Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Fick en sådan där total attack av negativitet och vill bara gråta. Vet att det bara är småsaker att vara förkyld o magsjuk men nu vill jag vara frisk, att vi alla ska vara friska. Känns inte som man någonsin kommer få in några sorters rutiner osv. Jag vet att den lille bara är tre veckor men jag har så svårt att se en dag då livet kommer kännas normalt igen. Att det är normalt att han finns, att han kommer vara en naturlig del av vårt liv.

Funderar mycket kring amningen, tror jag kommer ge det de första månaderna och sedan sluta. Ska fundera men har så svårt att vänja mig vid det.

Idag är jag bara glad att han sovit nästan hela dagen och att sambon varit hemma.

• amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-26 17:34:22 följande:

Åh, men så himla söt du är ingen tråkig mamma, du är en krasslig mamma som tar hand om sin jättefina son på bästa sätt. <3

Tack... Får dåligt samvete bara. :) fast jag vet att han inte fattar så mycket av det.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-26 18:16:37 följande:

Jag har vart ett monster senaste 24 h. Har inget tålamod, är arg, ledsen, irriterad och ser allt svart om vart annat. Känns helt sinnes att jag ska klara av en förlossning och sen ta hand om en nyfödd baby på detta. Klarar ju knappt att ta mig ur huset som det är just nu.

Om jag klarade det, klarar det så gör du det. Du har gett mig så många kloka råd att jag skulle vilja ge något tillbaks men kan inte komma på vad jag ska säga riktigt.

Men sista veckan var skitjobbig och då var jag ändå fullt rörlig, kunde ta mig ut och hade just slutat jobba.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-26 18:06:40 följande:

Han fattar ju inget av det, han har ju inget att jämför med. För honom så är du världens bästa mamma och kommer vara det i flera år fram över även om du skulle slå och misshandla honom. Den villkorslösa kärleken, på gott och på ont.

qatteriin skrev 2016-01-26 18:08:08 följande:

Han är nöjd bara han har er nära. Men gud så fin han är!! Den där gosiga munnen alltså! Påminner massor om min yngsta systerson som bebis, man vill bara äta upp honom!

Tack:) ja han är så himla söt, måste tagit 100 bilder när han ligger sådär. Hans favoritställning stt sova, fast helst vill han ha mitt bröst som huvudkudde :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-26 18:11:26 följande:

I hear ya! Här har vi ju inga sjukor men jag bryter ihop flera gånger per dag över min trasiga kropp; jag trodde ju inte den skulle bli hel direkt efter förlossningen men jag trodde INTE att jag skulle få en massa annat skit (tuttarna, rumpan, och huvudvärken)... Och panik över att jag inte kommer fixa att rodda livet här när maken börjar jobba igen... Jag slapp ju din situation, maken var arbetslös när Axel kom, så vi var hemma båda två.

Med amningen; ta det en dag i taget. Det är ju inget man behöver bestämma i förväg, förutom kanske viss planering när man ska sluta/övergå till ersättning.

Sant. Ska göra det.

Nej kroppen också. Alla sjukor gör ju att man inte återhämtar sig heller. Ont i ryggen för att man suttit på ena skinkan för att inte belasta såren osv.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-26 20:17:41 följande:

Nä precis. Man har precis genomgått den påfrestning som en förlossning innebär och sen får man krämpa efter krämpa så kroppen inte hinner ikapp...

Ja jag är ju tacksam att inte magsjukan kom för 1 1/2-2 veckor sedan... Nu kan jag ju iaf sitta riktigt och har lite koll på musklerna där. Men nog sved det ändå
  • amalie79
    MeEmmA skrev 2016-01-26 20:47:46 följande:

Jag tycker så synd om alla som får kämpa på så med sjukdomar, krämpor, amning, arga syskon osv! När vi har väntat så på våra små bebisar och allt vi har gått igenom under graviditeten så är vi alla värda att bara kunna pusta ut nu över våra friska och fina barn och slippa all sån skit. Jag nästan skäms över att säga hur bra jag mår och hur bra allt fungerar, önskar att alla kunde känna samma sak.hoppas att det vänder för er snart så att ni bara kan ha det lugnt och skönt o njuta, det är trots allt en väldigt kort tid de är såhär små.

Tack:) jag håller med, men tänk inte så. Det ger hopp för framtiden att någon har det så:)

Arvid har varit riktig tröttis idag. Ätit och sovit hela dagen vilket var skönt för mig iaf. Nu äter han halvt i sömnen, petade upp honom ur soffan för att mata honom. Lustigt man oroar sig när de sover och även när de inte gör det!
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2016-01-26 22:53:05 följande:

Tack, ja nu har jag kunnat börja njuta lite! Dessutom är våren redan på väg här, såg knoppar på träden vid promenaden idag, så det känns superhärligt. Och mamsen min kommer på söndag <3

Hoppas dina problem försvinner snabbt!

Så roligt för dig att din mamma kommer, det måste väl vara efterlängtat nu!
  • amalie79
    MeEmmA skrev 2016-01-26 23:22:57 följande:

Tur att man har ett så bra sällskap när resten av huset sover, det är helt tyst och vi får lite egentid :)

Men du så söt
  • amalie79

Vilken skön natt vi haft. Sur bebis vid midnatt, ledsen innan han somnade ( Ätit och sovit hela dagen) men somnade, vaknade 2:30 för mat men var inte alls ledsen. Somnade om gott och håller på att vakna igen nu :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)