• Anonym (Respekt)

Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?

Jag har länge funderat på varför folk har så svårt för att respektera det. Eller åtminstone acceptera det. Själv är jag en tjej på 24 år, som söker mig till män i 40-50-årsåldern. Jag förlorade oskulden med en 10 år äldre man, och har sedan dess gått vidare uppåt till 20-30 år äldre män. Har attraherats av äldre sedan jag var 14. På den tiden en 42 år gammal granne. Där kan jag idag medge att det var fel av honom att ens prata med mig om de saker vi pratade om. Men idag, när jag är en vuxen kvinna. Varför?

Om jag hade en dålig relation till min pappa? Ja, det hade jag. Men vad spelar det för roll då? Om jag söker närhet och trygghet (som jag inte fick som barn) i en sexuell eller mer varaktig relation, varför skulle åldersskillnaden vara ett problem? Varför stör man sig på det?

Jag är ute efter en vettig diskussion, inga påhopp eller onda ord. Jag är nyfiken på vad ni tycker, helt enkelt!

• Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?
  • Anonym (Bernard von Krusbär)
    Anonym (Respekt) skrev 2015-04-26 22:37:53 följande:
    Gillar att ligga med äldre män ? varför ses det som ett problem?

Jag har inget problem med det.
  • Freddie K

Jag tycker att du ska få ligga med vem du vill. Förutsatt att personen är myndig och ger sitt samtycke. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

BTW: Jag gillar att ligga med yngre tjejer. Jag är 39. .

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Az)

Så länge du inte far illa av det så ser jag inga problem.
    Det är problematisk att göra det i tonåren och det är möjligt att du, om du gjorde det, har något självskadebeteende från den tiden. 

Du får helt enkelt rannsaka dig själv och fundera på om du verkligen må bra av det. Men gör du inte det så kör på!

• Carolatom07

De som har problem med det är dem problemet ligger hos, brukar jag tänka. Jag är 45 och sätter gränsen på max 10 år yngre (dvs lägst 35), men så länge bägge är med på det och båda är myndiga så är det ju upp till dem.

Bägge kvinnor jag haft förhållanden med har varit äldre än mig, den ena 10 år och den andre 12 år äldre och ingen i min omgivning såg något problem med det.

Eller kanske tyder det på att jag haft "mommy-issues"?

• Anonym (Cliffors)

Jag har länge funderat på varför folk har så svårt för att respektera det. Eller åtminstone acceptera det. Själv är jag en tjej på 24 år, som söker mig till män i 40-50-årsåldern. Jag förlorade oskulden med en 10 år äldre man, och har sedan dess gått vidare uppåt till 20-30 år äldre män. Har attraherats av äldre sedan jag var 14. På den tiden en 42 år gammal granne. Där kan jag idag medge att det var fel av honom att ens prata med mig om de saker vi pratade om. Men idag, när jag är en vuxen kvinna. Varför?

Om jag hade en dålig relation till min pappa? Ja, det hade jag. Men vad spelar det för roll då? Om jag söker närhet och trygghet (som jag inte fick som barn) i en sexuell eller mer varaktig relation, varför skulle åldersskillnaden vara ett problem? Varför stör man sig på det?

Jag är ute efter en vettig diskussion, inga påhopp eller onda ord. Jag är nyfiken på vad ni tycker, helt enkelt!

Tror att det är äldre män som anser att kvinnor är "avundsjuka" på något sätt. Tror det är för att yngre kvinnor generellt inte vill bli uppvaktade av äldre män, vissa blir förbannade till och med över att poletten inte trillar ner. (Även äldre kvinnor som blivit utsatta för sånt som yngre) De äldre herrarna ser det då som att folk har "fördomar" mot deras vilja att vara med yngre. (För det kan ju inte handla om deras eget agerande.) Dessa äldre herrar försöker också förstå och hitta anledningar/ ursäkter till varför de själva inte hittar en yngre. De allra flesta vill nog ha någon i sin egen ålder. Unga kvinnor kan bli rätt så trakasserade av äldre herrar. De begriper inte själva det tydligen. Ser det bara som "ålder har ingen betydelse" eller "allt känns så bra, jag är glad" de tolkar blickar från äldre kvinnor som dömande.

mao lite narcissistiskt.

Fö jag dömer inte din önskan att vara med äldre herrar. Men tycker att (vissa) äldre herrar inte ska vara såna predatorer heller.
  • 40sökeryngre

Vart hittar jag detta runt hässleholm? Har ni några bra tips, hur vet man om andra tänker som vissa fina här? {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Hipp)

Jag tror det beror på att kvinnor känner sig hotade och att det kommer ta slut på singelmän. Män ska träffa vuxna kvinnor istället. Inte 24-åringar. Kvinnor stör sig på att män och tjejer som inte är vuxna har en sexuell relation. De stör sig på det för att de tycker att det är ett problem, de kan inte respektera det, och inte acceptera det.
  • Anonym (F)

Jag hade en äldre man som älskare och det var intressant att se reaktionerna när vi rörde oss ute tillsammans. Själv brydde jag mig inte så mycket men tror det var svårare för honom.

• Anonym (Hipp)
    Anonym (F) skrev 2024-06-07 08:41:06 följande:

Jag hade en äldre man som älskare och det var intressant att se reaktionerna när vi rörde oss ute tillsammans. Själv brydde jag mig inte så mycket men tror det var svårare för honom.

Tror du det beror på att många kvinnor är missunnsamma? Det gnager lite att han har kul med en ung tjej, och han skulle ha mer kul med henne. Hon kanske inte önskar att hans liv är miserabelt men hon tycker inte att han ska ha lika kul som hon skulle ha om hon träffade unga killar.
Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?