Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-19 02:05:37 följande:

Tack! Ja verkligen i grevens tid, herregud!

Slänger in en bild till bara för det, haha!

Nu sover både man och barn här på förlossningsrummet, jag borde väl försöka göra detsamma men jag är så speedad...

Men Gud så söt! Massa grattis!!
  • amalie79

Jag ligger i sängen o gråter för jag känner mig som en dålig mamma som efter denna natten hellre skulle vilja vara ute i snön istället för att ligga kvar i sängen med bebis. Igår var en skitbra dag fram tills min febertopp och Arvids nattpass där, men idag vill jag bara gräva ner mig. Sambon säger jag ska njuta av honom och tycker jag är galen, men det är ju som det är liksom.

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-19 09:29:18 följande:

Haha jag hade verkligen noll koll!! Med sonen tog förlossningen 32 timmar från vattenavgång, första dygnet var pinvärkar så jag inte fick nån vila men utan att tappen ens blev påverkad... Så jag hade inte en tanke på att nåt så hanterbart kunde vara på riktigt. Ren tur att barnvakten hann och att vi fick skjuts!

Vad skönt du fick en snabb och relativt enkel förlossning efter alla dina graviditetskrämpor! Grattis igen!
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-19 09:50:19 följande:

Det går upp och ner tänker jag, igår hade ni det jätte bra. Så då tänker man ahhh... det är så här det ska vara och kommer vara framöver! Äntligen har jag hittat det alla pratar om. Och sen får man ett bakslag (i ditt fall feber och inte få sova på det) och då misstänker jag att man kan känna att va fasen skaffade vi barn för?! och så får du skit dåligt samvete för att du tänker så, för du älskar ju Arvid. Då är det lät att vilja fly till det trygga, vilket i ditt fall att skotta snö. Du kommer komma tillbaks till känsla du hade igår, men du kommer antagligen också komma tillbaks till hur du känner just nu, kanske inte lika ofta men lite då och då. Och jag tänker att det är okej, att vissa dagar inte vilja vara med längre, jag vet att du kommer göra det som krävs för att inte Arvid kommer lida av det (kanske inte mer än så, men det är tillräckligt) 

Jag hoppas att du fortfarnade har kontakt med MVC psykologen, för jag tror att du skulle må bra av att fortsätta pata med någon utomstående, det kommer liksom inte hjälpa att din sambo står där och tycker att du är galen som inte känner det som han tycker att en mamma bör känna. 

styrkekramar <3

Du är så jäkla klok vet du det. Nej jag har ingen mer tid hos psykologen men tänker också att det kanske vore bra. Framförallt detta hoppande mellan ytterligheter är vansinnigt påfrestande. Nu ser jag den där måndagen som kommer framför mig, när sambon går halv sju på morgonen och kommer hem sex på kvällen efter pojkens träning ( jo det är varje vecka han går på deras träning inte varannan) och jag ska vara hemma med Arvid. Första dagen. Av sex-sju månader.

Idag kommer en bonus hem iaf. Den andra blev förkyld precis som vi, så han stannar någon dag till hos farfar och farmor. Den som kommer är den som var magsjuk men nu är han frisk.

Hsn åkte till skolan, men tydligen är skolan stängd. Det är snökaos i Göteborg. Han är väl på fritids antar vi för där är öppet, sambon ska åka o leta efter honom. Men annars hade han väl dykt upp här eller hemma hos sin mamma.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-19 10:01:35 följande:

Kära vän! Tycker absolut inte du ska känna dig som en dålig mamma! Mitt lilla hjärta har haft en tutt-natt konstant mellan 02-05 och trodde jag skulle bli galen ett tag och jag undrade vad fasen jag gett mig in på egentligen.

Kan inte din sambo ta Arvid en stund så du kan ta en promenad själv om du orkar förstås med tanke på febern. Du gör ett strålande jobb, du fick en traglig start hemma med sjuk sambo men du klarade ut det helt perfekt. Så jag tycker inte du ska känna dig som en dålig mamma! Du är en stark mamma. Kramar <3

Ja han får gärna tutta och jag halvsova men den där frustrationen, när han slår på bröstet och spottar och sen ändå vill ha det, då undrar man ju lite om det är fel på mig. Han måste ju känna hur stressad jag blir.

