• Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej,

Vi har två härliga killar 09, 11 och var övertygade om att det räckte för oss. Men nu sen ett par månader tillbaka har både jag och maken börjat längta efter ett tredje barn.

I april åkte spiralen ut o nu i maj har vi börjat på allvar. Känns spännande men också lite skrämmande.

Fler som är på g med nr tre o vill följas? Behöver inte vara nr tre tvunget. Kanske bara sugna på att följas åt i denna spännande resa?

• Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!
  • Bodrum

Blev ??? När jag gjorde en smiley på telefonen, haha ser ju lite dumt ut...

• jeniii88

Äntligen visar stickorna på en ökning :) hoppas det tar sig denna gång :)

• Bodrum
    jeniii88 skrev 2015-05-30 08:04:40 följande:

Äntligen visar stickorna på en ökning :) hoppas det tar sig denna gång :)

Tjoho! Håller tummarna ????
  • jeniii88
    Bodrum skrev 2015-05-30 10:11:35 följande:

Men, nu blev det ju så där igen!!! Ville ha en smiley...

Tack :)
  • Mamma till två gullegrisar

Hej!

Får man vara med gör?

Startade precis en ny tråd. Jag och sambon har bestämt oss för ett tredje barn nu. Vi har en som är född 07 och en som är född 10. Så var ett tag sen man var gravid. :) Har äl nu denna helg, gissar jag.. så om det går så fort som dom andra gångerna har gjort så kanske det händer nu :)))

• Minime86
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-05-30 20:48:56 följande:

Hej!

Får man vara med gör?

Startade precis en ny tråd. Jag och sambon har bestämt oss för ett tredje barn nu. Vi har en som är född 07 och en som är född 10. Så var ett tag sen man var gravid. :) Har äl nu denna helg, gissar jag.. så om det går så fort som dom andra gångerna har gjort så kanske det händer nu :)))

Välkommen hit :) Våra barn är lika gamla ser jag.

Här har bebisverkstan precis börjat, spiralen togs ut i Onsdags. OM det blir som med barn nummer två efter att spiralen togs ut så återgår kroppen till det normala omedelbart och då bör jag ha ÄL Onsdag/torsdag till veckan.
    Men nummer två så blev jag gravid bara någon vecka efter att spiralen togs ut :) Så jag håller tummarna att det går lika fort denna gång.

Nu ikväll har vi "myst till det" första gången efter att spiralen togs ut, vem vet ÄL kanske kommer tidigare haha. Nej men nu blir det varje dag fram till Onsdag någon gång, så hoppas vi på det bästa :)

Önskar dig lycka till också, hoppas att det går lika fort som tidigare för dig också.

När har du BIM? Jag har BIM runt den 18 Juni :)

Minime86 skrev 2015-05-31 00:07:27 följande:

Välkommen hit :) Våra barn är lika gamla ser jag.

Här har bebisverkstan precis börjat, spiralen togs ut i Onsdags. OM det blir som med barn nummer två efter att spiralen togs ut så återgår kroppen till det normala omedelbart och då bör jag ha ÄL Onsdag/torsdag till veckan.

Men nummer två så blev jag gravid bara någon vecka efter att spiralen togs ut :) Så jag håller tummarna att det går lika fort denna gång.

Nu ikväll har vi "myst till det" första gången efter att spiralen togs ut, vem vet ÄL kanske kommer tidigare haha. Nej men nu blir det varje dag fram till Onsdag någon gång, så hoppas vi på det bästa :)

Önskar dig lycka till också, hoppas att det går lika fort som tidigare för dig också.

När har du BIM? Jag har BIM runt den 18 Juni :)

Hej.. va roligt med barn i samma ålder.. kanske blir gravida samtidigt också ;)

enligt min app så har jag bim 15 juni men dom senaste månaderna så har jag fått mensen 1-2 dagar innan vad den visar så runt 13-15 juni ska jag ha mensen. Men förhoppningsvis så kommer den inte alls ;)
  • Minime86
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-05-31 15:32:47 följande:
    Hej.. va roligt med barn i samma ålder.. kanske blir gravida samtidigt också ;)

enligt min app så har jag bim 15 juni men dom senaste månaderna så har jag fått mensen 1-2 dagar innan vad den visar så runt 13-15 juni ska jag ha mensen. Men förhoppningsvis så kommer den inte alls ;)

Ja jätte roligt :)

Ja enligt min app (p-tracker) Så skulle jag haft mens den 23/5, men den började 21/5 och ägglossningen skall vara den 4/6, så vi kör på som kaniner nu närmsta dagarna ;)

Så min BIM kanske ligger runt den 16-17 juni. Men åker bort med jobbet, den 14 juni så jag kommer nog ta ett test på morgonen den 14 juni och se om det visar något. Mycket för att det brukar ofta bli ett glas vin/öl när man är iväg. Iofs även om det visar negativt så kommer jag inte att dricka något, men vore skönt bara att veta :-P Å det känns så långt bort!  haha...

Minime86 skrev 2015-05-31 15:44:43 följande:

Ja jätte roligt :)

Ja enligt min app (p-tracker) Så skulle jag haft mens den 23/5, men den började 21/5 och ägglossningen skall vara den 4/6, så vi kör på som kaniner nu närmsta dagarna ;)

Så min BIM kanske ligger runt den 16-17 juni. Men åker bort med jobbet, den 14 juni så jag kommer nog ta ett test på morgonen den 14 juni och se om det visar något. Mycket för att det brukar ofta bli ett glas vin/öl när man är iväg. Iofs även om det visar negativt så kommer jag inte att dricka något, men vore skönt bara att veta :-P Å det känns så långt bort!  haha...

Min app visar ägglossning på måndag men jag har rätt ont i magen och blir illamående under tiden jag har ägglossning (kan ju också vara dagarna innan ägget släpper som jag känner dessa symtom) så vi har myst till i fredags och igår. Blir idag och imorgon också ;)

Har alltid blivit gravid på första försöket så förhoppningsvis nu med.. Dock andra försöket med mitt andra barn men då hade jag precis missat ägglossningen förmodligen. .

Det enda dom grämer mig är att jag aldrig gjort cellprov. Borde passat på nu innan..
Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!