• Anonym (Pysoriasis)

Utomlands resor och bonusbarn

Sitter i en knivig sits. 
    Jag och sambon har levt tillsammans i 8 år och under våra första år innan vi skaffade gemensamma barn för 4 år sedan åkte vi utomlands två gånger om året och då utan hans två äldre barn.  
    Barnens mamma misstyckte och påverkade barnen till att vi var dumma som aldrig tog med oss dom. 

Nu är det så att vi har två gemensamma barn och jag vill få gärna åka på en resa då jag har problem med psoriasis och det blir bättre i sommarväre och bad i salt vatten. 
    Kommer inte ha råd att åka hela familjen så jag vill gärna åka med sambon och våra två barn. Dom äldre barnen kommer tycka det är orättvist men jag tycker inte det för det handlar ju om min hälsa. Eller vad tycker ni? Kan vi åka bara delar av familjen? 
    Vi har åkt en gång med barnen då jag var gravid med första gemensamma barnet..

• Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn
  • Påven Johanna
    Ess skrev 2015-05-06 12:10:07 följande:
    nymedlem skrev 2015-05-06 10:10:03 följande:
    Håller med! Mycket märklig man och ingen jag skulle välja skaffa barn med! Absolut inget pappa-material helt enkelt.
    Det är kanske ts som är drivande när det gäller de gemensamma. 
    Det finns ju vissa som aldrig vill ha barnen med på semestern. Mina föräldrar umgicks med ett par som aldrig hade barnen med utomlands. Pappan här hade kanske hellre åkt helt utan barn.

Ja, så är det kanske. Jag tycker ändå att sådana människor är skitkonstiga. Att göra saker tillsammans som par ibland är inte märkligt i mina ögon, att vara förälder och aldrig vilja ha barnen med är däremot underligt beyond belief.
  • Brumma
    Anonym (Pappa) skrev 2015-05-06 12:37:42 följande:

Kan även bli tvärtom, att barn med två hem blir bortvalda varje gång och aldrig får följa med. De faller mellan stolarna.

Det är betydligt värre än att de får vara med på mycket.

Och det var därför jag skrev det första stycket ;)
  • nihka

Nu följer de små barnen med för att man inte gärna lämnar små barn hemma utan föräldrar. De stora barnen är hos sin mamma eller följer med ibland.

Om TS hälsoresor (psoriasisresor) inte gällt solresor utan att alla skulle dricka recinolja och späka sig skulle fortfarande alla barn eller inga med - för "rättvisans" skull?

• Anonym (Inte så ego)
    nihka skrev 2015-05-06 23:09:12 följande:

Nu följer de små barnen med för att man inte gärna lämnar små barn hemma utan föräldrar. De stora barnen är hos sin mamma eller följer med ibland.

Om TS hälsoresor (psoriasisresor) inte gällt solresor utan att alla skulle dricka recinolja och späka sig skulle fortfarande alla barn eller inga med - för "rättvisans" skull?

Men inte dethär fallet så följer inte de stora med ibland- de får aldrig följa med.

Om det va för allas bästa att dricka ricinolja så skulle ja absolut tycka att de va alla barn eller ingen, rättvisa bland familjens barn handlar inte alltid om fördelar. De mindre barnen kan ju annars undra varför de måste dricka ricinolja o inte syskonen... (Även om exemplet är lite töntigt)
  • nihka
    Anonym (Inte så ego) skrev 2015-05-08 09:19:23 följande:
    Men inte dethär fallet så följer inte de stora med ibland- de får aldrig följa med.

Om det va för allas bästa att dricka ricinolja så skulle ja absolut tycka att de va alla barn eller ingen, rättvisa bland familjens barn handlar inte alltid om fördelar. De mindre barnen kan ju annars undra varför de måste dricka ricinolja o inte syskonen... (Även om exemplet är lite töntigt)
    Fast det stämmer ju inte. TS har uppgett att de stora har åkt med 2 gånger.

Nej, jag ville illustrera en nödvändig resa för TS som ingen av barnen hade någon direkt behållning av. Skulle fortfarande inga barn med för rättvisans skull eller alla när man inte kan lämna de minsta hemma?
  • Brumma
    nihka skrev 2015-05-08 17:03:08 följande:

Fast det stämmer ju inte. TS har uppgett att de stora har åkt med 2 gånger.

Nej, jag ville illustrera en nödvändig resa för TS som ingen av barnen hade någon direkt behållning av. Skulle fortfarande inga barn med för rättvisans skull eller alla när man inte kan lämna de minsta hemma?

Nej,hon har skrivit att de fick åka med en gång för 4.5 år sedan ungefär..
  • nihka
    Anonym (Pysoriasis) skrev 2015-05-05 10:48:36 följande:
    Har skrivit att vi åkt med dom två gånger och jag och sambon har åkt å 5 eller 6 resor själv under 7 år..
    Låter som två gånger.
  • Brumma
    nihka skrev 2015-05-08 17:11:27 följande:

Låter som två gånger.

Ja. Frågan är om det eller trådstarten stämmer?
    Anonym (Pysoriasis) skrev 2015-04-27 20:00:47 följande:

• nihka
    Brumma skrev 2015-05-08 17:14:30 följande:
    Ja. Frågan är om det eller trådstarten stämmer?
    Anonym (Pysoriasis) skrev 2015-04-27 20:00:47 följande:

Kanske bara hann med en resa under graviditeten?

Nu vill hon iaf bara ha med de minsta. Om några år kan de lämna alla barnen hemma.
  • Brumma

[quote=75271911][quote-nick]nihka skrev 2015-05-08 17:18:58 följande:[/quote-nick]

Kanske bara hann med en resa under graviditeten?

Nu vill hon iaf bara ha med de minsta. Om några år kan de lämna alla barnen hemma.

[/quote

]Ja. Jag undrar bara vilket som stämmer eftersom jag anser att man absolut kan lämna de äldre barnen hemma om de varit med flera gånger.

Har de bara varit med en gång för 4.5 år sedan känns det inte helt ok. Har de varit med på en resa till efter det så kan de åka en resa med bara de små...

Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn