• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Jossebell

satt igår och läste igenom alla tidningar som fanns på cambridgekuren.se och där i någon av de senaste numren stod effekten av att promenera. 60 min varje dag och man får en viktminskning av 18-19 kg på ett år (förutsatt att man inte äter mer då) 1 timme om dagen det skulle jag få ihop om jag gick till och från jobbet. Känns lite frestande faktiskt men det är ju det där med dagis och resten av familjen då.
    Har ju min lunchprommis på 30 min iaf...

• ZaraÖ

så vilka kör renkur just nu? eller ska börja inom några dar

• Peand

Zara - Jag börjar ren kur i morgon Ingen...........

• ZaraÖ

ah! kul med lite sällis, jag startade idag! Hur länge planerar du att köra?

• Peand

Zara - Har inte bestämt mig riktigt. Men en 3-4 veckor luter det nog åt, sedan blir det kombinerat. Vi får se hur det går och hur det känns.

• Peand

Snusfia - Känns tryckt att du är med

• Jossebell

jag kör ren kur och ska göra det sammanlagt 11 veckor. Är på v 5 nu. Jag har dock inte klarat det helt utan vid ca 3 tillfällen har jag trillat dit och ätit något. Men på det hela taget så går det riktigt hyfsat.

• ZaraÖ

Blir 2 veckor här med, har 6 kilo som ska bort till o börja med iaf Sen är jag tebax på innan graviditets vikt igen! Fast man vill ju alltid gå ner bara liite till

• Linda1976
    Hallå på er!! Det är strålande sol i Göteborg, och -1, så efter Alices lunch blir det en långpromenad med vagnen. Nu sover hon duktigt till 11.30 hoppas jag!

Testade ketosnivån imorse, och äntligen är jag uppe på "höga halter". På min burk står det 6 olika rutor:

*obefintligt (1 ruta)
    *spår av (1 ruta)
    *låga halter (1 ruta)
    *måttliga (2 rutor)
    *höga halter (2 rutor)

och nu ligger jag på den näst mörkaste färgen, så det måste ju vara kanon! Vill också stolt meddela att nu har jag gåt ner TRETTIO (30!!!) kilo, sen jag vägde som mest med Alice. Och hon vägde ju knappt 3,5 så inte kan jag skylla så mycket på henne.

Igår hade jag en fd kollega här, som jag gillar jättemycket. Jag hade bakat långpannebröd med åt inget. PÅ kvällen bakade jag bagels till Erik. Lite meckigt, men de blev jättegoda. Jag tog en stor tugga, tuggade ordentligt, och spottade ut. Var ju tvungen att testa!

Kul att fler startar ren kur nu! Jag tänkte köra ett tag till iaf.... Har inte bestämt mig. Min pappa fyller 55 den 13:e mars, så då tänkte jag fira med att börja äta 100 gram protein/dag. WOW!! Jag hoppas att det funkar att ligga kvar i ketos då.... Visserligen bor pappa 28 mil bort, men jag kan ju sjunga för honom i telefonen, samtidigt som jag smaskar kyckling Eller nåt.....
    Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt.
Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III