• Anonym (Respekt)

Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?

Jag har länge funderat på varför folk har så svårt för att respektera det. Eller åtminstone acceptera det. Själv är jag en tjej på 24 år, som söker mig till män i 40-50-årsåldern. Jag förlorade oskulden med en 10 år äldre man, och har sedan dess gått vidare uppåt till 20-30 år äldre män. Har attraherats av äldre sedan jag var 14. På den tiden en 42 år gammal granne. Där kan jag idag medge att det var fel av honom att ens prata med mig om de saker vi pratade om. Men idag, när jag är en vuxen kvinna. Varför?

Om jag hade en dålig relation till min pappa? Ja, det hade jag. Men vad spelar det för roll då? Om jag söker närhet och trygghet (som jag inte fick som barn) i en sexuell eller mer varaktig relation, varför skulle åldersskillnaden vara ett problem? Varför stör man sig på det?

Jag är ute efter en vettig diskussion, inga påhopp eller onda ord. Jag är nyfiken på vad ni tycker, helt enkelt!

• Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?
  • radwanska
    Anonym (Äckligt) skrev 2015-04-27 14:12:51 följande:

Nej jag skulle inte säga det till henne. Fattade som att hon undrar varför folk tyckte si och så. Jag bara tänker på att när tjejen låg med blöja var gubben redan ute och knullade folk

Vilket bör har gjort honom till en bra, erfaren och lyhörd älskare.
  • Anonym (30)

Jag är 30 år gammal och är för tillfället attraherad av en man på 69 och ser inget märkligt i det. Det är ju skillnad på äldre och äldre, titta exempelvis på Mick Jagger som är 72, han är i mina ögon ingen "gammal gubbe" eller till exempel Maud Adams som fortfarande är otroligt attraktiv "trots" sin ålder.

• Anonym (Så)

Säg nåt som INTE ses som störigt för någon annan. Jag tror inte folk tycker att ni är äckliga egentligen. Jag tror att de tycker att de själva är äckliga när de sätter sig själva in i din plats därför att de har en annan sexuell smak. Sedan projicerar de sina tankar om sig själva över på dig/er. Det har inget med dig att göra alls!
    Du lever ditt liv, de lever sitt och det är ju ändå du som ska ligga där med den äldre mannen och inte de. Varför ska någon ens bry sig???

• Anonym (Buster)
    IllegalaWax skrev 2015-04-27 01:34:17 följande:
     Framförallt, det må vara hänt att du tycker att det är äckligt, men varför behöver du säga det till henne för? 
    Jag känner såna människor. De dömer andra, hårt. Kan inte se sina egna brister. Kastar sten i glashus. Öppnar ofta och gärna käften och pratar om hur äckliga andra är, hur fula dom är. De människorna är osäkra.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Respekt) skrev 2015-04-26 22:37:53 följande:

Jag har länge funderat på varför folk har så svårt för att respektera det. Eller åtminstone acceptera det. Själv är jag en tjej på 24 år, som söker mig till män i 40-50-årsåldern. Jag förlorade oskulden med en 10 år äldre man, och har sedan dess gått vidare uppåt till 20-30 år äldre män. Har attraherats av äldre sedan jag var 14. På den tiden en 42 år gammal granne. Där kan jag idag medge att det var fel av honom att ens prata med mig om de saker vi pratade om. Men idag, när jag är en vuxen kvinna. Varför?

Om jag hade en dålig relation till min pappa? Ja, det hade jag. Men vad spelar det för roll då? Om jag söker närhet och trygghet (som jag inte fick som barn) i en sexuell eller mer varaktig relation, varför skulle åldersskillnaden vara ett problem? Varför stör man sig på det?

Jag är ute efter en vettig diskussion, inga påhopp eller onda ord. Jag är nyfiken på vad ni tycker, helt enkelt!

Ja. Unga tjejer som söker sig till mycket äldre män har ofta problem med relationen till sin far eller är trasiga på nåt sätt. Berätta nåt mer som vi inte visste...
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Hm) skrev 2015-04-27 04:18:05 följande:

Folk är alldeles för åldersfokuserade. Jag kan liksom inte se problemet med en tjej kring 25 med en man över 40. Den som inte uppskattar det här behöver ju inte göra det själv men samtidigt acceptera att alla är vi olika. Det är inget fel på TS för att hon dras till äldre en del gör det och andra inte. Jag tror inte TS på allvar söker en fadersfigur eller så utan hon dras helt enkelt till äldre. Varför de äldre dras till betydligt yngre TS är förstås enklare att förklara ähum...

Varje sund människa respekterar TS val. De som ifrågasätter tror jag ev kan vara avundssjuka på att de inte lever det liv TS gör.

Det intressanta är att äldre män som hävdar att "åldern är bara en siffra" inte tycker likadant när det gäller 20 år äldre kvinnor.
  • Anonym (Eh!)

Du får ju göra som du vill TS. Det trista med att ha din läggning/preferens är att du kommer att bli änka tidigt. Men det är ju inget att göra nåt åt. Lycka till!

• Anonym (Buster)
    Anonym (Eh!) skrev 2019-04-28 08:48:26 följande:
    Det intressanta är att äldre män som hävdar att "åldern är bara en siffra" inte tycker likadant när det gäller 20 år äldre kvinnor.
    Inget konstigt med det. Män tycker ofta att 20 år yngre kvinnor är mer attraktiva än 20 år äldre kvinnor.
  • Anonym (Buster)
    Anonym (Eh!) skrev 2019-04-28 08:48:26 följande:
    Är det lika intressant när kvinnor hävdar att åldern bara är en siffra?
  • Anonym (mmmm)

hade gärna testat på att ligga med någon äldre man. hade känts lite kinky och spännande.

Svar på tråden Gillar att ligga med äldre män – varför ses det som ett problem?