-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
ÄGGLOSSNING
2/6 mkes
3/6 Glovey
3-6/6 Maka94
4-6/6 skepparbarn
4/6 sommarblomma1
5/6 natlin, Malin845, Meli09
6/6 HardrockGoddess
6-7/6 Symetrical
ca 8/6 Javli
9/6 RapidAngel, gullan83
10/6 GlitterLina
11/6 Linnsanbelle
14/6 TouchOfRed
BIM
1-2/6 knaappeen
2/6 Brinkly
3/6 miamarina84
4/6 Fian88, sommarblomma1
5/6 Tett90, sowe81
7/6 Ussaka
7-8/6 Marie14
8/6 kastrullen, NellieMeja, Nystjärnan
9/6 waan, EliWe, Tablettask
10/6 Fronten
11/6 Nirvie
12/6 Angdev, Kvinna84a, lindakarlsson4380, lillskrutten
13/6 Tr86
14/6 Jeniii88, muuppeens, fsake, LetMeLiveInThatFantasy
16/6 Tussigullan
17/6 mkes, Glovey
18/6 sommarblomma1, Josssa90
19/6 natlin, Malin 845, Meli09
20/6 HardrockGoddess, Maka94, skepparbarn
21/6 RapidAngel
ca 22/6 Javli
23/6 malre
24/6 GlitterLina
24-25/6 Suada86
26/6 linnsanbelle
27/6 TouchOfRed
PLUSSAT +
Caylyn
Desideri
Aniroma
gruvan -
Jag måste fråga er, jag har länge funderat på ägglossningstester men aldrig förstått mig på hur dom funkar. Jag ska ha ÄL imorgon så skulle jag kunna köpa en ÄL-test imorgon och testa eller måste jag ha testat några dagar innan?
-
Är idag på ÄL+ 8 och har molnade värk av och till i magen men inte så mycket längre utan mer en prirande och hungrig känsla. Sen är illamåendet fortfarande kvar vilket är starkare visa gånger och svagare andra gånger under dagen men alltid där. Ryggen får jag ont i i mellan åt och trött. Hade tänkt testa först på fredag men nu pratat med sambo att tidigast testa på torsdag så får vi se. Då är jag på ÄL+ 10 och bim-4 alternativ bim-3 beroende på hur man räknar. Så hopppas de kan visa något då. För känns som jag är gravid och alla tecken. Men samtidigt rädd för att det är inbillning. Med dottern så plussa jag första gången på bim-3 eller bim-4 kommer inte ihåg helt. Så hoppas. Men samtidigt så rädd och nervös :( Usch denna ovisshet och väntan är inte kul eller lätt :(
-
Jag rekommenderar clearblues ägglossningstest de e kanske dyrt att hålla på med dem. Men de är enkla o tydliga. Har kört dem sedan september :)Glovey skrev 2015-06-02 20:59:14 följande:Jag måste fråga er, jag har länge funderat på ägglossningstester men aldrig förstått mig på hur dom funkar. Jag ska ha ÄL imorgon så skulle jag kunna köpa en ÄL-test imorgon och testa eller måste jag ha testat några dagar innan?
-
Detta är första månaden jag provar med ägglossningstest .. Min mens slutade den 26-27 maj och idag når jag testar med ägglossningstest för jag svaga utslag och nyss när jag testde igen så var det något starkare .. Är detta möjligt att ha ägglossning så tätt inpå mensens slut ( jag har ändå 30-32 dagars menscykel)?
-
Vissa har alltid lh i urinen, jag var en av dom innan förlossningen. Nu får jag inget utslag alls innan äl. Och ökningen kan bero på när du testar, jag kunde testa fem-sju dagar innan och redan då började det öka, men fick ändå inte positivt förens runt äl. Alternativet är ki att du har tidig ägglossning.gabriellap skrev 2015-06-02 22:18:22 följande:Detta är första månaden jag provar med ägglossningstest .. Min mens slutade den 26-27 maj och idag når jag testar med ägglossningstest för jag svaga utslag och nyss när jag testde igen så var det något starkare .. Är detta möjligt att ha ägglossning så tätt inpå mensens slut ( jag har ändå 30-32 dagars menscykel)?
-
Jag har tre missfall bakom mig och efter dem har äl blivit lite försenad, typ 5-7 dagar senare än den normalt är.m2b skrev 2015-06-02 20:39:14 följande:Blir osäker på om jag skrivit något tidigare i tråden.
Har börjat köra med äl-tester efter missfallet för två veckor sen. Hoppas jag inte missat den och hoppas vi plussar direkt igen. Är på dag 19 och inget utslag än. Ni som haft missfall har det tagit lång tid för er få igång ägglossningen igen?
Känslorna är blandade med hopp att det kommer gå lika snabbt. Även tidigare graviditeter har gått snabbt, med rätt förutsättningar men samtidigt rädd det ska ta sig direkt igen fast det kanske inte "borde" och sluta i ytterligare ett missfall. Sambon har redan börjat prata om hur många försök vi verkligen ska ge det, att han inte tycker det är värt göra så man mår dåligt.
Vet inte vad jag ska skriva för äl i listan :(
-
Är på äl + 10 idag och har bim på fredag (äl+12). Har haft molande i magen i en vecka ungefär och har även fått sämre hy, fler finnar, brukar knappt ha det alls annars. Hoppas verkligen det är tecken. Vid en av mina tidigare graviditeter var dålig hy ett tecken. Hade bestämt mig för att inte känna efter symptom denna gången men svårt att låta bli. Ska få teststickor av en bekant per post och kommer de idag ska jag testa i em, och även imorgonbitti. Annars blir det inget test fore bim. Vilket kanske är lika bra....
Blir det pluss blir bf på alla
dag, vilket vore så himla klockrent efter allt vårt kämpande ( snart 2 år och 3 missfall)! -

Testar igen om bilden vill komma med, verkar inte fungera att skicka något inlägg alls via appen. Hur som helst, vad tror ni om denna bilden, (om den kommer med denna gången) kan det vara ett svagt streck tro? (hoppas :)) -
Hej! Jag är ny här, hittade hit genom att google runt lite om barn och bim och sånt :) Slutade med p-piller i mars för att försöka få första barnet... hittills har inget hänt, men jag har bim i morgon 4/6 enligt min app. Hittills har jag bara haft mensvärkar i snart en och en halv vecka och inget annat. Tycker det är jobbigt innan bim, vill bara att antingen så ska mensen komma eller inte... inte såhär som att det hela tiden känns som att den ska komma men så är den inte där... Det får en ju bara att hoppas och bli knäpp?
Jag blir nog ganska överdrivet ledsen när det inte går för att ha testat så kort tid... men vill ju så gärna...