qatteriin skrev 2016-01-18 20:22:55 följande:
Låter som en härlig dag! Bra med windfleecen - jag har också upplevt dem som stora men Axel har alltid varit en tanig modell och mindre än 56 hade vi aldrig.
Jag fasar för det där med amningsbh, har ju ett par gamla men de är så slitna och jag vet inte om storleken kommer passa... I Gbg gick jag till Eva Nette (på Frölunda torg) och fick världens bästa hjälp att hitta rätt modell (sen köpte jag en till likadan från glammom.se) men här har jag inte hittat nån affär som har så stora kupor som jag behöver... Hoppas jag klarar mig med de gamla!
Kanske får gå dit, vanligtvis är jag en 85C, har haft 90D under graviditeten så brukar ju inte ha problem. Min syster som är välutrustad rent generellt köper sina bh på change, de är tydligen väldigt hjälpsamma där även om det kostar en del så brukar det finnas ganska generösa klubbrabatter ibland och då passar hon på.
Jag har två mjuka goa från Carriwell som jag köpte nya till BB men de kan man inte gå ut i. De sover jag i. Sen även en mer rejäl som jag hade på jobbet under slutet av grav, när magen började trycka upp brösten :)
Min syster hade en 56 till sin flicka som var 51/4200 vid födseln och den var jättestor och den hade hon ända in i april, också januaribarn. Därför köpte jag 50 på hennes inrådan men han har redan fötterna nere i tårna typ. Men den var begagnad så nu åker den ut på Tradera så får vi nog nästan igen pengarna.
Hade jsg inte haft rabatt hade jag sldrig köpt en ny... De där små sliter ju aldrig på kläderna och det är en suverän overall för bilåkning och vårväder!
Mm en bra dag var det men definitivt gränsfall för vad jag orkar med just nu... Har ont både i kroppen ( förkylningen med) och såren nu... Men ligger nerbäddad skönt nu så:)