• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

Alltså, det där med ledighet är ett fördärv. Igår flög jag på sambon när han kom hem och sa att vi måste ut! Han fick ta på sig skorna och så åkte vi en sväng.

Ändå var jag rätt trött och hade massa saker att göra hemma igår.

Idag vaknade jag med sambon och hade ont i ryggen. Kanske för alla saker jag bar igår och att jag slöade massor... Nu är jag superstel och det småvärker i höger ben och rygg, min svaga sida, även annars.

Idag ska jag iväg hemifrån i eftermiddag dock, bra det.

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-05 07:25:31 följande:
    Nä det är ju inte så fasligt långt! Men haha tyvärr tar det för många timmar sittandes för att jag ska fixa att åka bil/tåg så långt nu, vi var hos syrran utanför Eskilstuna i helgen och den timslånga resan var tillräckligt illa. Blä! Nä jag har hört att den är sådär med Tarantinomått mätt, men han har ett intressant sätt att göra film tycker jag.
    Dina stackars fogar! Jag har knappt ont när jag sitter, bara när jag ligger och går. Jag hoppas att jag inte målar fan på väggen nu, men jag har inte kräkts så här lite sen i början av graviditeten! Kanske dags att börja jobba igen!! :)
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-05 07:39:02 följande:

Alltså, det där med ledighet är ett fördärv. Igår flög jag på sambon när han kom hem och sa att vi måste ut! Han fick ta på sig skorna och så åkte vi en sväng.

Ändå var jag rätt trött och hade massa saker att göra hemma igår.

Idag vaknade jag med sambon och hade ont i ryggen. Kanske för alla saker jag bar igår och att jag slöade massor... Nu är jag superstel och det småvärker i höger ben och rygg, min svaga sida, även annars.

Idag ska jag iväg hemifrån i eftermiddag dock, bra det.

Går du fortfarande på vattengympa? Gud vad jag längtar efter att få bada (i större pöl än vårt badkar) vatten är som valium för mig...
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2016-01-05 07:29:54 följande:

Jag hade gärna haft ett helt fotbollslag män på rummet bara min får stanna kvar. Det är en av de grejer jag är rädd för, att bli lämnad ensam efter en förlossning med en liten jag och allting är nytt. Jag tror det skulle kunna stressa hem mig innan jag är redo eller göra så att jag återhämtar mig sämre.

Det är liksom han som gjort detta innan och vet hur det ska gå till.

Känner precis likadant. Tycker det är jättesynd att alla sjukhus inte har hängt med i detta och byggt om så att partnern kan vara kvar. Och som sagt att det är så jäkla typiskt att nya sjukhusdelen blir klar under året men inte är klar tills nu så att JAG garanterat kan ha kvar min man. Nästan aldrig känt mig mer ego än nu faktiskt, men detta hade jag förträngt ända tills nu när jag läste att fruthomas man inte fick stanna.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2016-01-05 07:36:34 följande:

Där ser man. Jag får hoppas att jag inte hamnar i den situationen då för jag tar för givet att det är personalen som frågar den andra mamman, det kan ju inte jag göra. Skulle dels kännas förnedrande och dels som att jag tvingar henne att säga att det är okej. Vet inte hur jag skulle kunna slappna av och sova helt ensam med bebisen utan min man, men han tror inte att det kommer bli något problem utan att det kommer finnas rum. När vi var på rundtur på sjukhuset utgick personalen där ifrån att de skulle ordna så att alla som vill får ha partnern där. Får väl föda ett barn till när den nya avdelningen är färdigbyggd

Nä alltså jag tar också för givet att det är personalen som frågar isf men jag skulle inte kunna säga nej om jag fick frågan, menar jag. Men när Hame skriver det så vill jag minnas att det var så det var där vi födde; 22-06 var det inte aktuellt ändå att ha partnern där och resten av tiden fick man gilla läget i så fall, så det var liksom inget att diskutera om, vilket jag kan tycka är rätt bra.

Min man åkte iofs hem till katten med jämna mellanrum ändå så jag var rätt mycket ensam, även om han var där sen på nätterna.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-05 07:40:35 följande:

Dina stackars fogar! Jag har knappt ont när jag sitter, bara när jag ligger och går. Jag hoppas att jag inte målar fan på väggen nu, men jag har inte kräkts så här lite sen i början av graviditeten! Kanske dags att börja jobba igen!! :)