Vi tänkte gå ut alla tre en stund sen, vi väntar bara på de ska ploga vår gård så vi kan komma framåt :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-19 10:01:35 följande:

Kära vän! Tycker absolut inte du ska känna dig som en dålig mamma! Mitt lilla hjärta har haft en tutt-natt konstant mellan 02-05 och trodde jag skulle bli galen ett tag och jag undrade vad fasen jag gett mig in på egentligen.

Kan inte din sambo ta Arvid en stund så du kan ta en promenad själv om du orkar förstås med tanke på febern. Du gör ett strålande jobb, du fick en traglig start hemma med sjuk sambo men du klarade ut det helt perfekt. Så jag tycker inte du ska känna dig som en dålig mamma! Du är en stark mamma. Kramar <3

Och tack <3
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-19 17:40:47 följande:

Kollade de flera ggr på er hur livmodern dragit ihop sig? De kollade en gång på mig och då fick jag godkänt, men när jag klämmer på magen så tycker jag att det känns så hårt där inne. Minns inte hur det var med Axel... Jag har svårt att vara upprätt längre stunder och känner mig andfådd efter en stund, men den känslan minns jag från Axel iaf, jag relaterar den till att magmusklerna inte sitter där de ska men jag vet inte... Nån som känner igen sig? Jag ska höra på återbesöket om det håller i sig tänkte jag.

De klämde på mig under dagen och även morgonen efter. Men då blödde jag ju så mycket efteråt så kan tänka mig jag fick extra kontroll.

Jag har faktiskt bokat en tid på Mvc på torsdag för att kolla såren och hb. Tyckte det gjorde värre ont några dagar men nu är det bättre igen. Har upptäckt att jag måste försöka göra tvåan dagligen för annars blir smärtan värre!

Tänkte behåller tiden ändå för en extra koll är inte fel men min efterkontroll är först efter nästan 10 v., om jag ville träffa min egen bm och det vill jag gärna. Vi skulle ju setts idag o förra tisdagen :) sist jag såg henne var 15/12.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-19 17:21:43 följande:

Du är inte galen! Du har fått massa bra råd från andra men jag ville bara säga det.

Tack <3
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-19 18:46:02 följande:

Tack för svar! Jag kan ju knappt ha förlorat nåt blod jag... Och moderkakan kom ut hel (med en så nästan hel fostersäck så de var helt fascinerade, haha!) så det borde ju inte vara några problem. Men det var skillnad att stanna på sjukhuset mot att åka hem direkt känner jag, vad gäller sånt här, för det var lättare att fråga när man var på plats där. Men när du nu nämner bm, min bm från mvc ska ju ringa endera dagen för sån är rutinen här, så då kan jag ju fråga henne!

Uuuh nummer två ja... Usch det var inte roligt ens under graviditeten för mig, ser inte fram emot det... Jag är tacksam att jag inte har ont av kisseriet den här gången iaf men vi får se hur det går med resten...

Jag gick redan på morgonen efter förlossningen men hade nada kontroll på det, det kom typ:)

Sen tog det tills på söndagen. Min sköna sambo gav mig en flaska barnolja och sa att nu kommer du inte ut innan allt är ute. :D

Igår är första dagen det har gått spontant utan skräck :D
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-19 20:10:47 följande:

Haha han verkar så skön, din karl. Jag har inte känt nåt behov idag men å andra sidan så gick jag typ femton gånger under dagen igår så det kanske var tomt, haha. Jag har min kära xylocain om det krisar men jag hoppas jag slipper besvär nu när bebisen är ute...

Ja det är han:)

Under graviditeten så var man ju hård och min tanke när vattnet gått var att nu måste jag försöka hem och tömma tarmen innan det sätter igång! Hade ju inte gått sedan måndag och det var onsdag kväll!

Men men hemma på gården kom ju värkarna och sen var det kört.

Tror jag hörde dem säga fyra eller fem gånger under krystningen att " nu torkar vi lite här bara..."
Svar på tråden BF Januari 2016 :)