• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Aqq1
    gr0 skrev 2015-06-29 10:32:15 följande:

Det gick inte vägen den här gången heller. Gjorde vul idag och det var konstaterat dött i v 5 och jag skulle vara 7+5 idag. Beskedet kändes mycket tyngre den här gången därför att jag nånstans ändå trodde det skulle gå vägen. Mitt första missfall räknas inte så det blir ingen utredning förrän det blir ett tredje konstaterat missfall. Om en vecka ska vi fara på semester och jag kommer väl ha sån otur att jag börjar blöda precis då. Usch vad jobbigt. Men det är ändå hoppfullt att läsa om flera av er som lyckats till slut efter upprepade missfall. Det kanske går vägen för mej med till slut.

Lider med dig, usch så jobbigt
  • Aqq1

Idag var jag på ul igen det visade en pigg sprattlig krabat. Lycka! Imorgon går jag in i vecka 12 så enligt läkaren är är den stora risken över nu

• Seven Costanza
    gr0 skrev 2015-06-29 10:32:15 följande:

Det gick inte vägen den här gången heller. Gjorde vul idag och det var konstaterat dött i v 5 och jag skulle vara 7+5 idag. Beskedet kändes mycket tyngre den här gången därför att jag nånstans ändå trodde det skulle gå vägen. Mitt första missfall räknas inte så det blir ingen utredning förrän det blir ett tredje konstaterat missfall. Om en vecka ska vi fara på semester och jag kommer väl ha sån otur att jag börjar blöda precis då. Usch vad jobbigt. Men det är ändå hoppfullt att läsa om flera av er som lyckats till slut efter upprepade missfall. Det kanske går vägen för mej med till slut.

Nej va ledsamt, hoppas att det går vägen nästa gång. Ta hand om dig!
  • Seven Costanza
    Aqq1 skrev 2015-06-29 10:39:10 följande:

Idag var jag på ul igen det visade en pigg sprattlig krabat. Lycka! Imorgon går jag in i vecka 12 så enligt läkaren är är den stora risken över nu

Stort grattis!
  • AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-06-29 10:39:10 följande:

Grattis! Vad skönt att allt ser bra ut, nu får du försöka njuta av tiden som är kvar :)
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-06-29 12:31:12 följande:
    Grattis! Vad skönt att allt ser bra ut, nu får du försöka njuta av tiden som är kvar :)
    Tack när har du ul igen? Funderar på om jag ska våga mig på att köpa ett par mammajeans, alla jeans är för små och hade vart skönt o ha ett par redan nu iallafall. Men det borde jag väl våga
  • Seven Costanza

Var på KUB idag, allt såg bra ut och fick lägsta risken, så nu ska jag försöka andas ut och njuta . Kanske dags att köpa ett par mammabyxor också, bara två par jeans som går på fortfarande och de sitter ganska hårt. Blev framflyttad två dagar så 12+6 idag, BF 4/1. Hoppas allt går bra för er andra också!

• Aqq1
    Seven Costanza skrev 2015-06-29 19:09:42 följande:

Var på KUB idag, allt såg bra ut och fick lägsta risken, så nu ska jag försöka andas ut och njuta smile1.gif . Kanske dags att köpa ett par mammabyxor också, bara två par jeans som går på fortfarande och de sitter ganska hårt. Blev framflyttad två dagar så 12+6 idag, BF 4/1. Hoppas allt går bra för er andra också!

Stort grattis
Svar på tråden Så rädd för missfall