Ja fogarna är tack och lov lite bättre nu när jag får vila så mycket och bebis har tryckt ner sig, det stabiliserar lite! Men jag har fått vansinnigt ont i ryggen istället, ibland kan jag inte gå utan att ta stöd i möblerna, jag borde nog haft kryckor fast jag inte kan använda såna. :-P Åh vad skönt att inte kräkas lika mycket! Jag kanske har tagit över lite illamående av dig, haha, mår svinilla hela förmiddagarna och kräks ibland när jag hostar, jag som inte kräkts på hela graviditeten!
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2016-01-05 07:42:41 följande:
    Känner precis likadant. Tycker det är jättesynd att alla sjukhus inte har hängt med i detta och byggt om så att partnern kan vara kvar. Och som sagt att det är så jäkla typiskt att nya sjukhusdelen blir klar under året men inte är klar tills nu så att JAG garanterat kan ha kvar min man. Nästan aldrig känt mig mer ego än nu faktiskt, men detta hade jag förträngt ända tills nu när jag läste att fruthomas man inte fick stanna.
    Jag kanske tänker helt tokigt nu, men jag skulle tro att förstagångsföderskorna bör ha större chans att få ha sina parters kvar... Jag hoppas iaf med tanke på att det ska vara lågt tryck på förlossningarna nu att era partners får stanna.

På alla förlossningar i Sthlm så får partnern stanna, vad jag vet, så jag är inte så orolig för just det, även fast man kan bli skickad till de mindre städerna runt om sthlm om det är riktigt platsbrist...
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-05 07:48:11 följande:
    Ja fogarna är tack och lov lite bättre nu när jag får vila så mycket och bebis har tryckt ner sig, det stabiliserar lite! Men jag har fått vansinnigt ont i ryggen istället, ibland kan jag inte gå utan att ta stöd i möblerna, jag borde nog haft kryckor fast jag inte kan använda såna. :-P Åh vad skönt att inte kräkas lika mycket! Jag kanske har tagit över lite illamående av dig, haha, mår svinilla hela förmiddagarna och kräks ibland när jag hostar, jag som inte kräkts på hela graviditeten!
    jag håller oxå i möblerna för det gör så ont de första stegen. Sen tvingar jag mig själv att sluta spänna mig och framför allt att sluta spänna magmusklerna och då går den värsta smärtan över efter ett par steg, även fast jag går som en pingvin och i sköldpaddetakt. 

Det är fasen inte ok att ta över min 7,5 månaders kräksjuka! inte ens lite av den... Är et blodsockret som är lågt? Misstänker att det kanske inte är läge för dig att börja små äta på nätterna, annars hade det vart ett hett tips. 
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-05 07:44:40 följande:

Nä alltså jag tar också för givet att det är personalen som frågar isf men jag skulle inte kunna säga nej om jag fick frågan, menar jag. Men när Hame skriver det så vill jag minnas att det var så det var där vi födde; 22-06 var det inte aktuellt ändå att ha partnern där och resten av tiden fick man gilla läget i så fall, så det var liksom inget att diskutera om, vilket jag kan tycka är rätt bra.

Min man åkte iofs hem till katten med jämna mellanrum ändå så jag var rätt mycket ensam, även om han var där sen på nätterna.

Jo det låter ju kanske rimligt i teorin när man hör det att det bara ska vara kvinnor där 22-06, MEN när jag läser att fruthomas man måste lämna henne alldeles nyförlöst kl 03 på morgonen och vara ensam de tre första timmarna bara för att deras barn råkade komma ut före 06 så tycker jag ändå det är för jävligt. Om barnet föds 07 är ju mannen med under hela förlossningen fastän det är mitt i natten, för då är man ju i eget rum, och sedan får han vara med hela dagen ända till 22. Tänk om barnet föds precis efter 22, då blir man alltså lämnad som alldeles nyförlöst utan sin man i ÅTTA timmar?! Nej usch det hoppas jag verkligen inte händer så många och hoppas verkligen att det finns ett rum till mig OCH mannen utan problem. Annars förstår jag dem som hellre åker hem.
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2016-01-05 08:04:59 följande:
    Jo det låter ju kanske rimligt i teorin när man hör det att det bara ska vara kvinnor där 22-06, MEN när jag läser att fruthomas man måste lämna henne alldeles nyförlöst kl 03 på morgonen och vara ensam de tre första timmarna bara för att deras barn råkade komma ut före 06 så tycker jag ändå det är för jävligt. Om barnet föds 07 är ju mannen med under hela förlossningen fastän det är mitt i natten, för då är man ju i eget rum, och sedan får han vara med hela dagen ända till 22. Tänk om barnet föds precis efter 22, då blir man alltså lämnad som alldeles nyförlöst utan sin man i ÅTTA timmar?! Nej usch det hoppas jag verkligen inte händer så många och hoppas verkligen att det finns ett rum till mig OCH mannen utan problem. Annars förstår jag dem som hellre åker hem.
    jag håller helt med dig Seven. Jag får panik av tanken av att han ska bli hemskickad, jag hade helt räknat bort det då sannolikheten är väldigt liten att det kommer hända för mig...  

Lyllos katt! och vilken superkvinna du är Qatteriin. Min sambo kommer inte ens få åka hem för att ta hand om bonusarna, så ego är jag. 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)