• Anonym (Pysoriasis)

Utomlands resor och bonusbarn

Sitter i en knivig sits. 
    Jag och sambon har levt tillsammans i 8 år och under våra första år innan vi skaffade gemensamma barn för 4 år sedan åkte vi utomlands två gånger om året och då utan hans två äldre barn.  
    Barnens mamma misstyckte och påverkade barnen till att vi var dumma som aldrig tog med oss dom. 

Nu är det så att vi har två gemensamma barn och jag vill få gärna åka på en resa då jag har problem med psoriasis och det blir bättre i sommarväre och bad i salt vatten. 
    Kommer inte ha råd att åka hela familjen så jag vill gärna åka med sambon och våra två barn. Dom äldre barnen kommer tycka det är orättvist men jag tycker inte det för det handlar ju om min hälsa. Eller vad tycker ni? Kan vi åka bara delar av familjen? 
    Vi har åkt en gång med barnen då jag var gravid med första gemensamma barnet..

• Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (Inte så ego) skrev 2015-05-05 11:22:21 följande:

Om ni inte har råd att åka alla, så kan ju du stanna hemma o pappan tar med sig barnen o åker. Hur skulle det kännas för dig?

Semester är ju inte receptbelagd...

Som någon annan skrev, skulle du kunna tänka dig att lämna de två äldre barnen hemma om de vore dina från tidigare förhållande?

Det skulle vara helt ok för min del om sambon och hans två äldre barn skulle åka själv en vecka på semster men nu var ju resan tänkt för mig eftersom jag skulle behöva åka till ett sol och bad ställe pga min psoriasis. 
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (@) skrev 2015-05-05 11:35:45 följande:

Ta med hans barn på den resan och låt dina barn stanna hemma vet jag, finns säkert ngn mormor morfar som han passa dina barn i ngn vecka.

Mina föräldrar skulle mer än gärna "lån" mina barn en vecka men jag kommer aldrig klara av att vara borta från dom 1 vecka.
  • Anonym (Pysoriasis)
    AnnaSthlm skrev 2015-05-06 08:28:14 följande:

Fy så knepigt. Jag hade aldrig i livet åkt på semester med 4 små barn - det blir ingen semester då. Samtidigt är det inte heller ett alternativ att aldrig få ha semester innan de äldsta barnen är myndiga. Ni måste dela på er på något sätt. Att du ex. åker själv med minstingen eller att ni åker utan bonusarna nu och pappan åker någonstans endast med dem sedan.

Det är givetvis orimligt att alla barn ska vara med på allt alltid , samtidigt som varje barn måste få vara med på något.

Varför skulle du aldrig åka med alla barn om du hade haft 4 barn?
    Om vi hade haft råd hade vi tagit med alla fyra, dom stora är så stora så man inte behöver sitta och passa dom när dom är vid poolen och sköter sig rätt ok själva.
  • Anonym (W)

Du får väl gå på ljusterapi om ni nu inte har råd att resa med alla barnen.

• Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (W) skrev 2015-05-10 06:03:56 följande:

Du får väl gå på ljusterapi om ni nu inte har råd att resa med alla barnen.

Hade det varit ok om sambon och hans äldre barn stannar hemma och jag åker med våra gemensamma barn och min mamma istället då?
  • Anonym (Pysoriasis)

Fast det blir väl också orättvist 

• Anonym (W)
    Anonym (Pysoriasis) skrev 2015-05-10 06:15:22 följande:

Fast det blir väl också orättvist 

Varför skulle det också vara orättvist? Grejen är ju att pappan reser utan sina barn. De två äldre blir exkluderade ur familjen, stannar pappa hemma blir de inte det utan kan göra något annat med sin pappa.
  • Anonym (b)
    Anonym (W) skrev 2015-05-10 06:58:19 följande:
    Varför skulle det också vara orättvist? Grejen är ju att pappan reser utan sina barn. De två äldre blir exkluderade ur familjen, stannar pappa hemma blir de inte det utan kan göra något annat med sin pappa.
    Håller med helt.
    Om det nu är en medicinsk resa för ts varför ens ta med sig något barn
    Och om i så fall bara en del av barnen, varför just dom.
    Det blir ju att rangordna barn och det tycker jag man ska låta bli med. 
  • Anonym (Nej)

Nej det här är inte ok alls. Ni tyckte om att resa och det var bra för dig, redan innan ni fick era gemensamma barn. Då vänder man på kronorna och funderar kring hur resandet påverkas med ytterligare ett barn, dessutom två! Du säger att ni inte har råd att åka alla, men det är viktigt för din hälsa att åka, men du klarar absolut inte av att vara utan dina två barn. Du du du. Tyvärr blir detta bara fel hur du än vrider det. Ni valde denna familjekonstellation. Du visste om ditt tillstånd. Nu är det som det är, åk med alla barnen eller inga. Ta en kompis och åk iväg och lid för att du är utan dina barn en vecka men få bättre hälsa. Bättre det än att två oskyldiga barn ska lida en vecka (och troligtvis mycket mycket längre) för att de inte fick följa med.

• nymedlem
    Anonym (Nej) skrev 2015-05-10 07:40:18 följande:

Nej det här är inte ok alls. Ni tyckte om att resa och det var bra för dig, redan innan ni fick era gemensamma barn. Då vänder man på kronorna och funderar kring hur resandet påverkas med ytterligare ett barn, dessutom två! Du säger att ni inte har råd att åka alla, men det är viktigt för din hälsa att åka, men du klarar absolut inte av att vara utan dina två barn. Du du du. Tyvärr blir detta bara fel hur du än vrider det. Ni valde denna familjekonstellation. Du visste om ditt tillstånd. Nu är det som det är, åk med alla barnen eller inga. Ta en kompis och åk iväg och lid för att du är utan dina barn en vecka men få bättre hälsa. Bättre det än att två oskyldiga barn ska lida en vecka (och troligtvis mycket mycket längre) för att de inte fick följa med.

Du fick med allt. Finns inget att tillägga. Mycket bra skrivet!
Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn