Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Aqq1

Hur går det för er alla? Jag går in i v.12 på tisdag har inte oroat mig särskilt de senaste veckorn men idag är jag plötsligt så orolig. Beror troligtvis om att jag började googla om ma och läste om så många som fått de såhär ''sent''. Dumt jag vet, har ul på måndag iallafall.

• WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-06-26 20:43:18 följande:

Hur går det för er alla? Jag går in i v.12 på tisdag har inte oroat mig särskilt de senaste veckorn men idag är jag plötsligt så orolig. Beror troligtvis om att jag började googla om ma och läste om så många som fått de såhär ''sent''. Dumt jag vet, har ul på måndag iallafall.

V 10+4 idag och det känns som en evighet till man gått 12 fulla veckor. Var ju på vul i tisdags och allt såg ju bra ut, mina blödningar berodde troligtvis på att det lossnat lite i kanten och det kunde blöda ett tag sa läkaren, nu har det varit lugnt några dagar men nu kom det igårkväll igen. Och man oroar sig sjukt mkt även att allt såg bra ut, man tänker ju så dumma tankar hela tiden. Har kub den 9 juli och det känns ju som en jäkla evighet tills dess. Hatar detta.

Usch förstår din oro när man börjar googla, varför måste man plåga sig själv på det sättet? Jag är likadan men nu försöker jag verkligen tänka på att Google är min värsta fiende just nu.
  • hsh

Ååh. Var hos en bekant igår och blev bjuden på te, tyckte det var supergott så jag drack ändå 2-3 koppar & inser att det är tulsi te vilket är alternativ medicin & fanns inte mycket information om det alls men det verkas inte rekommenderas för gravida.. Nu är det även så att när jag vaknade hade ömheten i brösten försvunnit. Jag har panik. Ultraljud om en vecka först..

• strawberri

Ja absolut! Det har räddat min oro mpnga ggr även när jag va gravid med sonen! Tar ett tag innan man hittar hjärtslagen. Min bebis hade flyttat sig i magen när mannen ville lyssna så fick flytta runt den för o hitta :)

Aqq1 skrev 2015-06-24 15:44:24 följande:

Tycker du det är bra med doppler? Hade velat ha en men är jätterädd att jag ska ha svårt att hitta hjärtslagen/inte höra och bli ännu mer orolig.

• strawberri

Ja man får försöka ta de lugnt o tänka på annat men det ät skit svårt jag vet :( lycka till på ultraljudet!

Bubblor skrev 2015-06-24 16:30:40 följande:

Vad roligt att du kan höra hjärtljuden! :D Jag har ingen aning om någonting, har inte något ultraljud förrän den 8/7, har inte fått höra något eller så. Blir ju skitnervös, men är väl bara att stå ut antar jag, finns inget jag kan göra ändå :)

• strawberri

Jag köpte min på teknikmagadinet. Har den inte framme o kan kolla namnet nu men den är vit med gula märken o ser ut som ett hjärta i formen typ :) googla angelsound teknikmagadinet så får du upp den

hsh skrev 2015-06-24 16:23:13 följande:

Vad har du för doppler? Har en jag köpte på ebay men är fundersam på om den är för dålig för att kunna använda i min graviditet. .

• Seven Costanza
    hsh skrev 2015-06-27 06:47:42 följande:

Ååh. Var hos en bekant igår och blev bjuden på te, tyckte det var supergott så jag drack ändå 2-3 koppar & inser att det är tulsi te vilket är alternativ medicin & fanns inte mycket information om det alls men det verkas inte rekommenderas för gravida.. Nu är det även så att när jag vaknade hade ömheten i brösten försvunnit. Jag har panik. Ultraljud om en vecka först..

Nej det verkar som att man avråds från det, men mest för att det inte finns studier på det. Finns massor av saker som läkare avråder ifrån bara för att de inte kan säga med en studie i ryggen att det är säkert. Detta betyder inte att det nödvändigtvis ÄR skadligt. Du drack ju det dessutom bara vid ett tillfälle. Om det vore jättefarligt hade det väl varit med på Livsmedelsverkets lista. För övrigt känner jag lite att HUR ska man kunna ha koll på allt som kan vara farligt, man gör ju sitt bästa. Försök slappna av. Hoppas att det inte är någon fara. Kram
  • mylifeisyou12
    Aqq1 skrev 2015-06-26 20:43:18 följande:

Jag blev gravid efter 2 år och 4 mån . Försökte massor under den den tiden . Juni 2014 plussade jag , för mig var det som en dröm . Jag var så orolig att något skulle hända . Väntade på att v 12 skulle passera så att jag slipper min oro . V 12 passerade , oron avtog aldrig . Jag trodde hela tiden att jag skulle få missfall eller ma .jag var nästan säker att fostret skulle visa sig död på ul . Jag var orolig under hela graviditen . Orolig för missfall och att barnet ska dö plötsligt . I februari i år fick jag min efterlängtade dotter , hon var ett fullt friskt barn . Jag har verkligen ångrar mig för alla stunder jag varit orolig på . Njut av graviditeten ! Allt kommer gå hur bra som helst !
    S
  • Aqq1

Åh tack för ditt fina svar! Vill verkligen inte oroa mig hela graviditeten, det är ju så jobbigt ska ska verkligen försöka njuta istället. Grattis till dina fina tjej, o hoppas du kan njuta massor av henne nu!

mylifeisyou12 skrev 2015-06-28 04:51:35 följande:

Jag blev gravid efter 2 år och 4 mån . Försökte massor under den den tiden . Juni 2014 plussade jag , för mig var det som en dröm . Jag var så orolig att något skulle hända . Väntade på att v 12 skulle passera så att jag slipper min oro . V 12 passerade , oron avtog aldrig . Jag trodde hela tiden att jag skulle få missfall eller ma .jag var nästan säker att fostret skulle visa sig död på ul . Jag var orolig under hela graviditen . Orolig för missfall och att barnet ska dö plötsligt . I februari i år fick jag min efterlängtade dotter , hon var ett fullt friskt barn . Jag har verkligen ångrar mig för alla stunder jag varit orolig på . Njut av graviditeten ! Allt kommer gå hur bra som helst !

• gr0

Det gick inte vägen den här gången heller. Gjorde vul idag och det var konstaterat dött i v 5 och jag skulle vara 7+5 idag. Beskedet kändes mycket tyngre den här gången därför att jag nånstans ändå trodde det skulle gå vägen. Mitt första missfall räknas inte så det blir ingen utredning förrän det blir ett tredje konstaterat missfall. Om en vecka ska vi fara på semester och jag kommer väl ha sån otur att jag börjar blöda precis då. Usch vad jobbigt. Men det är ändå hoppfullt att läsa om flera av er som lyckats till slut efter upprepade missfall. Det kanske går vägen för mej med till slut.

Svar på tråden Så rädd för missfall