Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2016-01-23 12:20:24 följande:

Man blir lätt inkörd på ngt. jag skulle nog få lätt panik om jag var iväg någonstans och glömde nappen, gjorde det med äldsta en gång vet jag och det var ju fullt kaos, haha. Därför har jag alltid en ligger i skötväskan samt att jag har en flaska och drickfärdig tetra med ersättning.

Ja, jag tänkte att trean blir ju hur lätt som helst. Man har ju två innan liksom. Men jag är nog verkligen mer om mig och kring mig den här gången. Hoppas dina tuttar får läka.

Ja, man blir ju så glad för minsta sömn man får. Hmm, ja, det blir knepigt med alla barnen skälv sedan. Det blir en prövning.

Ja herregud jag är orolig för vara ensam med ett barn!

Och måndag morgon kommer bonusarna vara hemma med, hoppas det går bra, har bett sambon börja 8 men de har "morgonbön" på måndagar så det går nog inte
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-23 13:58:40 följande:

Åh, det förstår jag. Men tar dem sig själva till skolan bonusarna?

Ja då de tar spårvagnen så inget jobb så. Äldste har åkt själv sista 1 1/2 åren, nu ska lille med också och det kan gå hur som helst, men han har lovat att sköta sig om han slipper fritids. Förra gången vi försökte så var han alls inte mogen, då kunde han helt enkelt låta bli att gå upp eller gå åt ett annat håll än storebror. Men nu så vill han själv inte gå på fritids längre, inte så många treor går kvar där.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-23 14:07:46 följande:

Om man ska sluta amma och övergå till ersättning, hur är bäst att göra? Kan man fasa ut det successivt, så att man tar varannat mål amning och varannat mål ersättning och så fasar man ut amningen mer och mer. Känner att denna amning börjar ta knäcken på mig samtidigt som jag får så jäkla dåligt samvete för att jag vill sluta amma. Känner mig liksom lite misslyckad som mår dåligt över den och inte får det att funka riktigt bra. Vet att ni flesta här har precis samma med era bebisar, att dem också vill snutta och äta hela tiden och jag beundrar er som klarar av det, för jag börjar verkligen känna att det inte går längre.

Hon är missnöjd precis hela tiden när hon inte ligger vid bröstet. Jag kan lägga ifrån mig henne i 5 minuter sen bara skriker hon. Hon kan liksom inte vara vaken utan att hon ska ligga där. Dem sista 2-3 dagarna har jag bott i soffan, hinner ju knappt gå på toa och äta själv emellan.

Jag förstår dig fullt ut. Känner mig som att jag aldrig kommer vänja mig vid känslan av hormonrus, mår illa när jag lägger honom till bröstet och första tagen. I morse sov vi så länge stt det var mjölk överallt, i sängen, i hela ansiktet på Arvid, det plaskade och spände och stackarn fick knappt tag om vårtan.

Arvid går ju att lägga ifrån sig lite så. Sen har jag inte ångesten som du har ang vikten osv, din tjej är ju fortfrsnde så liten. Min femkilosklump går inte under av att vara med pappa i famnen eller pipa ett par extra minuter medan jag bajsar klart liksom. :)

Ska kämpa på men tror inte jag kommer amma särskilt länge.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-23 13:44:26 följande:

Amen fy, gick det bra eller gjorde du dig illa?

Inget roligt och lämpligt ställe att halka på.

Sträckte till höften lite men ingen större fara. Höll upp huvudet iafå
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-23 14:26:07 följande:

Skönt att slippa det iallafall, men det är klart att det blir ju ändå kanske att dem kommer till dig och så när dem kommer hem. Hoppas yngsta sköter sig nu då och följer med storebror så det funkar.

