• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2016-01-05 07:08:15 följande:

Ja alltså här finns inte heller egna rum till alla ännu tyvärr som sagt för de håller på att bygga om (typiskt att det inte är klart tills just jaaag ska föda) så det är beroende på att den andra kvinnan i rummet har sin egen man där redan, för då förstod jag det som att hon måste säga ja till att min får vara där om hon vill ha kvar sin egen man, för annars blir det ju orättvist. Så jag hoppas verkligen att jag får eget rum direkt eller hamnar med någon som själv vill ha sin man där. Mardrömmen vore ju en ensamstående som inte har någon där och inte vill ha min man där, eller en erfaren mamma som inte "behöver" sin man för bara hon slipper ha min man där. Usch vill inte tänka på det, jag har ställt in mig på att han ska få vara där hela tiden.

Så du hade alltså hellre skickat hem din egen man och varit kvar helt ensam med första barnet än att ha någons annans man bakom ett draperi? Det kan jag inte förstå. Som det känns nu skiter jag fullständigt i vilka mer som är där bara jag får man min man hos mig.

Japp i det läget hade jag det, men jag är inte särskilt bekväm med främmande människor och i det läget inte alls med främmande män (kanske även därför vi mest var inne på rummet och inte i de gemensamma utrymmena). Jag tyckte tillochmed det var jobbigt att gå ut på toa/dusch som låg utanför dörren... Men där är man ju olika. Och utifrån vad jag minns så handlade det bara om nätterna då, alltså "besökstid" för partnern var det ändå dagtid även om man delade rum. Däremot hade jag aldrig kunnat säga nej om jag var först i ett rum och nån faktiskt frågade om hennes man fick stanna, för då hade jag ju förstått hur viktigt det var för den personen. Men jag hade inte känt mig bekväm med det och hade antagligen inte känt mig lika trygg på bb eller stannat två dygn som vi gjorde.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-05 06:39:30 följande:
    Åh fett avis!! Var den bra? Älskar Tarantino! Hade vi bott kvar i Gbg så hade det nog blivit en biotur igen för vip-salongen på SF Bergakungen är ljuvlig (vi var på premiärvisningen på den salongen, såna nördar är vi!). Men här i stan får jag knappt plats i stolarna längre, haha!
    Ja den var bra, kanske inte den bästa av hans filmer, men väldigt bra. Det är ju inte så väldans långt till Sthlm från Örebro och billiga hotell finns det på helgerna, ta med mamma som barnvakt och kom ;) (eller så lånar ni vårt lilla hus när vi bor på hotell på torsdag).
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-05 06:47:39 följande:

Nettiis; såg nu att svärmor bara är 57... Mina föräldrar var 60+ när de fick första barnbarnet och de hänger med bra som bara den trots artros och skit, så svärmor kan nog lugna sig lite, haha!

Ja min mamma är 58 och hon är för mig en ung mormor liksom ( ja hon är ju ganska ung med tanke på att jag snart fyller 37)

Hon jobbar och cyklar överallt, är i bättre fysisk form än de flesta jag känner, vi umgås jättemycket då vi har handarbetet gemensamt, går på stan, eller bara fikar, tar igen alla de år jag bodde utanför stan.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-05 07:18:52 följande:

Ja den var bra, kanske inte den bästa av hans filmer, men väldigt bra. Det är ju inte så väldans långt till Sthlm från Örebro och billiga hotell finns det på helgerna, ta med mamma som barnvakt och kom ;) (eller så lånar ni vårt lilla hus när vi bor på hotell på torsdag).

Nä det är ju inte så fasligt långt! Men haha tyvärr tar det för många timmar sittandes för att jag ska fixa att åka bil/tåg så långt nu, vi var hos syrran utanför Eskilstuna i helgen och den timslånga resan var tillräckligt illa. Blä! Nä jag har hört att den är sådär med Tarantinomått mätt, men han har ett intressant sätt att göra film tycker jag.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-05 07:24:38 följande:

Ja min mamma är 58 och hon är för mig en ung mormor liksom ( ja hon är ju ganska ung med tanke på att jag snart fyller 37)

Hon jobbar och cyklar överallt, är i bättre fysisk form än de flesta jag känner, vi umgås jättemycket då vi har handarbetet gemensamt, går på stan, eller bara fikar, tar igen alla de år jag bodde utanför stan.

