• Anonym (Pysoriasis)

Utomlands resor och bonusbarn

Sitter i en knivig sits. 
    Jag och sambon har levt tillsammans i 8 år och under våra första år innan vi skaffade gemensamma barn för 4 år sedan åkte vi utomlands två gånger om året och då utan hans två äldre barn.  
    Barnens mamma misstyckte och påverkade barnen till att vi var dumma som aldrig tog med oss dom. 

Nu är det så att vi har två gemensamma barn och jag vill få gärna åka på en resa då jag har problem med psoriasis och det blir bättre i sommarväre och bad i salt vatten. 
    Kommer inte ha råd att åka hela familjen så jag vill gärna åka med sambon och våra två barn. Dom äldre barnen kommer tycka det är orättvist men jag tycker inte det för det handlar ju om min hälsa. Eller vad tycker ni? Kan vi åka bara delar av familjen? 
    Vi har åkt en gång med barnen då jag var gravid med första gemensamma barnet..

• Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn
  • Brumma
    Anonym (b) skrev 2015-05-10 07:03:53 följande:

Håller med helt.

Om det nu är en medicinsk resa för ts varför ens ta med sig något barn

Och om i så fall bara en del av barnen, varför just dom.

Det blir ju att rangordna barn och det tycker jag man ska låta bli med. 

Varför just dom? För att de yngre barnen är för små för att vara borta från en vecka kanske? ;)
  • Anonym (W)
    Brumma skrev 2015-05-10 09:51:57 följande:

Varför just dom? För att de yngre barnen är för små för att vara borta från en vecka kanske? ;)

Har de små barnen ingen pappa?
  • Brumma
    Anonym (W) skrev 2015-05-10 10:05:01 följande:

Har de små barnen ingen pappa?

Jo. Men TS har svarat att hon inte vill vara ifrån sina barn en vecka. Det hade inte jag velat vara heller nät de var i den åldern. Oavsett om de var hos sin pappa eller inte.

Dessutom undrar du varför just de barnen skall följa med på resan. Och på resan följer ju både mamma och pappa - så skall de vara med pappa så åker de alltså med?
  • Anonym (W)

I

Brumma skrev 2015-05-10 10:20:23 följande:

Jo. Men TS har svarat att hon inte vill vara ifrån sina barn en vecka. Det hade inte jag velat vara heller nät de var i den åldern. Oavsett om de var hos sin pappa eller inte.

Dessutom undrar du varför just de barnen skall följa med på resan. Och på resan följer ju både mamma och pappa - så skall de vara med pappa så åker de alltså med?

Ja, allt handlar om ts och vad hon vill. Ingen annan är viktig det står ju helt klart.

Vad gäller ditt andra stycke så fattar jag inte vad du menar? När skrev jag detta?
  • Lilje
    Anonym (Pysoriasis) skrev 2015-05-05 10:48:36 följande:
    Har skrivit att vi åkt med dom två gånger och jag och sambon har åkt å 5 eller 6 resor själv under 7 år..
    Du skrev faktisk en resa. Och den var för 1,5 år sen när du var gravid med fyraåringen. Bra jobbat där.
  • Anonym (W)
    Lilje skrev 2015-05-10 10:34:18 följande:

Du skrev faktisk en resa. Och den var för 1,5 år sen när du var gravid med fyraåringen. Bra jobbat där.

Ts kanske har dyskalkyli...
  • Ess
    Anonym (W) skrev 2015-05-10 06:58:19 följande:
    Varför skulle det också vara orättvist? Grejen är ju att pappan reser utan sina barn. De två äldre blir exkluderade ur familjen, stannar pappa hemma blir de inte det utan kan göra något annat med sin pappa.
    Det är ju inte så säkert, det beror ju på när resan är. Dom är ju bara på umgänge vh. Så sannolikheten att dom skulle göra något med pappan under tiden är lika med noll.
  • Anonym (W)
    Ess skrev 2015-05-10 10:39:45 följande:

Det är ju inte så säkert, det beror ju på när resan är. Dom är ju bara på umgänge vh. Så sannolikheten att dom skulle göra något med pappan under tiden är lika med noll.

Ja, pappan verkar ju inte direkt vara en superpappa. Så barnen får nog sitta hemma och ts kan åka iväg på sin "hälsoresa".
  • Ess
    Brumma skrev 2015-05-10 09:51:57 följande:
    Man kan dessutom åka under terminstid med små barn, då det är billigare.
  • Ess
    Anonym (W) skrev 2015-05-10 10:42:06 följande:
    Ja, pappan verkar ju inte direkt vara en superpappa. Så barnen får nog sitta hemma och ts kan åka iväg på sin "hälsoresa".
    Det är en enorm skillnad mellan heltids barn och vh barn. Hade dom haft barnen på heltid så hade de räknats in. Nu har de chansen att resa billigt under terminstid och då gör man ju det.
    Det hade varit fruktansvärt orättvist om dom rest iväg själva under de storas sommarumgänge, och lämnat dem hos barnvakt.
    Nu tycker jag inte att det spelar någon roll om dom åker själva, för de stora barnen berörs inte av det, om inte umgänget ställs in. Annars får dom låta bli att berätta något för de stora i fortsättningen.
    Men sedan tycker jag att de stora ska få göra något de tycker är kul under deras semester ihop.
Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn