• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • mikamon
    mikamon skrev 2015-06-10 22:52:01 följande:

:D !

Hur fick det med ältest? :)

gick, menar jag såklart ;)
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-10 22:48:21 följande:
    Oh jaa! Som jag längtat! <3 Jag fick betydligt svagare test imorse och senare mot kvällen så hade troligtvis äggsläpp igår/idag ;) tempen har gått upp, inte mycket men får se om den stiger något imorrn :) Mina nipples gör sjukt ont!! Kan knappt ha bh på mig :S

Inget festande för min del på midsommar! Väldigt frestande men nu vågar jag faktiskt inte, haha. Jag tänkte ta ett graviditetstest efter midsommar (om mensen inte dyker upp) men ja, jag kan ju "råka" testa lite innan också, haha! :)
    Det förstår jag verkligen! Är så glad för din skull. Förstår verkligen känslan när äggfanskapet ÄNTLIGEN släpper sargen, liksom! Men då borde du ju haft äl i tisdags eller absolut senast igår, vilket innebär att midsommar blir äl +9-10. Du förstår nog vart jag vill komma..!?
    Vilken cd är du på nu?
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-11 06:21:34 följande:

Det förstår jag verkligen! Är så glad för din skull. Förstår verkligen känslan när äggfanskapet ÄNTLIGEN släpper sargen, liksom! Men då borde du ju haft äl i tisdags eller absolut senast igår, vilket innebär att midsommar blir äl +9-10. Du förstår nog vart jag vill komma..!?

Vilken cd är du på nu?

Ja jag tippar på att ägget släppte i början av veckan :) Nu är jag på CD43. Förra gången hade jag ÄL på CD45 :)

Haha, Ja det blir svårt att i n t e testa sig nästa helg! :p Nu börjar ju den jobbiga tiden med att leta tecken på graviditet :p ska försöka tänka på annat. Försöööka ;)
  • malre
    mammaA93 skrev 2015-06-09 14:03:35 följande:
    Ja men hur vet jag hur lång luetalfas jag har nu då så jag vet när jag kan testa?

Innan pstav var jag extremt regelbunden, 28 dagars cykel, ordentlig äl-känningar på dag 14 och sedan mens 14 dagar efter äl.

Detta är första gången sedan jag fick min första mens som den inte är normal så är lite förvirrad... Borde jag räkna 14 dagar efter äl nu med?
    När du har fått positiv äl test, så släpper ägget 12-48timmar efter det.
    Jag skulle beräkna mitt BIM då som positivt på äl stickan + 2 dagar som det kan ta för ägget att släppa + 14 dagar. Det blir ju lite så där "cirka" men det kanske man får nöja sig med iom att det är så nyligen du tog ut p-stav. Lycka till hoppas du får ditt pluss så du slipper hålla på med detta :)
  • KaffeTös

Mina svaga tester de senaste dagarna får räknas som spök då mensen kom med besked imorse. Tråkigt. Jag var så säker på att testen skulle bli starkare. Bara att ta nya tag då :(

• Tussebus

Vad tråkigt kaffeTös! :(

Jag som hoppats på att allt skulle gå vägen! Men kanske kan ta ett nytt test för säkerhets skull ? Min karatetränare hade mens trots att hin var gravid.

• soofa
    sladda skrev 2015-06-11 08:14:23 följande:

phpfCRdEK80093.jpg

Testar igen att lägga upp gårdagens test.

Håller med ovanstående, helt klart ett plus! Grattis! :)
  • Tussebus
    KaffeTös skrev 2015-06-11 08:44:30 följande:

Mina svaga tester de senaste dagarna får räknas som spök då mensen kom med besked imorse. Tråkigt. Jag var så säker på att testen skulle bli starkare. Bara att ta nya tag då :(

D e tydligen ganska vanligt att man blöder mkt i början, läste jag i en annan tråd. Så d behöver inte vara kört...

Själv tjuvtestade jag idag BIM -2 men det gav negativt utslag. D va ingen morgonurin heller så jag tar inte d för nåt särskilt. Har aldrig tjuvtestat förut.

Har lite ont i gallan sista dagarna vilket inte e kul. Den ska väl inte göra ont om den inte finns?! Jaja sitter väl en sten där o trycker ..
Svar på tråden BIM juni 2015