• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Moorii
    WiMe06 skrev 2015-06-18 15:27:37 följande:

Hej Alla!

Jag är gravid i v 9+2 och har haft lite svaga ljusrosa blödningar för några veckor sedan. Gjorde vul i v 7 och då såg vi ett pickande hjärta. Senaste dagarna har det kommit mer bruna flytningar / brunt blod och idag när jag var i affären kände jag ngt som rann till, när jag kom hem hade det kommit mörkt rött/brunt blod i trosskyddet. Nu är jag så sjukt orolig att bebisen i längre lever. Varför ska sånt här alltid hända vid speciella helger??

Hade missfall i april, precis vid påsk såklart så inga gyn-kliniker öppna. Och det lär det inte vara nu heller. Så nu får man väl gå och oroa sig hela helgen innan man kan ringa ngn. Har kub den 9 juli men det är ju länge tills dess.

Min barnmorska berättade att det är normalt att få någon blödning runt vecka åtta och att det inte är något att oroa sig över. Förhoppningsvis var det något sådant!

Jag ska också göra kub-test, den tionde juli. Har inte gjort något ultraljud ännu och barnmorskan glömde bekräfta min graviditet på inskrivningen, så längtar som bara den! Är det ditt första barn?
  • Moorii
    AnneliR skrev 2015-06-21 07:27:54 följande:

Hej!

Igår myste jag och min man till det lite och jag märkte att jag började blöda rött blod efteråt :( gick på toa direkt efter sex och då kom det en del samt lite andra toabesöket efter det också för att sen stanna av helt. Blöder inget nu och har inte gjort det i natt heller, har alla symtom kvar och har inte haft något ont alls. Så vad säger ni, bör jag oro mig?

Detta har jag också fått berättat för mig (eller om jag läst mig till det?) att man kan få en blödning vid sex, och det är inte heller något konstigt. Förstår att du är orolig dock! Kommer det inget mer så kan du nog slappna av :)
  • WiMe06
    Moorii skrev 2015-06-21 07:54:20 följande:

Min barnmorska berättade att det är normalt att få någon blödning runt vecka åtta och att det inte är något att oroa sig över. Förhoppningsvis var det något sådant!

Jag ska också göra kub-test, den tionde juli. Har inte gjort något ultraljud ännu och barnmorskan glömde bekräfta min graviditet på inskrivningen, så längtar som bara den! Är det ditt första barn?

Nej, det är mitt tredje barn, hade även missfall i april och blev gravid direkt igen. Vet ju också att det är vanligt att blöda men den där oron vill liksom inte släppa ändå. Jag hoppas att det inte kommer mer nu.

Tänkte nog ringa min gyn imorgon iallafall och se om dem kan ge mig en tid och kolla.
  • WiMe06
    AnneliR skrev 2015-06-21 07:27:54 följande:

Hej!

Igår myste jag och min man till det lite och jag märkte att jag började blöda rött blod efteråt :( gick på toa direkt efter sex och då kom det en del samt lite andra toabesöket efter det också för att sen stanna av helt. Blöder inget nu och har inte gjort det i natt heller, har alla symtom kvar och har inte haft något ont alls. Så vad säger ni, bör jag oro mig?

Har också fått blödningar efter sex, men framför allt verkar det komma om jag fått orgasm i samband med sexet.
  • strawberri

Jag fick åka till gynakuten inatt :( fick en stor brun flytning som övergick i färskt blod när jag "krystade" :( bebisen levde men hon kunde inte se varifrån blödningen kommer tappen va också lång och såg bra ut :S nån som varit med om liknande? Är i vecka 13+1 nu.

• Aqq1

Hur går det för er alla? Själv går jag in i v. 11 idag.på måndag har jag nytt ul och sen ska vi berätta för de närmaste, jag är redan nervös för ultraljudet. Annars är jag jättetrött och mår illa till och från har inte orkat oroa mig för mf så mycket de senast. Men ett missfall nu hade varit fruktansvärt.

• Aqq1

Har inte vart med med om det men hörde en som hade det (mycket blod) allt gick toppen!

strawberri skrev 2015-06-21 10:55:03 följande:

Jag fick åka till gynakuten inatt :( fick en stor brun flytning som övergick i färskt blod när jag "krystade" :( bebisen levde men hon kunde inte se varifrån blödningen kommer tappen va också lång och såg bra ut :S nån som varit med om liknande? Är i vecka 13+1 nu.

• Aqq1

Har inte vart med med om det men hörde en som hade det (mycket blod) allt gick toppen!

strawberri skrev 2015-06-21 10:55:03 följande:

• hsh
    Aqq1 skrev 2015-06-23 05:34:57 följande:

Hur går det för er alla? Själv går jag in i v. 11 idag.på måndag har jag nytt ul och sen ska vi berätta för de närmaste, jag är redan nervös för ultraljudet. Annars är jag jättetrött och mår illa till och från har inte orkat oroa mig för mf så mycket de senast. Men ett missfall nu hade varit fruktansvärt.

Går också in i v.11 idag! Ultraljud Nästa fredag. Hoppas på positivt besked för oss båda. Har mest känningar i brösten och att jag är trött. Tar mig t.ex inte upp på morgonen alls nu. Har gett upp.
  • Aqq1

Åh vad kul att vi är på precis samma dag! Hoppas och tror det kommer gå bra för oss båda, men nervöst är det! Haha ja, för mig är tröttheten värst på kvällarna, hade lätt kunnat gå och lägga mig kl 6. Dock jagar sonen upp mig 5 på morgnarna så har väl förklaring i det med haha. Hoppas de blir bättre om ett par veckor så man piggnar till lite iallafall

hsh skrev 2015-06-23 06:21:37 följande:

Går också in i v.11 idag! Ultraljud Nästa fredag. Hoppas på positivt besked för oss båda. Har mest känningar i brösten och att jag är trött. Tar mig t.ex inte upp på morgonen alls nu. Har gett upp.

Svar på tråden Så rädd för missfall