BF Januari 2016 :)
Amalie: angående de läckande brösten, använder du amningsinlägg? Sådana där runda i tyg eller engångs som man lägger i bh:n/linnet? De fångar upp mjölken rätt bra och man kan ju ha dubbla om det behövs.
Amalie: angående de läckande brösten, använder du amningsinlägg? Sådana där runda i tyg eller engångs som man lägger i bh:n/linnet? De fångar upp mjölken rätt bra och man kan ju ha dubbla om det behövs.
Korven sover som en stock trots att bröderna är på sitt bästa solskenshumör idag, bara bråk och elakheter, har fått mig några kängor jag med av äldste som vet precis vilka knappar han ska trycka på.
Men nu lär han väl vakna och hålla låda några timmar och jag har ju inte direkt sovit, men klart, kollat lite tv ensam och stickat är också bra för själen!
Ska gå o krama sambon lite också, lite jobbigt när de ockuperar honom och alla inte får plats i soffan.
Ja jag har dem i hela tiden, bättre det än att läcka ner kläderna. Vi har inte egen tvättmaskin så jag tvättar gärna så lite som möjligt .
Så brast det i natt och jag skrek åt bonusen att hålla käften. Inte bra alls. Arvid har bara vaknat två gånger så det var ingen dålig natt men andra gången skrek han sig svettig och väckte de andra och bonus var såklart irriterad och spydig. Jag blir ju superstressad när han skriker sådär, inte vill ta bröstet och vet liksom inte vad jag ska erbjuda mer än kärlek. Läste någonstans igår om att svepa in honom i en filt och hyssja honom och trösta och det funkar lite om jag samtidigt tar av mig och håller honom alldeles intill mig. Fast vi blir varma.
Känner mig elak som skrek på bonus men han tryckte på precis alla knappar igår o var sådär tweenie-dryg. Kallade mig fetto ( han vet att det tar skruv) och var allmänt bråkig hela dagen. Sambon fick lägga massa tid på dem med tv-spel mm, vilket de helt klart behövde och Arvid sov ändå nästan hela förmiddagen
Inget bra att det gick överstyr. Inte lätt att vara den vuxna alltid. Försök hitta tillfälle när du kan ge "bonusarna" tid du med. Det är viktigt att de får känns dig delaktiga i familjen <3 min son är väldigt förstående men jag är jätte rädd att han känner sig bortglömd å undanträngd. Vill absolut inte att det vi har byggt upp m tillit å respekt ska försvinna. Min mening m livet är helt klart mina barn <3
85d cirkus i vanliga fall. Beställde ett två pack från Lindex å håller tummarna :)
Ögontjänare blir de så fort de finner en fördel i det. Säkert separationen mellan föräldrarna som bidragit. Tråkigt för pojken är ju inte riktigt hans fel. Hans papps borde däremot förstå det å även se det. Inte lätt att komma in i en familj m barn å finns sin plats i deras värld. Inte blir det lättare m en nyfödd hellre
Men gumman, det låter som du har gjort det värsta tänkbara. Du bad bonus hålla käften, well jag är rätt säker på att de flesta här inne om deras son kallade dem för fetto vid fel tidpunkt skulle be dem hälla käften om de är 11 år gamla, speciellt om de försöker lugna ner ett nyfött barn. Jag har ingen aning om hur kaotisk situationen var, men jag tycker inte alls speciellt synd om bonus, det är inte ok att kalla någon fetto. Och jag tycker verkligen att hans pappa ska markera det, inte sitta och gulla med honom efteråt.
Självklart är det bra om du är den stora och säger att du inte är stolt över det du sa, men även förklara att hans beteende inte är acceptabelt.
Nej ush ha inte dåligt samvete över de, även om jag förstår att de är ganska självklart att du får de! Men... Man kallar inte någon för fetto, aldrig någonsin!! Och lite förstånd borde faktiskt en elvaåring ha, men som du säger så är de ju rehab verkar ha om han säger de för att göra dig arg. Då verkar han vara riktigt ohövlig och elak och de ska du ju absolut inte acceptera. Kanske inte var de bästa orden att använda men i den situationen... Nä jag förstår dig
Håller absolut med dig i allt du säger. Frågan e ju dock vilken uppfostran de fått tidigare. Din sambo tillsammans m barnens mamma kanske har tagit den lätta utvägen förut? Då saknas det ofta stabila grunder att stå på som exempelvis i hur man tilltalar en annan vuxen med respekt oavsett hur man egentligen tänker.