Ja, Nu åker de till sin mamma på måndag så första veckan blir lugn. Sen har jag sagt till sambon att jsg inte tänker planera min ledighet kring dem men är jag hemma så ok. Men som tur är så slutar yngste alltid 14:25 o sambon 15 så de kommer inte vara så länge hemma innan han kommer
  • amalie79

Nu kom sambon med färskpressad blodapelsinjuice medan Arvid äter :) han känner sin sambo

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-23 14:46:02 följande:

Skönt att det inte bara är Sally som headbangar! Då borde det ju inte vara nån fara för dem egentligen. Även om man såklart ska försöka parera, hehe. Sally har ju mindre huvud än Axel hade också så det är väl inte lika otympligt, 33 cm i huvudomfång bara. Har varit på stan idag och försökt hitta mössa som passar, orkade inte springa runt så mycket med Axel med mig men Åhléns och PoP blev det iaf. Vi hade ju mest kläder i stl 56 så med tanke på att hon drunknar i 50 så behövde vi skaffa lite till... Men det finns ju inte mycket att välja på och det som finns är inte riktigt min stil! Det blev iaf en body i 44 och en i 50 på rean på PoP, ett par brallor i 50 och så en hjälmmössa i stl 36 som var den minsta jag hittade. Och en pyjamas i 44 på Åhléns. Så nu har hon några plagg som passar iaf...

WiMe06; du ska INTE ha dåligt samvete om du slutar amma! Du har kämpat redigt länge och att bröstmjölk knappt ens är marginellt bättre än ersättning för oss i västvärlden har vi redan diskuterat. Som jag ser det så ammar man först och främst för sin egen skull, inte för bebisen, för ersättning funkar lika bra. Men för- och nackdelarna vet du redan själv, ha inte dåligt samvete bara. En välmående eller åtminstone fungerande mamma är det viktigaste för alla ungar. Jag vet inte hur man bäst går över till ersättning, men att byta ut varannat mål låter ju vettigt!

Amalie79; det lät inte roligt att ramla i duschen! Bra att du inte gjorde dig alltför illa! Skönt att få sova så länge men jobbigt när mjölken plaskar ner överallt. :-P Jag har aldrig kunnat vara utan bh/amningslinne när jag ammat för då har det runnit överallt... uuuh.

Ja mina mjuka bh rinner det igenom. För varm för linne men har små Ikea- handdukar i sängen som jag lägger runt och under.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-23 14:46:02 följande:

Skönt att det inte bara är Sally som headbangar! Då borde det ju inte vara nån fara för dem egentligen. Även om man såklart ska försöka parera, hehe. Sally har ju mindre huvud än Axel hade också så det är väl inte lika otympligt, 33 cm i huvudomfång bara. Har varit på stan idag och försökt hitta mössa som passar, orkade inte springa runt så mycket med Axel med mig men Åhléns och PoP blev det iaf. Vi hade ju mest kläder i stl 56 så med tanke på att hon drunknar i 50 så behövde vi skaffa lite till... Men det finns ju inte mycket att välja på och det som finns är inte riktigt min stil! Det blev iaf en body i 44 och en i 50 på rean på PoP, ett par brallor i 50 och så en hjälmmössa i stl 36 som var den minsta jag hittade. Och en pyjamas i 44 på Åhléns. Så nu har hon några plagg som passar iaf...

WiMe06; du ska INTE ha dåligt samvete om du slutar amma! Du har kämpat redigt länge och att bröstmjölk knappt ens är marginellt bättre än ersättning för oss i västvärlden har vi redan diskuterat. Som jag ser det så ammar man först och främst för sin egen skull, inte för bebisen, för ersättning funkar lika bra. Men för- och nackdelarna vet du redan själv, ha inte dåligt samvete bara. En välmående eller åtminstone fungerande mamma är det viktigaste för alla ungar. Jag vet inte hur man bäst går över till ersättning, men att byta ut varannat mål låter ju vettigt!

Amalie79; det lät inte roligt att ramla i duschen! Bra att du inte gjorde dig alltför illa! Skönt att få sova så länge men jobbigt när mjölken plaskar ner överallt. :-P Jag har aldrig kunnat vara utan bh/amningslinne när jag ammat för då har det runnit överallt... uuuh.

Ja mina mjuka bh rinner det igenom. För varm för linne men har små Ikea- handdukar i sängen som jag lägger runt och under.
  • amalie79

Jag kommer få plocka undan 56 utan att han använt allt. Ändå tycker jag inte jag köpte vansinnigt mycket.

Fick lite men mest i 62/68 så :)

• amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-23 16:05:30 följande:

Åh, en stor liten kille. Min make bara längtar tills det är lite mer å hålla i

Ja för mig som inte är bebisvan så så är det skönt att han inte är så liten, han känns inte så skör utan man vågar ta i honom när man inte är van vid påklädning osv.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)