• Anonym (Pysoriasis)

Utomlands resor och bonusbarn

Sitter i en knivig sits. 
    Jag och sambon har levt tillsammans i 8 år och under våra första år innan vi skaffade gemensamma barn för 4 år sedan åkte vi utomlands två gånger om året och då utan hans två äldre barn.  
    Barnens mamma misstyckte och påverkade barnen till att vi var dumma som aldrig tog med oss dom. 

Nu är det så att vi har två gemensamma barn och jag vill få gärna åka på en resa då jag har problem med psoriasis och det blir bättre i sommarväre och bad i salt vatten. 
    Kommer inte ha råd att åka hela familjen så jag vill gärna åka med sambon och våra två barn. Dom äldre barnen kommer tycka det är orättvist men jag tycker inte det för det handlar ju om min hälsa. Eller vad tycker ni? Kan vi åka bara delar av familjen? 
    Vi har åkt en gång med barnen då jag var gravid med första gemensamma barnet..

• Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn
  • modsey
    Anonym (Pysoriasis) skrev 2015-04-27 22:03:57 följande:
    Men om det skiljer över 10 år i ålder så kanske man inte alltid kan åka på semster tillsammans? Tror inte 12 ådringen vill med till finland på mumindalen nästa sommar
    Hm så ni gör flera resor med era gemensamma och inget med dem äldre?
    För Finlandsresan är väl med era barn också eller missuppfattar jag?
    I så fall skulle jag ta de pengarna till en gemensam resa där alla kan åka. och nej man behöver inte göra allt tillsammans hela tiden men över tid behöver det bli hyfsat rättvist.
  • Anonym (skippa ungarna)

Jag skulle strunta i hans ungar och låta dem vara hemma. Varför förstöra resan med att ha dem med? Och om inte mannen har något emot det skulle jag inte fundera över saken utan gladeligen åka iväg med MIN familj.

• Anonym (...)
    Anonym (skippa ungarna) skrev 2015-04-29 19:08:28 följande:

Jag skulle strunta i hans ungar och låta dem vara hemma. Varför förstöra resan med att ha dem med? Och om inte mannen har något emot det skulle jag inte fundera över saken utan gladeligen åka iväg med MIN familj.

Att behöva ta med "bonusarna" skulle innebära pina inte semester..
  • Anonym (inget standardsvar...)

Det finns nog inget standardsvar på detta dilemma. Visst kan man dela upp familjen ibland, men det gäller ju att göra avvägningar så att ingen känner sig åsidosatt. I en familj där utlandsresor är sällsynta och eftertraktade känns det elakt att utesluta hälften av barnen. Hade situationen varit annorlunda, att man ofta åkt på utlandssemestrar eller gjort mycket saker tillsammans så hade problemet kanske inte varit så stort.

Jag hade väntat med att åka tills det fanns pengar för att alla skulle följa med. Men det är ju jag det. 

• Anonym (Heaven)

Varför har ni åkt utan hans barn tidigare?

Ska du använda din hälsa som argument så åk själv. Finns ingen anledning att era gemensamma barn ska med då.

• Lorelei83

Om det är av hälsoskäl bör du åka själv = då får du råd att åka fler gånger för din hälsas skull.

• Anonym (wonderwonder)

Jag undrar om du hade tyckt exkluderingen var lika okej om bonusbarnen istället för att vara din mans hade varit dina sen tidigare...

• Anonym (kåäståt)

Lämna alla barnen hemma med pappan och åk själv på din hälsoresa.

• Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (kåäståt) skrev 2015-05-01 20:43:53 följande:

Lämna alla barnen hemma med pappan och åk själv på din hälsoresa.

Kan inte vara borta från mina barn så länge annars hade jag gjort det utan att blinka
  • Anonym (Bb)
    Anonym (Pysoriasis) skrev 2015-05-01 21:44:23 följande:
    Kan inte vara borta från mina barn så länge annars hade jag gjort det utan att blinka
    Den känslan är nog något du bör bearbeta. Att inte kunna vara ifrån sina barn en ynka vecka känns inte helt sunt. Det kommer du behöva lära dig att vara.
Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn