• Anonym (Pysoriasis)

Utomlands resor och bonusbarn

Sitter i en knivig sits. 
    Jag och sambon har levt tillsammans i 8 år och under våra första år innan vi skaffade gemensamma barn för 4 år sedan åkte vi utomlands två gånger om året och då utan hans två äldre barn.  
    Barnens mamma misstyckte och påverkade barnen till att vi var dumma som aldrig tog med oss dom. 

Nu är det så att vi har två gemensamma barn och jag vill få gärna åka på en resa då jag har problem med psoriasis och det blir bättre i sommarväre och bad i salt vatten. 
    Kommer inte ha råd att åka hela familjen så jag vill gärna åka med sambon och våra två barn. Dom äldre barnen kommer tycka det är orättvist men jag tycker inte det för det handlar ju om min hälsa. Eller vad tycker ni? Kan vi åka bara delar av familjen? 
    Vi har åkt en gång med barnen då jag var gravid med första gemensamma barnet..

• Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn
  • GrodanHopp

Vad spelar det för roll om barnen 0ker utomlands med sin mamma? Gäller det födelsedaspresenter och sådant också?

• aleydis

Nej jag tycker inte det är ok. Det måste finnas någon balans i vem som får göra saker . Självklart är det ok någon gång att alla inte får göra samma, men inte alltid. Om ni åker med små barnen nu ska stora absolut få åka på en resa med pappa senare under året. Om ni inte har råd med det tycker jag ni kan vänta till nästa år eller redan nu bestämma att de får en resa nästa år.

Varför skulle de inte vilja följa med till mumins värld? Jag hade småsyskon som var 10 år yngre än mig och vi åkte tex till Kolmården ihop.

• Anonym (Cissi)

Ni kan ju göra som mina barns pappa och hans fru. De åker på två långresor per år till Asien och Nordamerika på egen hand. Sedan tar de med barnen på en helg till storstad i norra Europa. På barnresan gör de sightseeing som de själva vill göra, barnen får välja mellan att hänga på eller stanna kvar på hotellrummet. Det tog bara tre år innan barnen vägrade följa med.

• Anonym (Alla barn eller inga)

Jag har ett barn sedan tidigare och min man två, inga gemensamma. Vi har åkt flera gånger bara vuxna och flera med alla barnen, men aldrig med bara ett par av barnen. I synnerhet skulle jag inte åka på en resa med bara ett par barn som alla barn skulle velat följa med på.

Möjligen skulle det vara skillnad om "hans" barn åker på någon extra resa med sin mamma, då kanske det blir rättvisare om era gemensamma barn får åka på någon extra resa med er också.

• Anonym (P)

Larvigt argument om din hälsa TS, isf så åk själv?

Varför åker inte pappan med sina två äldre barn?

Kul för dessa barn att aldrig få följa med.

• Miss Skywalker

Lyxigt att vara bonusbarn. Då ska man ha fyra föräldrar som curlar och en jävla massa resor osv eftersom det ska vara dubbel uppsättning av allt..

• Anonym (?)
    Miss Skywalker skrev 2015-04-29 17:23:23 följande:

Lyxigt att vara bonusbarn. Då ska man ha fyra föräldrar som curlar och en jävla massa resor osv eftersom det ska vara dubbel uppsättning av allt..

Eller så får dom aldrig åka för: "dom har ju en förälder till"
  • Ess

Jag tycker dom ska åka på denna resan som planerat. MEN sen tycker jag att pappan ska sätta sig ner och kolla över sin ekonomi, finns det något tex sin hobby eller annat han kan dra in på för att kunna spara pengar så att de kan göra något med hans stora barn till sommarumgänget.
    Antingen att han gör något själv med dem som är direkt anpassat efter deras ålder, eller att alla gör något gemensamt som är lika kul för både stora och små.

• nihka

Åk som ni brukar göra, men fråga de större barnen vad de vill göra nästa gång när ni alla gör något tillsammans.

• modsey

Att enstaka gånger åka utan dem hade varit ok tycker jag, OM ni även reste med dem....vilket ni inte verkar göra?
    Att aldrig resa med sin ena kull barn men med den andre är ju inte ok och det tror jag du vet innerst inne, eller hur?

I så fall tycker jag inte det är att åka så ofta utan dem, utan skulle lägga resan vartannat år med dem.

Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn