Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2016-01-18 01:33:30 följande:

Vi håller på än, nu är vi tillbaka på bröst nr 2 efter en flaska ersättning och lite rumpbuffande, så mätt borde hon vara iallafall, nu är det nog bara tröst och någonstans att somna hon är ute efter.

Så kunde jag också känna i början när hon sög att jag nästan blev illamående. Det har säkert lite och göra med att kroppen är ovan vid att ngn suger på brösten. Hoppas det blir bättre för dig.

Vi håller också på. Han släppte två gånger och jag försökte lägga honom i nestet men det gick han inte med pp minsann.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-18 09:21:55 följande:

Haha inget fel att vara omodern, min bästa vän är precis lika omodern och det funkar ju det med, haha. Säkert hälsosammare också.

Fy vad jobbigt det låter alltså! Jag förstår om du väljer bort det, jag hade aldrig orkat hålla på med amningsnapp och sånt, det vet jag att jag tänkte redan med Axel...

Nä nu har förvärkarna gett sig helt, så jädra tråkigt! Lär väl bli en vecka med såna nätter säkert så jag är helt slut när det blir på riktigt... Ah vi får se. Vore ändå skönt om det startar med vattenavgång den här gången med så man kan vara säker på att det är på g i alla fall.

Nää så segt!

Ja det där med vattenavgång sa BVC sköterskan händer 1 på 10 kvinnor. Tydligen var jag denna 1 på 10 för det var en sådan där avgång som i amerikanska filmer, satt på huk på golvet i köket och det bara plaskade :D
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-18 06:00:13 följande:

Förresten, finns Barnläkarbilen kvar i Gbg? Jag minns inte om det var bvc som gav oss info eller om jag hittade på nätet men när Axel var liten så fanns det en barnläkarbil som kunde komma hem och göra vissa undersökningar så man kunde slippa åka till akuten, vet att vi hade hem den nån gång när Axel var förkyld och hade ont i öronen, det var så smidigt!

Inte hört talas om denna??
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-18 10:33:25 följande:

Ja jag vet, det är bra ovanligt, men det känns så underligt om det inte skulle börja så den här gången, haha! Mest för att Axels började så, och båda mammas och båda syrrans... Men vi får se! Coolt med Hollywoodupplevelsen, haha, skönt att du inte var ute på stan!

Ja grejen är att dagen innan var jag ensam på stan, och vi hade funderingar på att gå på Frölunda- Modo på trettondagen... Tur jag inte satt på Scandinavium när det plaskade loss!
  • amalie79

Idag har det varit en riktigt bra dag, vi var på BVC och så hälsade vi på mitt jobb när inte alla var inne ( min chef o min kollega som ska resa bort en tid träffade Arvid)

Sen tog vi oss faktiskt till Lindex och polarn för Arvid behöver ytterkläder. Windfleece overallen jag köpte på Tradera räcker knappt ens nu, de skulle enligt min syster vara stora i storlek men nja. Så nu har han en blå i stl 56 istället- vilket han aldrig skulle fått om det inte i goodie bagen från BB legat en rabatt kupong på 25% ;)

Mamman skulle köpa amnings- bh men mamman är feltillverkad. För bred över ryggen, även om jag inte är tjock, så får beställa fler av de jag har i resår istället!

Nu ska Arvid och jag ha Seinfeld och amningsmaraton i sängen. Skickade iväg sambon att spela tennis så.

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-18 19:35:12 följande:

Ja nu är det en hel del förvärkar - eller om det är värkar, fan vet, en del är jäkligt obehagliga iaf och alvedon är ju strunt samma. Ska ta ett bad sen så hoppas jag att det lugnar sig så jag kan sova inatt, är så jäkla trött. Men bebisen gillar inte förvärkarna för oj vilken fart det blir! En lugn natt och sen att det kör igång på riktigt i morgon bitti, det vore fint.

Haha ja så jäkla tekniska, kan inte fatta det! Mina föräldrar är ändå väldigt high tech, men vad gäller såna spel så är golfspel på datorn nog det vildaste de provat!

Om amning/flaskning; jag tror inte det blir problem vid amningstillfällena om du pumpar och ger på flaska, jag tror det stabiliserar sig utifrån den efterfrågan som finns, så gör det som känns smidigast tycker jag!

Woo, hoppas på imorgon!
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-18 20:22:55 följande:

Låter som en härlig dag! Bra med windfleecen - jag har också upplevt dem som stora men Axel har alltid varit en tanig modell och mindre än 56 hade vi aldrig.

Jag fasar för det där med amningsbh, har ju ett par gamla men de är så slitna och jag vet inte om storleken kommer passa... I Gbg gick jag till Eva Nette (på Frölunda torg) och fick världens bästa hjälp att hitta rätt modell (sen köpte jag en till likadan från glammom.se) men här har jag inte hittat nån affär som har så stora kupor som jag behöver... Hoppas jag klarar mig med de gamla!

Kanske får gå dit, vanligtvis är jag en 85C, har haft 90D under graviditeten så brukar ju inte ha problem. Min syster som är välutrustad rent generellt köper sina bh på change, de är tydligen väldigt hjälpsamma där även om det kostar en del så brukar det finnas ganska generösa klubbrabatter ibland och då passar hon på.

Jag har två mjuka goa från Carriwell som jag köpte nya till BB men de kan man inte gå ut i. De sover jag i. Sen även en mer rejäl som jag hade på jobbet under slutet av grav, när magen började trycka upp brösten :)

Min syster hade en 56 till sin flicka som var 51/4200 vid födseln och den var jättestor och den hade hon ända in i april, också januaribarn. Därför köpte jag 50 på hennes inrådan men han har redan fötterna nere i tårna typ. Men den var begagnad så nu åker den ut på Tradera så får vi nog nästan igen pengarna.

Hade jsg inte haft rabatt hade jag sldrig köpt en ny... De där små sliter ju aldrig på kläderna och det är en suverän overall för bilåkning och vårväder!

Mm en bra dag var det men definitivt gränsfall för vad jag orkar med just nu... Har ont både i kroppen ( förkylningen med) och såren nu... Men ligger nerbäddad skönt nu så:)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-18 21:44:04 följande:

Jag ligger då INTE nedbäddad och har det INTE särskilt skönt, haha. Det är latensfasen snarare än några förvärkar bara, enligt förlossningen. Varken alvedon eller 40 minuter i kokhett bad har gett mig nån vila. Jag som inte ville vara lika trött den här gången som när Axel föddes... Det kommer bli en lång natt om inte det här plötsligt avstannar. :-/ Men fasen vad svårt att veta när vi ska ta hit mina föräldrar!! De har ju ändå en halvtimme att köra, men jag känner inte direkt att jag vill ha dem här nån längre stund när jag har värkar...

Oj oj! Lycka till, hoppas det går bra!
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2016-01-18 21:53:40 följande:

Åh va mysigt, jag älskar ju också Seinfeld (uppenbarligen) Vi har en sådan där box och där finns bland annat alla Seinfeldsäsongerna, ska nog titta på dem en dag.

Jag begrep nästan detta ;) Ja det var mysigt, nu blir det tanka Arvid lite till och hoppas han somnar om, vi har slumrat gott båda två till säsong 6 :)
  • amalie79

Hu så trött jag är. Efter vår myskväll vaknade Arvid som väntat runt 23. Men somnade inte om utan var vaken till 03. Nånstans vid 22:39 hade jag känt febern komma tillbaks på mig så jag var bara frusen och glödhet samtidigt med nästan 39 grader.

Som tur var hade sambon hunnit komma hem så han tog honom, prövade med nappen, flaskan, la honom hos mig ett par gånger för att amma, körde honom i vagnen. Ligga hos mig blev han bara skrikig av för vi blev så varma och svettiga. Minns ingenting efter sista amningen men tydligen hade han somnat riktigt runt 03 mumlade sambon nyss.

När han fick tutten igår ville han både ha den och inte ha den. Han suger typ tio tag, sen ruskar han på huvudet, spottar ut den och slår på den liksom. Tror inte han själv vet vad han vill, kanske bara är allmän frustration fram emot kvällen? Iaf så hsr det varit så här några kvällar, men inte alls som igår innan

Svar på tråden BF Januari 2016 :)