denna ggn skulle tydligen vara en mildare form för den där gelen dem använde innan kunde tydligen påverka lite för mkt, så värkarbetet kunde bli väldigt intensivt för många.
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-05 13:12:32 följande:

Helt galet! Finns barn som dött vid igångsättning med cytotec. ALDRIG att de får i mig det om det blir igångsättning på mig!!

Har gjort abort m cytotec en gång.

Så glad att det gick bra för er!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)