• Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej,

Vi har två härliga killar 09, 11 och var övertygade om att det räckte för oss. Men nu sen ett par månader tillbaka har både jag och maken börjat längta efter ett tredje barn.

I april åkte spiralen ut o nu i maj har vi börjat på allvar. Känns spännande men också lite skrämmande.

Fler som är på g med nr tre o vill följas? Behöver inte vara nr tre tvunget. Kanske bara sugna på att följas åt i denna spännande resa?

• Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!
  • Fsake

Väntar också på bim, äl+2 idag.. Långt kvar till bim.. Många som får plus innan bim, hur kommer ni göra med att testa? Testade på bim mina båda tidigare graviditeter. Men kanske ska testa lite innan.... :)

• Mamma till två gullegrisar

Ringde till bm idag och i vårt landsting görs det inga cellprov på gravida om man inte är över 26. Så eftersom jag är det så blir det prov på onsdag. Berättade att det kan vara så att jag är gravid och sa att jag är rädd för att det kan vara risk för mf men det sa hon att det inte finns risk för. Nu är jag nervös. Hur lång tid tar det innan man får hem svaret. ?

Fsake skrev 2015-06-01 20:26:26 följande:

Väntar också på bim, äl+2 idag.. Långt kvar till bim.. Många som får plus innan bim, hur kommer ni göra med att testa? Testade på bim mina båda tidigare graviditeter. Men kanske ska testa lite innan.... :)

Enligt min app så har jag äl idag men vi har myst till det tre dagar i rad. . Blir idag med ; ) ska testa mig 13-15 juni nånstans. . Men klart man är sugen att testa innan.. man är som ett barn på julafton; )
  • Minime86
    Fsake skrev 2015-06-01 20:26:26 följande:

Då jag ska bort med jobbet så kommer jag att testa den 14/6 (BIM 18/6) så får vi se vad det visar då. Vet ju att det kan visa NEG så pass många dagar i förväg, men tror i alla fall att jag kommer att testa innan jag far iväg. Annars blir det när jag kommit hem, men tror inte att jag kommer kunna hålla mig till dess :-P
    Oliven2011 skrev 2015-06-01 20:02:00 följande:

Hejhej vad kul så många vi har blivit i samma sits.

Minime86 känner igen det där att man känner att det tagit sig. Skum känsla men jag har också haft det så båda tidigare graviditeterna.

Bodrum håller verkligen tummarna att det inte är mf. Har en bra känsla för dig :).

Här har det med all säkerhet varit äl tors-fre förra veckan....när jag gick o vänta på bim. Tog äl test igår och det vart helt blankt så tydligt att det var sen äl helt enkelt. Känns så i kroppen också. Nu har jag riktigt ömma bröst och stickningar. Längtar till om 2v ca för att se vad som hänt :).

Ja det är helt galen men häftig känsla! går verkligen inte att beskriva med ord! Jag fick ungefär den känslan igår, men det kan inte ha tagit sig igår då ÄL är först på torsdag! Men vi får se helt enkelt. :) Hoppas att det är en graviditet på g för dig :)

Har lite som mensvärk och det drar lite i äggledarna känns det som.. det kanske har blivit en bebis :) känns annorlunda iallafall :)

har köpt ett test.. blir att testa om ca 12 dagar :)

• Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-06-01 20:02:00 följande:

Hejhej vad kul så många vi har blivit i samma sits.

Minime86 känner igen det där att man känner att det tagit sig. Skum känsla men jag har också haft det så båda tidigare graviditeterna.

Bodrum håller verkligen tummarna att det inte är mf. Har en bra känsla för dig :).

Här har det med all säkerhet varit äl tors-fre förra veckan....när jag gick o vänta på bim. Tog äl test igår och det vart helt blankt så tydligt att det var sen äl helt enkelt. Känns så i kroppen också. Nu har jag riktigt ömma bröst och stickningar. Längtar till om 2v ca för att se vad som hänt :).

Tack Oliven! GladTestade positivt idag igen. Tror jag måste försöka få till ett VUL under nästa vecka om det fortfarande är positivt.
  • Minime86

Men, jag blir ju galen! Här har man liksom myst på Lördag, söndag och måndag, sen idag 2 dagar före ägglossningen då är karln inte sugen.... så får han väl inte göra... Måste försöka få han att ändra sig :-P Han har nog ALDRIG tackat nej till sånt haha..Stackarn är helt slutkörd, inte lätta att göra barn inte haha.

• Fronten
    Minime86 skrev 2015-06-02 21:00:46 följande:

Men, jag blir ju galen! Här har man liksom myst på Lördag, söndag och måndag, sen idag 2 dagar före ägglossningen då är karln inte sugen.... så får han väl inte göra... Måste försöka få han att ändra sig :-P Han har nog ALDRIG tackat nej till sånt haha..Stackarn är helt slutkörd, inte lätta att göra barn inte haha.

Jag upplever att dessa barnproducerar-försök totalt förstör lusten. Under ÄL får han satsa på att skjuta så fort det går för när han börjar fundera på målet med mysstunden så vill kanonen liksom inte vara med merSkäms. Långmysningarna får bli där emellan om man nu har lust till det efter ÄL-veckan Flört
  • Minime86
    Fronten skrev 2015-06-02 21:07:14 följande:
    Jag upplever att dessa barnproducerar-försök totalt förstör lusten. Under ÄL får han satsa på att skjuta så fort det går för när han börjar fundera på målet med mysstunden så vill kanonen liksom inte vara med merSkäms. Långmysningarna får bli där emellan om man nu har lust till det efter ÄL-veckan Flört
    Ja s kan det ju vara. Men jag lyckades, vi fick allt till det ikväll igen ;)
    hihi..

Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!