Ja det tycker jag också är riktigt ungt, kanske inte som det var förr i tiden men så som det ser ut idag! Mina föräldrar är nog i bättre form än jag och maken, haha, artros och högt blodtryck borträknat. Men de spelar golf och går långpromenader varannan dag och är allmänt aktiva tack och lov. Makens föräldrar är något äldre, svärfar fyller 70 på måndag, och de håller inte alls igång fysiskt på samma sätt så de orkar inte heller lika bra som mina hurtbullar till föräldrar. Men en stund orkar de leka iaf, haha.
  • amalie79

Jag hade gärna haft ett helt fotbollslag män på rummet bara min får stanna kvar. Det är en av de grejer jag är rädd för, att bli lämnad ensam efter en förlossning med en liten jag och allting är nytt. Jag tror det skulle kunna stressa hem mig innan jag är redo eller göra så att jag återhämtar mig sämre.

Det är liksom han som gjort detta innan och vet hur det ska gå till.

• Förstaförsökaren26

Vi fick ett eget rum när dottern föddes. Kändes väldigt bra! Vet inte hur det blir denna gång. Men tror nästan att jag kommer å vilja åka hem så fort som möjligt!

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-05 07:01:56 följande:

jag är egentligen inte någon bionörd jag heller, lägger hellre pengarna på att konsert eller teater än bio (tycker normalt inte att det är så stor skillnad att se film på bio och se den hemma). Men detta kändes så annorlunda så att jag inte kunde låta bli och det blev riktigt häftiga scener med den storleken på film.

Nej då är du ingen filmnörd! ;) är ju inte alls samma sak! Det luktar bio och popcorn och det är ju hela stämningen som gör det!
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-05 07:16:13 följande:

Japp i det läget hade jag det, men jag är inte särskilt bekväm med främmande människor och i det läget inte alls med främmande män (kanske även därför vi mest var inne på rummet och inte i de gemensamma utrymmena). Jag tyckte tillochmed det var jobbigt att gå ut på toa/dusch som låg utanför dörren... Men där är man ju olika. Och utifrån vad jag minns så handlade det bara om nätterna då, alltså "besökstid" för partnern var det ändå dagtid även om man delade rum. Däremot hade jag aldrig kunnat säga nej om jag var först i ett rum och nån faktiskt frågade om hennes man fick stanna, för då hade jag ju förstått hur viktigt det var för den personen. Men jag hade inte känt mig bekväm med det och hade antagligen inte känt mig lika trygg på bb eller stannat två dygn som vi gjorde.

Där ser man. Jag får hoppas att jag inte hamnar i den situationen då för jag tar för givet att det är personalen som frågar den andra mamman, det kan ju inte jag göra. Skulle dels kännas förnedrande och dels som att jag tvingar henne att säga att det är okej. Vet inte hur jag skulle kunna slappna av och sova helt ensam med bebisen utan min man, men han tror inte att det kommer bli något problem utan att det kommer finnas rum. När vi var på rundtur på sjukhuset utgick personalen där ifrån att de skulle ordna så att alla som vill får ha partnern där. Får väl föda ett barn till när den nya avdelningen är färdigbyggd
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-05 07:24:38 följande:

ang svärmor, om det är som din sambo säger så är det ju lätt löst. Bjud in henne att göra något ang bebis, du kanske tom kan ta med henne på ett besök på MVC om du känner dig bekväm med det? Annars brukar ju svärmödrar ha svårt att motstå små nykläckta bebisar,så det kommer säkert lösa sig så fort han är ute om du medvetet inte håller distans från henne.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)