• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-06-29 18:49:23 följande:

Tack när har du ul igen? Funderar på om jag ska våga mig på att köpa ett par mammajeans, alla jeans är för små och hade vart skönt o ha ett par redan nu iallafall. Men det borde jag väl våga

Jag har faktiskt valt att inte göra något mer ul innan rutinultraljudet den 20:e augusti. Min gynläkare tyckte att det inte behövdes då allt såg bra ut sist och att risken för missfall var nästan lika liten som vid tolv veckor. Får jag ont eller blödning var det bara att jag ringde :) jag har faktiskt köpt mammabyxor redan nu, med låg mudd. Hade även kvar kläder från tidigare graviditeter. Skönt med lite värme nu snart så man kan ha bara klänning.
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-06-29 20:34:19 följande:
    Jag har faktiskt valt att inte göra något mer ul innan rutinultraljudet den 20:e augusti. Min gynläkare tyckte att det inte behövdes då allt såg bra ut sist och att risken för missfall var nästan lika liten som vid tolv veckor. Får jag ont eller blödning var det bara att jag ringde :) jag har faktiskt köpt mammabyxor redan nu, med låg mudd. Hade även kvar kläder från tidigare graviditeter. Skönt med lite värme nu snart så man kan ha bara klänning.
    Just det, kom på att du var inne och kollade r någon vecka sedan då räcker så såklart. Spännande med rul jag har dagen före dig, den 19 augusti. Kul att följas åt! Jag hade bara tröjor kvar från min förra grav, slet ut byxorna haha. Så beställde ett par jeans på hm nu ikväll. Ja imorgon kommer värmen hit dit jag bor sägs det, superskönt
  • gr0
    Seven Costanza skrev 2015-06-29 10:42:38 följande:
    Nej va ledsamt, hoppas att det går vägen nästa gång. Ta hand om dig!
    Tack. Det finns ju flera här som har gått igenom bra många mer MF än mig och sedan lyckats så jag hoppas det blir min tur med snart.

Skönt att ditt KUB gick bra, nu är ju de värsta riskerna över och du får förhoppningsvis en finfin graviditet med lagom mycket symtom. :)
  • gr0
    Aqq1 skrev 2015-06-29 10:39:10 följande:

Idag var jag på ul igen det visade en pigg sprattlig krabat. Lycka! Imorgon går jag in i vecka 12 så enligt läkaren är är den stora risken över nu smile1.gifphpSE8Los18962.jpg

Grattis! Fint att det gått vägen den här gången!
  • Seven Costanza
    gr0 skrev 2015-06-29 21:33:44 följande:

Tack. Det finns ju flera här som har gått igenom bra många mer MF än mig och sedan lyckats så jag hoppas det blir min tur med snart.

Skönt att ditt KUB gick bra, nu är ju de värsta riskerna över och du får förhoppningsvis en finfin graviditet med lagom mycket symtom. :)

Tack så mycket! Nästa gång går det förhoppningsvis hela vägen för dig!
  • Aqq1
    gr0 skrev 2015-06-29 21:35:34 följande:
    Grattis! Fint att det gått vägen den här gången!
    Tack, håller tummarna att det kommer få bra för dej nästa gång. Lider med sig i missfallet.
  • Aqq1
    strawberri skrev 2015-06-29 20:14:40 följande:

Blää! ! Färgade flytningar igen :( såå trött på detta!

Usch förstår att det är oroligt hur går det?
  • WiMe06

Mina blödningar har försvunnit nu sen ett par dagar tillbaka, känns skönt, men har fortfarande lite bruna flytningar kvar.

• strawberri

Nu börjar det lägga dig tror jag... har typ gröngula flytningar gar nu. Ska in imorgon på undersökning IGEN :(

Aqq1 skrev 2015-06-30 20:25:05 följande:

Usch förstår att det är oroligt hur går det?

• AnneliR

Hej tjejer!

Har åter igen fått en liten blödning igår, den här gången efter toabesök och när jag gjorde nr 2. Är ordentlig förstoppad och får därför ta i rätt mkt. Blödningen försvann direkt och idag har jag bara haft bruna flytningar som blir mindre och mindre. Är illamående och har ömma bröst, känner mig gravid. Vad tycker ni, skulle ni åkt in och kollat upp det här? Vill helst inte göra det men är orolig såklart.

Är livrädd att bebisen ska ha dött på rul men vill samtidigt inte åka in varannan vecka och kolla mig..

Svar på tråden Så rädd för missfall