• Anonym (Respekt)

Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?

Jag har länge funderat på varför folk har så svårt för att respektera det. Eller åtminstone acceptera det. Själv är jag en tjej på 24 år, som söker mig till män i 40-50-årsåldern. Jag förlorade oskulden med en 10 år äldre man, och har sedan dess gått vidare uppåt till 20-30 år äldre män. Har attraherats av äldre sedan jag var 14. På den tiden en 42 år gammal granne. Där kan jag idag medge att det var fel av honom att ens prata med mig om de saker vi pratade om. Men idag, när jag är en vuxen kvinna. Varför?

Om jag hade en dålig relation till min pappa? Ja, det hade jag. Men vad spelar det för roll då? Om jag söker närhet och trygghet (som jag inte fick som barn) i en sexuell eller mer varaktig relation, varför skulle åldersskillnaden vara ett problem? Varför stör man sig på det?

Jag är ute efter en vettig diskussion, inga påhopp eller onda ord. Jag är nyfiken på vad ni tycker, helt enkelt!

• Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?
  • Anonym (Kry)
    Anonym (Inte svårt att förstå) skrev 2025-02-16 02:40:38 följande:
    Det är ungefär samma retorik som att arbetslösa Roger utan driv, 45år och som sitter i en hyresetta med skulder skulle leva efter devisen; kvinnor som hellre väljer en annan man är ändå ytliga och inget att ha.
    Vilken dum jämförelse. 

Att välja någon som tar ansvar för sitt liv och sin ekonomi har inget med blind yta att göra utan snarare handlar det om att vara vuxen. Få kvinnor vill ha en relation med en passiv nolla tillika mansbebis. Detsamma skulle jag säga om män gentemot kvinnor. 
  • Anonym (Inte svårt att förstå)
    Anonym (Kry) skrev 2025-02-16 02:45:04 följande:
    Vilken dum jämförelse. 

Att välja någon som tar ansvar för sitt liv och sin ekonomi har inget med blind yta att göra utan snarare handlar det om att vara vuxen. Få kvinnor vill ha en relation med en passiv nolla tillika mansbebis. Detsamma skulle jag säga om män gentemot kvinnor. 
    Oavsett om jämförelsen var bra eller inte så är det få män som anser att äldre kvinnor är lika eller mer attraktiva i jämförelse med yngre.
  • Anonym (Kry)
    Anonym (Inte svårt att förstå) skrev 2025-02-16 03:38:08 följande:
    Oavsett om jämförelsen var bra eller inte så är det få män som anser att äldre kvinnor är lika eller mer attraktiva i jämförelse med yngre.
    Ja, jag förstår om män som själva är yngre tycker detta och söker likasinnade. Gamla gubbar dock. De borde ha vuxit upp. Dock så gör inte alla detta tyvärr. Sex handlar fortfarande inte enbart om reproduktion. Det är pubertalt att tänka så. Särskilt för en gammal gubbstrutt. 
  • Anonym (Jolie)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-16 02:17:30 följande:
    Ingen vet hur länge vi lever.
    Tillgängliga år i en relation, partner eller barn, har inte så stor betydelse; det viktiga är god kvalitetstid under de år som finns i motsats till dålig kvantitetstid. Pensionsmyndigheten räknar med att män kommer att bli i genomsnitt långt över 80 år. Då är det nu nyfödda barnet minst 25 år och det är fullvuxen ålder. Sofia kommer att då få minst 25 fina år med vad kan tyckas förträfflig man, till skillnad mot andra.  
    Tveksam till att Sofia är lika intresserad när hon är 55 och han 75... ytterst tveksam faktiskt.

Tjugo års ålderskillnad, lika med gamla nog att vara far och dotter. 
    Det är där min gräns går.

Sen att skaffa en unge vi  55 är verkligen inte optimalt. Vet en man i ungefär samma ålder som fick en unge med en 20 år yngre tjej.
    Känner personal på deras dagis, de trodde att det var barnets mor och morfar som kom på inskolningen.
    Vilket inte ens är konstigt.

Var gärna ihop öcer generationsgränserna men för guds skull, skaffa inga ungar ihop!
  • Anonym (Jolie)
    Anonym (Kry) skrev 2025-02-16 03:54:38 följande:
    Ja, jag förstår om män som själva är yngre tycker detta och söker likasinnade. Gamla gubbar dock. De borde ha vuxit upp. Dock så gör inte alla detta tyvärr. Sex handlar fortfarande inte enbart om reproduktion. Det är pubertalt att tänka så. Särskilt för en gammal gubbstrutt. 
    Skulle iofs inte se en man på 55 som en "gubbstrutt"...
  • Anonym (Precis..)
    Anonym (29-51) skrev 2015-04-26 22:50:01 följande:

Jag känner som du TS och har också mött mycket oförståelse, både från yngre och äldre. Det är fördjävligt.

Varför tar andra människor sig friheten att kritisera andra människors sexliv/samliv? Ni som kallar det "äckligt"... varför? Är ni emot samkönade relationer också eller relationer mellan folk av olika hudfärg?

Vad är det som stör er?

Var finns toleransen och förståelsen? Vi skriver trots allt 2025 nu och vi borde kommit längre.
  • Anonym (Kry)
    Anonym (Jolie) skrev 2025-02-16 12:27:59 följande:
    Skulle iofs inte se en man på 55 som en "gubbstrutt"...
    De är gamla gubbar i unga tjejers ögon.

Sen vet jag inte om just Tareqs kvinna ser honom som en gubbe men han är åtminstone i övre medelåldern och hans små simmare har därmed hunnit störtdyka i kvalitet.

Fattar inte hur man kan vilja skaffa barn med någon i den åldern om tanken nu är att vilja ge både sitt barn och äktenskap de mest optimala av förutsättningar. Och med någon som dessutom är gammal nog att vara ens egen pappa. Väldigt ogenomtänkt från båda håll och från hans sida egotrippat så det förslår. 
  • Anonym (motvals)

Vad man sällan talar om är varför unga kvinnor och unga män binder sig i relationer bara för att alla andra gör det. 

Man bildar till och med familj, föder barn för att alla andra kompisar eller andra förebilder gör det.

Ofta är båda omogna och när de inser att allt inte är guld och röda rosor utan tufft jobb så börjar de känna sig fast låsta vid sin partner och deras barn begränsar deras frihet.

• Anonym (motvals)

Då kan det vara mycket bättre för den unga kvinnan att träffa en äldre man med lite mera livserfarenhet. Han lär knappast rusa iväg och bilda familj i brådrasket. Han väntar nog med detta till de båda känner sig säkra på att de vill och kan dela liv med varandra.

Alla har sina erfarenheter och ryggsäckar att bära på. Om unga kvinnor känner sig trygga och uppskattar en äldre man framför en jämnårig så måste hon väl få göra det utan sura miner och kommentarer från oss andra.

Kärlek har inget bäst före datum.

• Anonym (Kry)
    Anonym (motvals) skrev 2025-02-25 01:48:08 följande:

Kärlek har inget bäst före datum.

Eh, jo, detta är ju precis vad det har. Och ju äldre livspartner man väljer desto tidigare blir utgångsdatumet. 
Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?