Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2016-01-21 11:54:34 följande:

Ju mer jag tänker på mitt motargument till biomammas argument, ju mer lockande känns det!!! Din sambo tar alla träningar, hon lagar mat, städa, handlar och tvättar åt er!!! Haha klockren vinst för dig... ja förutom att mina bonusarnas mamma inte är välkommen ens i närheten av vårt hus och jag har en aning om att det kanske är likadant hos er?

Hon var så välkommen så innan, hon har varit här och kollat på killarnas rum, firat skolavslutning, fikat med deras lillasyster, även umgåtts med sambons mamma. Allt detta innan konflikten startade för ett drygt år sedan, den ska jag inte gå in på, men hon avsa sig all kontakt med alla i sambons familj under resten av sin livstid. Därför sker all kontakt mellan henne o sambon via e post och messenger nu enligt dom. Som inte blev till hennes fördel utan vårdnaden kvarstår som gemensam.

Jag har aldrig haft något otalt med henne eller varit i konflikt med henne. Hade jag fått bestämma hade vi fortfarande pratat med varandra.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 11:45:56 följande:

Tack. För mig vart det en chock att jag reagerade så kraftigt, och blev så rädd. Jag har aldrig vart en rädd person, har alltid trivts bra med att var ensam hemma och aldrig vart mörkrädd. Jag jobbar ju för fasen med att samtala med våldtäktsmän, mördare och andra trevliga kategorier av kriminella. Så det är helt underbart att det har blivit så mkt bättre att jag kan känna mig trygg hemma igen.

Oj jobbar du med sådant. Hade jag aldrig klarat. Hur gör man det utan att bli knäpp själv?
  • amalie79

[quote=76253405][quote-nick]Eleonor01 skrev 2016-01-21 11:57:48 följande:[/quote-nick]Barnläkarens besiktning gick väl sådär...

V höft är tydligen överrörlig så nu har Lily fått en skena som han ska ha i 8 v... Von rosen någonting...

V öra gick inte att ta hörseltest i. För litet eller fosterfett ivägen. Ska tas om vid pku testet

Gränsvärde för solning. Vet inte ännu om vi behöver sola. Å jag som bara vill hem :(

Hungrig som en varg e jag också!!![/quote

Oj vi pratade ju just om skena för några inlägg sen och nu fick din flicka det. Hoppas det går bra!

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 12:23:52 följande:

För att svara kortfattat, så ser jag inte människor som svara eller vita, utan jag ser det kriminella som en liten tårtbit av personen jag har framför mig, även om hen har gjort något förfärligt mot någon annan, så är hen även någons älskade barn/sambo/pappa osv och de tårtbitarna kan vara helt fantastiska. Mitt jobb är inte att döma någon, vill jag göra det så får jag vidareutbilda mig till domare. Jag tänker att för eller senare kommer den här personen komma ut i samhället igen och då är det min uppgift att hen är så vettig som det bara går när den dagen kommer. 

Jag säger ju att du är så jäkla klok man bara kan vara.
  • amalie79

[quote=76253462][quote-nick]Eleonor01 skrev 2016-01-21 12:16:17 följande:[/quote-nick]E det någon annan som fått det??[/

Nej men qatteriing var orolig för sin lilla därför nämndes det.

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 12:37:23 följande:

fy vad tråkigt att höra. Vårdnadstvister är hemska. Intressant att det blev delad vårdnad med tanke på att föräldrarna inte kan ha direkt kommunikation med varandra. Inte så ofta men ser det. 

Sambon yrkade på att gemensam vårdnad skulle kvarstå, han sökte aldrig enskild. Det tyckte de att han skulle göra men han ansåg att de kunnat kommunicera innan och borde klara det än och att han aldrig ifrågasatt henne som mamma och därför tyckte barnen behövde båda sina föräldrar lika mycker
  • amalie79

Alltså jag blir såååå trött... Som tur är så mår jag rätt bra idag. Mvc skickade mig till östra sjukhuset för att en läkare borde kolla på mitt klipp. Jag kanske behöver antibiotika. Blä, jag som funderade på att avboka tiden idag för att det känns bättre för varje dag.

Sist jag satt här blödde jag i v 17 efter rul och trodde Arvid skulle dö för att jag inte varit säker på att jag ville ha honom. Nu sitter jag här med honom. Klar förbättring :)

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-21 15:35:43 följande:

Hoppas allt ser bra ut med klippet, tur att du inte avbokade!

Det var vilket som sa läkaren. Jag kunde få antibiotika om jag ville, men kunde också avvakta och hålla koll under några dagar till. Ingen feber och i stort sett normal siffra när de kollade efter infektion.

Så jag valde att vänta, brukar reagera med dålig mage osv.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-21 16:50:12 följande:

Härligt! Skönt med lite hjälp, vi fick en storhandling levererad idag. Sitter just nu och ammar samtidigt som jag själv försöker få i mig mat.

Men jag har så sjuuukt ont i mitt högra bröst, känns som att det bara finns mat i det. Det är som ömma punkter i det medan det andra känns helt tomt. När hon ätit på höger sida har W alltid hela munnen full med mjölk och hela amningsnappen är full men på vänster sida så syns det aldrig nåt. Kan man ha mer mjölk i det ena bröstet?

Det tror jag att jag också har. Det är säkert en kupa större nästan dessutom :) samma tutte som läckt i typ 20 veckor innan han föddes:)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)