• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • fruannie

Vecka 10+0 idag, vad tiden går ändå. Imorgon ska jag på inskrivning hos bm. Känner mig rätt lugn ändå av någon anledning. Trodde jag skulle gå att va hypernervös ända till KUB men har en bra känsla.

• Aqq1

Härligt det gick bra, fick tid för rul i v.18 och blev lovad tillväxt ultraljud i v.30 nån gång. (Sonen var ganska kraftigt tillväxthämmad, upptäcktes vid förlossningen.)

AnneliR skrev 2015-06-24 10:14:02 följande:

Det kan vara en stor hinnsäck med typ en skiljevägg som kommer försvinna eller så bildades det två hinnsäckar men att det blev foster i en bara, fanns iaf bara ett foster i livmodern :) det gick bra hos bm, har bokat rul nu och det ska bli spännande att gå på. Gick allt bra för dig?

• gr0
    WiMe06 skrev 2015-06-24 06:03:32 följande:

gr0 - vad jobbigt för dig. Har också varit jätteorolig, hade missfall i april och har blött en del till och från i flera veckor med den här graviditeten. Mina symtom har inte varit jättestarka, lite öm i brösten och trött. Humöret är väl inte det bästa heller. Men med min andra son hade jag jättedåligt med symtom men allt var bra smile1.gif
    Hoppas allt går bra för dig på vul.

För varje person som berättar om lindriga symptom så känns det lite hoppfullare. Tack för svar! Och skönt att allt såg bra ut trots blödningar.

Annars känns det som att ALLA är konstant jättetrötta och kräks. Men jag försöker intala mig att symptomen hänger ihop lite också, om man kräks mycket och har svårt att få i sej näring borde man rimligtvis känna sig tröttare med. Men en del är ju trötta oavsett.
  • Marie14
    gr0 skrev 2015-06-23 22:15:09 följande:

Jag fick ett missfall i v 10 för några månader sen, graviditeten hade avstannat ungefär v 7. Idag har jag passerat 7 veckor igen och var på besök hos BM som erbjöd mig ett VUL på måndag.

Förra gången var jag övertygad om att graviditeten stannat upp eftersom jag hade haft väldigt få symptom som sedan försvann. Den här gången har jag något mer symptom men tycker att de har lindrats igen.

Jag är t ex inte så trött som man "ska" vara (har istället svårt att sova sen några dar tillbaka), jag mår ej heller illa eller har större problem med lukter och inga som helst hormonsvängningar. Däremot har jag lite ont i brösten, men det har gått från att göra ont i främst bröstvårtorna till att ha ont i hela brösten. Förra gången slutade brösten göra ont väldigt tidigt. Jag har också den här gången extremt långsamma tarmar med olika sorts ont i magen som följd. Kissar något oftare än vanligt med.

"Måste" man vara supertrött för att vara gravid? Jag känner mej mer utmattad än sömnig liksom, speciellt under arbetsdagen. Över helgen när jag bara varit hemma och tagit det lugnt har jag känt mig helt som vanligt.

Jag är så nervös inför måndag, hade verkligen önskat att det gick vägen den här gången eftersom jag har tiden litegrann emot mig, är 34 år och det är första barnet. Tredje graviditeten.

Har du haft två missfall? Jag har haft det, tredje gången gillt nu hoppas jag på. Mina symtom går upp och ner .Har jättemycket ibland och ibland nästan ingenting.
  • Bubblor

Alltså, är det någon som vet om det är vanligt med slemklumpar? Fick precis en sådan som var lite blodfylld och typ 2 cm stor eller något. Försökte ringa min barnmorska men finns ju såklart inte några telefontider...

• WiMe06
    gr0 skrev 2015-06-24 12:34:01 följande:

För varje person som berättar om lindriga symptom så känns det lite hoppfullare. Tack för svar! Och skönt att allt såg bra ut trots blödningar.

Annars känns det som att ALLA är konstant jättetrötta och kräks. Men jag försöker intala mig att symptomen hänger ihop lite också, om man kräks mycket och har svårt att få i sej näring borde man rimligtvis känna sig tröttare med. Men en del är ju trötta oavsett.

Förstår att det känns oroligt när man bara hör om kräkningar och allt man får när man är gravid, men sålänge du har haft lindriga symtom hela tiden tror jag inte du behöver vara orolig, värre om du haft flera symtom som plötsligt bara försvinner. När jag fick mitt mf i april så försvann alla symtom över en dag och hela kroppen kändes helt tom.

Jag har aldrig drabbats av så kraftigt illamående att jag måste kräkas, knappt ngt illamående alls, och då är det här min femte graviditet nu (varav 2 pojkar)

Det är ju bara positivt att man slipper må så illa att man kräks.
  • strawberri

Jag har lika dant mina är grönbruna i färgen men jag hade blödning i lördags så beror nog på det. Är då orolig att det ska gå åt skogen med graviditeten pga blödningarna :( hörde iaf hjärtat på bebisen nyss för första gången med min dopplet så det lugnar en del! Trodde det va för tidigt att höra något. Är i v 14.

Bubblor skrev 2015-06-24 13:21:06 följande:

Alltså, är det någon som vet om det är vanligt med slemklumpar? Fick precis en sådan som var lite blodfylld och typ 2 cm stor eller något. Försökte ringa min barnmorska men finns ju såklart inte några telefontider...

• Aqq1

Tycker du det är bra med doppler? Hade velat ha en men är jätterädd att jag ska ha svårt att hitta hjärtslagen/inte höra och bli ännu mer orolig.

strawberri skrev 2015-06-24 15:33:54 följande:

Jag har lika dant mina är grönbruna i färgen men jag hade blödning i lördags så beror nog på det. Är då orolig att det ska gå åt skogen med graviditeten pga blödningarna :( hörde iaf hjärtat på bebisen nyss för första gången med min dopplet så det lugnar en del! Trodde det va för tidigt att höra något. Är i v 14.

• zaza21

Hej alla!
    Ska uppdatera lite.
    Mina symtomer har alltid varit upp och ner och ibland kände jag inget i 5 dagar i sträck.
    Var på kub testet igår,är vecka 12+4 och var jätte nervös eftersom sista gången jag skulle dit såg vi att fostret var död.
    Men allt var jätte bra och fostret var 6.3 cm och fick även höra hjärtat slår.

Men det tog lång tid för henne att göra ultraljudet för hon kunde inte mäta nacken så bra pga bebisens position. Hon höll på 50 min med ultaljudet och ibland tryckte hon väldigt hårt men jag sa inget,tänkte att hon kan sitt jobb. Men ändå blir man lite orolig.
    Är det okej att göra ett ultaljud så här lång tid och är det inte farligt om man trycker ? Är det någon som vet?

• hsh
    strawberri skrev 2015-06-24 15:33:54 följande:

Vad har du för doppler? Har en jag köpte på ebay men är fundersam på om den är för dålig för att kunna använda i min graviditet. .
Svar på tråden Så rädd för missfall