• Anonym (Respekt)

Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?

Jag har länge funderat på varför folk har så svårt för att respektera det. Eller åtminstone acceptera det. Själv är jag en tjej på 24 år, som söker mig till män i 40-50-årsåldern. Jag förlorade oskulden med en 10 år äldre man, och har sedan dess gått vidare uppåt till 20-30 år äldre män. Har attraherats av äldre sedan jag var 14. På den tiden en 42 år gammal granne. Där kan jag idag medge att det var fel av honom att ens prata med mig om de saker vi pratade om. Men idag, när jag är en vuxen kvinna. Varför?

Om jag hade en dålig relation till min pappa? Ja, det hade jag. Men vad spelar det för roll då? Om jag söker närhet och trygghet (som jag inte fick som barn) i en sexuell eller mer varaktig relation, varför skulle åldersskillnaden vara ett problem? Varför stör man sig på det?

Jag är ute efter en vettig diskussion, inga påhopp eller onda ord. Jag är nyfiken på vad ni tycker, helt enkelt!

• Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Hipp) skrev 2024-06-07 08:14:52 följande:
    Jag tror det beror på att kvinnor känner sig hotade och att det kommer ta slut på singelmän. Män ska träffa vuxna kvinnor istället. Inte 24-åringar. Kvinnor stör sig på att män och tjejer som inte är vuxna har en sexuell relation. De stör sig på det för att de tycker att det är ett problem, de kan inte respektera det, och inte acceptera det.
    Du såg inte att hon skrev sitt inlägg 2015? Flört
  • Anonym (Man2)

Kvinnor gillar inte att hamna i en sämre förhandlingsposition.

Att ta in invandrarmän - Det går bra

Att ta in thailändskor eller ukrainskor - Inte ok

Att attraheras av yngre kvinnor - Inte ok

Att vara kroppspositiv - Det är bra

Att kritisera män - Det går bra

Att kritisera kvinnor - Inte ok

• Anonym (F)
    Anonym (Hipp) skrev 2024-06-07 08:58:41 följande:
    Tror du det beror på att många kvinnor är missunnsamma? Det gnager lite att han har kul med en ung tjej, och han skulle ha mer kul med henne. Hon kanske inte önskar att hans liv är miserabelt men hon tycker inte att han ska ha lika kul som hon skulle ha om hon träffade unga killar.
    Nej det var både män och kvinnor som gav oss en extra blick.
  • Anonym (Hipp)
    Anonym (Hipp) skrev 2024-06-07 08:58:41 följande:
    Tror du det beror på att många kvinnor är missunnsamma? Det gnager lite att han har kul med en ung tjej, och han skulle ha mer kul med henne. Hon kanske inte önskar att hans liv är miserabelt men hon tycker inte att han ska ha lika kul som hon skulle ha om hon träffade unga killar.
    it's like chris rock once said If you have a smile on your face and she didin't put it there she gets suspicious !!!
  • Anonym (Hipp)
    Anonym (F) skrev 2024-06-07 10:48:51 följande:
    Nej det var både män och kvinnor som gav oss en extra blick.
    Tror du att männen och kvinnorna tänkte olika saker?
  • Anonym (trodde inte)

Jo, jag har en flirt som jag verkligen tänder på. Så jag vet vad han heter både i för och efternamn, slog upp honom på mr koll och såg hur gammal han var. Säg att jag blev paff när jag såg att han var 13 år äldre än mig, Först tänkte jag att de var ett skämt. Han kunde inte vara så gammal för han är ju i gymmet nästan varje dag och tränar styrke. Tusan också..Men vad gör man... 

• Anonym (Hipp)
    Anonym (trodde inte) skrev 2024-06-07 12:23:18 följande:

Jo, jag har en flirt som jag verkligen tänder på. Så jag vet vad han heter både i för och efternamn, slog upp honom på mr koll och såg hur gammal han var. Säg att jag blev paff när jag såg att han var 13 år äldre än mig, Först tänkte jag att de var ett skämt. Han kunde inte vara så gammal för han är ju i gymmet nästan varje dag och tränar styrke. Tusan också..Men vad gör man... 

Många män uppmanas att gå till gymmet för att kunna attrahera kvinnor. Det här är nåt som du också kan skriva under på?
  • Anonym (Mannen)

Tycker det lr konstigt att folk ska lägga sig i åldersskillnad. Älskar man varandra så har åldern ingen berud överhuvudtaget. Att vissa kanske har åsikter men gåll det då för er själva. Varför ens bry sig om det? 
    När jag själv var yngre så drog jag mig till äldre tjejer men nu när jag äldre så skulle jag hellre ha en yngre tjej. 

• Anonym (Inte svårt att förstå)

Anledningen till att det blir irriterat hos många kvinnor är för att dom inte vill att äldre män ska få yngre kvinnor. Man har massa fördelat som kvinna pga sitt utseende som yngre, men när man blir äldre så avtar detta.

Alla vet att utseendet är viktigt hos kvinnor och att män går igång på detta. Om man är yngre så är man oftast snyggare. Det gäller inte alla, men generellt.

• Anonym (Mannen)

Du som ger tummen ner för att man påpekar att det inte är ngt fel med åldersskillnad måste ha ett förbaskat tråkigt liv. Varför ens bry sig vad folk gör med sina liv? Lider du av att se ett sådant förhållande där det är åldersskillnad? 

Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?