• Anonym (Pysoriasis)

Utomlands resor och bonusbarn

Sitter i en knivig sits. 
    Jag och sambon har levt tillsammans i 8 år och under våra första år innan vi skaffade gemensamma barn för 4 år sedan åkte vi utomlands två gånger om året och då utan hans två äldre barn.  
    Barnens mamma misstyckte och påverkade barnen till att vi var dumma som aldrig tog med oss dom. 

Nu är det så att vi har två gemensamma barn och jag vill få gärna åka på en resa då jag har problem med psoriasis och det blir bättre i sommarväre och bad i salt vatten. 
    Kommer inte ha råd att åka hela familjen så jag vill gärna åka med sambon och våra två barn. Dom äldre barnen kommer tycka det är orättvist men jag tycker inte det för det handlar ju om min hälsa. Eller vad tycker ni? Kan vi åka bara delar av familjen? 
    Vi har åkt en gång med barnen då jag var gravid med första gemensamma barnet..

• Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn
  • Anonym (Knas)

Ja, det är taskigt. Pappan vill väl åka med sina barn. Får helt enkelt turas om. Man kan inte bara ha råd att ta med några.

• Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (Bb) skrev 2015-05-01 21:49:53 följande:
    Den känslan är nog något du bör bearbeta. Att inte kunna vara ifrån sina barn en ynka vecka känns inte helt sunt. Det kommer du behöva lära dig att vara.
    Yngsta är bara 1 år? och min äldsta är bara 3,5 år så den dagen kommer då jag kan åka utan dom
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (Pysoriasis) skrev 2015-05-05 10:23:47 följande:
    Yngsta är bara 1 år? och min äldsta är bara 3,5 år så den dagen kommer då jag kan åka utan dom
    Nä, det kvittar för honom om alla barnen är med..
  • Anonym (Elakt)

Om ni har åkt utan bonusarna varje gång så är det taskigt, ja.

Låt dom åka med, åk själv eller åk inte alls

Tycker synd om dom som har en bonusmamma som dig

• Brumma
    Anonym (Bb) skrev 2015-05-01 21:49:53 följande:

Den känslan är nog något du bör bearbeta. Att inte kunna vara ifrån sina barn en ynka vecka känns inte helt sunt. Det kommer du behöva lära dig att vara.

Tv barn under fyra år....

Nä, jag skulle inte kalla det osunt att inte vilja lämna dem en vecka... jag lämnar bort min femåring en långweekend. Min minsta (snart två) har jag varit borta en natt från som längst. Två, kanske tre nätter hade jag lämnat men inte mer i den åldern.

Tycker snarare det känns sunt att inte vilja lämna så små barn.
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (Elakt) skrev 2015-05-05 10:27:25 följande:

Om ni har åkt utan bonusarna varje gång så är det taskigt, ja.

Låt dom åka med, åk själv eller åk inte alls

Tycker synd om dom som har en bonusmamma som dig

Har skrivit att vi åkt med dom två gånger och jag och sambon har åkt å 5 eller 6 resor själv under 7 år..
  • Anonym (Inte så ego)

Om ni inte har råd att åka alla, så kan ju du stanna hemma o pappan tar med sig barnen o åker. Hur skulle det kännas för dig?

Semester är ju inte receptbelagd...

Som någon annan skrev, skulle du kunna tänka dig att lämna de två äldre barnen hemma om de vore dina från tidigare förhållande?

• Brumma
    Anonym (Inte så ego) skrev 2015-05-05 11:22:21 följande:

Om ni inte har råd att åka alla, så kan ju du stanna hemma o pappan tar med sig barnen o åker. Hur skulle det kännas för dig?

Semester är ju inte receptbelagd...

Som någon annan skrev, skulle du kunna tänka dig att lämna de två äldre barnen hemma om de vore dina från tidigare förhållande?

Nu är ju faktiskt pappan ok med att lämna sina äldsta hemma.

tycker väl att det är han som har ansvaret och inte TS..
  • Anonym (@)

Ta med hans barn på den resan och låt dina barn stanna hemma vet jag, finns säkert ngn mormor morfar som han passa dina barn i ngn vecka.

• Anonym (Inte så ego)
    Brumma skrev 2015-05-05 11:32:48 följande:

Nu är ju faktiskt pappan ok med att lämna sina äldsta hemma.

tycker väl att det är han som har ansvaret och inte TS..

Helt rätt, klumpigt formulerat av mig. Ja tänkte mest utifrån barnens syn o att TS kanske skulle ha mer förståelse hur barnen kunde känna sig utanför om det va TS egna. Då TS helt verkar sakna förståelse för nån annans barns känslor.

Precis som pappan i detta fall verkar sakna möjlighet att tänka på sina äldsta barn:
Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn