WiMe06 skrev 2015-06-18 15:27:37 följande:
Hej Alla!
Jag är gravid i v 9+2 och har haft lite svaga ljusrosa blödningar för några veckor sedan. Gjorde vul i v 7 och då såg vi ett pickande hjärta. Senaste dagarna har det kommit mer bruna flytningar / brunt blod och idag när jag var i affären kände jag ngt som rann till, när jag kom hem hade det kommit mörkt rött/brunt blod i trosskyddet. Nu är jag så sjukt orolig att bebisen i längre lever. Varför ska sånt här alltid hända vid speciella helger??
Hade missfall i april, precis vid påsk såklart så inga gyn-kliniker öppna. Och det lär det inte vara nu heller. Så nu får man väl gå och oroa sig hela helgen innan man kan ringa ngn. Har kub den 9 juli men det är ju länge tills dess.
Min barnmorska berättade att det är normalt att få någon blödning runt vecka åtta och att det inte är något att oroa sig över. Förhoppningsvis var det något sådant!
Jag ska också göra kub-test, den tionde juli. Har inte gjort något ultraljud ännu och barnmorskan glömde bekräfta min graviditet på inskrivningen, så längtar som bara den! Är det ditt första barn?