BF Januari 2016 :)
Jag förstår dig, man vill ju inte käka ab i onödan! Tur att det inte var värre iaf!
Jag förstår dig, man vill ju inte käka ab i onödan! Tur att det inte var värre iaf!
Haha! It's a beautiful name, for a boy or a girl. Especially a girl, or a boy
Jag blev ju igångsatt den sjunde vid 15-tiden, vi blev så besvikna att ungen inte ville komma ut den dagen! Han heter dock Soda i andranamn
Nja, vi vågade väl inte riktigt så han har ett normalt andranamn, men vi hade roligt åt det på förlossningen .
Jag tror vi blir knäppa här.
Arvid sov under kvällen igår, vaken runt 23 en stund för mat. Somnade och sov till ca 03, inte så illa.
Sen har han inte sovit mer. Vi har hjälpts åt, han har ätit,flaska och tutte, åkt vagn, fått musik, blöja, pussar, allt. Han är inte tokledsen hela tiden, ibland, men ibland bara vaken liksom.
Vet inte vad vi ska göra, försöker sova när han sover osv men snart 4 timmar ör mycket även om man sovit!
Nu har sambon lagt ner honom hos mig igen har fått Sova en timme iaf.
Har varit flera sådana nätter/ morgnar nu
Jag får problemet att jag inte kan somna. Ligger bara o väntar på att han ska vakna
Sådär har Alvar också gjort en gång varje natt. Idag mellan 01.30 och 04.00 :( Han är inte ledsen alls, han bara är vaken! Än så länge är det ok, för vi har tagit sovmorgon till 8 - tiden sedan, men jag bävar för när maken måste börja jobba fulla dagar igen och inte kan ta stora killen på morgonen. Han är sjukt morgonpigg och gör upp vid 05...
Rutiner bryr jag mig inte om och har aldrig gjort, men det hjälper ju inte att följa barnets rytm om man ändå inte somnar när barnet sover eftersom man fastnar i tanken att de kommer vakna när som helst. Sen har ju vi tydligen en unge som bara sover i famnen och om man då är en sån som inte kan sitta och sova så blir den biten lite klurig. Jag har sovit ungefär sju timmar sen i måndags morse men det går tydligen att leva på ändå, hehe.
... Helt toppen innan. Och har man familj osv så kan man ju inte alltid bara sova heller.
Denna gången verkade inte flaskan hjälpa heller. Men ska testa med den igen ikväll. Det hsr funkat för ganska många jag känner så barnen sovit mer. Ja det kanske kommer störa amningen, men han verkar fatta båda, men jag måste snart få sova lite grann på rätt tid så testar ändå.
Sådär har Alvar också gjort en gång varje natt. Idag mellan 01.30 och 04.00 :( Han är inte ledsen alls, han bara är vaken! Än så länge är det ok, för vi har tagit sovmorgon till 8 - tiden sedan, men jag bävar för när maken måste börja jobba fulla dagar igen och inte kan ta stora killen på morgonen. Han är sjukt morgonpigg och gör upp vid 05...
Jag har tänkt precis samma sak, det känns som Wendela är jättestark i nacken för sin ålder. Hon slänger och kastar med huvudet så man blir alldeles orolig. Hon vill inte alls hålla det still. Hon lyfter på huvudet och liksom byter håll själv om hon ligger på bröstet.
Arvid hade vakenstund mellan 23:30-01:30 typ. Fick flaska, tutte, gos, lite nöjd, lite skrik. Sen somnade han o sov till 06:30, underbart. Vaken, rensade snor på honom, han åt så det plaskade mjölk och kräktes så det kom lite blod i slem och snor så antsgligen har snoret o saltet gjort slemhinnorna sköra.
Kinkade lite och vi sov två timmar till.
Det är ju då man borde sovit när hsn sov innan 23, men fredag, tv, tacos, då vill man inte bara gå o lägga sig!