• Anonym (Respekt)

Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?

Jag har länge funderat på varför folk har så svårt för att respektera det. Eller åtminstone acceptera det. Själv är jag en tjej på 24 år, som söker mig till män i 40-50-årsåldern. Jag förlorade oskulden med en 10 år äldre man, och har sedan dess gått vidare uppåt till 20-30 år äldre män. Har attraherats av äldre sedan jag var 14. På den tiden en 42 år gammal granne. Där kan jag idag medge att det var fel av honom att ens prata med mig om de saker vi pratade om. Men idag, när jag är en vuxen kvinna. Varför?

Om jag hade en dålig relation till min pappa? Ja, det hade jag. Men vad spelar det för roll då? Om jag söker närhet och trygghet (som jag inte fick som barn) i en sexuell eller mer varaktig relation, varför skulle åldersskillnaden vara ett problem? Varför stör man sig på det?

Jag är ute efter en vettig diskussion, inga påhopp eller onda ord. Jag är nyfiken på vad ni tycker, helt enkelt!

• Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?
  • Anonym (Åsikterna går isär)
    Anonym (avudsjuka) skrev 2022-02-05 11:05:40 följande:

Finns inget som retar tanterna mer än när en ung snygg tjej ligger med äldre män 

Dom blir skit avundsjuka på alla som ser bättre ut än dom 

Jag har själv en tjej som är 20 och jag är 41 . Brukar dra med hennes på julbordet för firman vi har varje år,hon är ung snygg och jävlar vilken kropp, min egna lilla trofefru hehehehe

Varje år får hon hatiska blickar från mina kollegors feta fulare fruar . Avundsjuka helt enkelt ,svenska kvinnor är extremt krävande och blir helt till sig när yngre tjejer trivs med äldre män 

Jag har läst på FL att kvinnor inte alls känner sig hotade eller avundsjuka, eller jämför sig med yngre tjejer.
  • Anonym (Lila)

Varför skulle man som kvinna bli avundsjuk på en annan kvinna som ligger med en gamling? 
    Jag skulle ALDRIG ligga med någon som var gammal nog att vara min pappa.   Och det är många kvinnor som håller med.
    Således blir vi inte avundsjuka om någon annan kvinna förbarmar sig över gamlingarna som vi inte själva vill ha.  

• Pinotage

Man får väl göra som man vill bara man är överens och inte skadar varandra . Andras moral och värderingar kan man ignorera. För egen del drar jag en klar gräns när det åldersmässigt skulle kunna vara min dotter.

• Anonym (...)

Det är eftersom alla fattar att det antingen handlar om en störd papparelation eller pengar. En sund normal tjej springer inte efter gubbar.

Sen stör det att gubbsjuka äckel utnyttjar/köper dessa tjejer. För jo hade han sett henne som en människa och inte ?en liten trofé? så hade han insett att man inte är på samma nivå mentalt när man kan vara hennes pappa..

• Anonym (Vuxen kvinna?)
    Anonym (Respekt) skrev 2015-04-26 22:37:53 följande:
    Gillar att ligga med äldre män ? varför ses det som ett problem?

Jag har länge funderat på varför folk har så svårt för att respektera det. Eller åtminstone acceptera det. Själv är jag en tjej på 24 år, som söker mig till män i 40-50-årsåldern. Jag förlorade oskulden med en 10 år äldre man, och har sedan dess gått vidare uppåt till 20-30 år äldre män. Har attraherats av äldre sedan jag var 14. På den tiden en 42 år gammal granne. Där kan jag idag medge att det var fel av honom att ens prata med mig om de saker vi pratade om. Men idag, när jag är en vuxen kvinna. Varför?

En del känner sig vuxna redan i början av 20-årsåldern, för andra kommer kanske aldrig känslan av att "vara vuxen". Men det finns en specifik ålder då forskare menar att man är vuxen ? nämligen vid 30. Då har hjärnan utvecklats helt menar dem.
  • Anonym (Börjat dra mig till äldre män jag med.)

Jag har också börjat gilla äldre män, men det var först när jag började krypa upp mot 30 (är 33 nu) jag började göra det.

Jämnåriga män vill helst ha yngre, yngre män kan säga saker som att man är milfig och andra omskrivningar för att man är attraktiv trots att man är en gammal kärring...det även om de kanske bara är 6-8 år yngre. Nej din lilla skitunge ge mig mer än gärna komplimanger för mitt utseende men inte utan att samtidigt påpeka att jag är gammal.

Men gamla gubbar på runt 45 kan säga att jag är ung, eller saker som jag får honom att känna sig ung, barnarov eller kalla sig själva gubbsjuka för att de attraheras av mig och det där är verkligen något som får mig att känna mig sexig och uppskattad. Jag gillar att få vara ung och sexig och det kan jag bara få av äldre män.

• Anonym (Gubbe?)
    Anonym (Börjat dra mig till äldre män jag med.) skrev 2023-01-07 07:36:46 följande:

Jag har också börjat gilla äldre män, men det var först när jag började krypa upp mot 30 (är 33 nu) jag började göra det.

Jämnåriga män vill helst ha yngre, yngre män kan säga saker som att man är milfig och andra omskrivningar för att man är attraktiv trots att man är en gammal kärring...det även om de kanske bara är 6-8 år yngre. Nej din lilla skitunge ge mig mer än gärna komplimanger för mitt utseende men inte utan att samtidigt påpeka att jag är gammal.

Men gamla gubbar på runt 45 kan säga att jag är ung, eller saker som jag får honom att känna sig ung, barnarov eller kalla sig själva gubbsjuka för att de attraheras av mig och det där är verkligen något som får mig att känna mig sexig och uppskattad. Jag gillar att få vara ung och sexig och det kan jag bara få av äldre män.

Om du är 20 kanske du tycker att en 45-årig man är en gubbe, precis som en 45-årig kvinna är en tant. Men jag tycker egentligen inte vare sig gubbe eller tant har så mycket med ålder att göra, det handlar mer om stil och personlighet. 
  • Anonym (Man)

Gubbar kommer alltid tycka det är hett med unga kvinnor. Men att agera på detta är inte ok. Det behöver komma från den unga kvinnan om det ska bli något, men lita på att männen är sugna, det behöver ni unga kvinnor inte fundera kring. Det handlar mer om att man inte vill bli uppfattad som en gubbsjuk jäkel egentligen.

• Anonym (Börjat dra mig till äldre män jag med.)
    Anonym (Gubbe?) skrev 2023-01-07 07:40:09 följande:
    Om du är 20 kanske du tycker att en 45-årig man är en gubbe, precis som en 45-årig kvinna är en tant. Men jag tycker egentligen inte vare sig gubbe eller tant har så mycket med ålder att göra, det handlar mer om stil och personlighet. 
    Äldre män är gubbar, men jag lägger ingen negativ värdering i det ordet, utan en positiv. Jag gillar gubbar. Att kalla äldre män för gubbar får mig att inte känna mig så gammal själv.  
  • Anonym (Det finns)

Jag personligen har inte haft den dragningen men har en i vår närhet vars dotter från det att hon var 17 år (idag 19) älskat män i 50-årsåldern . Hon kan inte förklara varför, hon tänder på det och gör det av ren fri vilja. I hennes fall har hon aldrig haft en man/kille i hennes egen ålder. Hon skulle aldrig  erkänna för sina föräldrar för som hon säger "min pappa skulle slå ihjäl männen om han fick reda på det" men hon har förtroende för mig då hon anser att jag är open minded. Jag lever som singel själv, veckorna jag inte har barn, vv.

Hennes stora problem med det hela är att hon känner att hon blir shamad för att samhället inte accepterar det och skulle se henne någon som blir utnyttjad .Personligen så kan jag också känna att det skaver men lägger inte skulden på någon så länge det är lagligt, utan inblandning av tjänster/gentjänster och allt sker med samtycke.

Med det sagt kan jag bara till TS säga att det behöver inte alltid finnas en anledning eller trauma bakom för att man tänder på det rent sexuellt men jag kan bara tala för just detta fallet. 

Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?