• Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej,

Vi har två härliga killar 09, 11 och var övertygade om att det räckte för oss. Men nu sen ett par månader tillbaka har både jag och maken börjat längta efter ett tredje barn.

I april åkte spiralen ut o nu i maj har vi börjat på allvar. Känns spännande men också lite skrämmande.

Fler som är på g med nr tre o vill följas? Behöver inte vara nr tre tvunget. Kanske bara sugna på att följas åt i denna spännande resa?

• Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!
  • Minime86
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-05-31 16:15:53 följande:
    Min app visar ägglossning på måndag men jag har rätt ont i magen och blir illamående under tiden jag har ägglossning (kan ju också vara dagarna innan ägget släpper som jag känner dessa symtom) så vi har myst till i fredags och igår. Blir idag och imorgon också ;)

Har alltid blivit gravid på första försöket så förhoppningsvis nu med.. Dock andra försöket med mitt andra barn men då hade jag precis missat ägglossningen förmodligen. .

Det enda dom grämer mig är att jag aldrig gjort cellprov. Borde passat på nu innan..
    Jag brukar alltid få jätte ont i brösten, speciellt höger, det värker precis om när mjölken rinner till efter förlossningen, då vet jag att det är ägglossning, har även rätt mycket molvärk, molvärken har jag haft i helgen, men det kan vara av att jag tog ut spiralen i onsdags, men vi myser till det i alla fall, idag, imorgon och tisdag kanske till o med onsdag :-P haha. så får vi se vad som händer. Karln klagar nog inte ialla fall haha!

Ja men gud, boka cellprovs tid NU!  Hur gammal är du?
    Jag va ju till BM i onsdags och då frågade hon när jag gjorde cellprov senast, jag sa att det är nog 2 eller 3 år sedan, då passade hon på att ta ett innan hon tog ut spiralen :) Hon tyckte det var bra att få det gjort innan en eventuell graviditet.

Förra graviditeten då kände jag efter att vi myst till det att ja detta gick vägen, fick som en känsla i kroppen som bara sa att jag blev gravid, låter kanske löjligt, men så var det. Och 2 veckor senare fick jag svaret :) Min mamma har berättat att hon har haft samma känsla, hon har känt direkt att det tog sig.

Min första graviditet var en så kallad "hoppsan" var inte alls tänkt att vi skulle skaffa barn, men ändå såå välkommen. Andra som jag sa tidigare, tog ut spiralen och blev ganska snabbt gravid :) Så jag hoppas hoppas att det går lika bra nu :)  
  • Bodrum

Jag har också barn i samma ålder som er, minime86 och mamma till två gullegrisar! Så kul att höra om andra som är i nästan precis samma sits. Glad

Jag är lite spänd inför veckan som kommer, hoppas på att graviditetstestet blir negativt så att vi snart får en ny chans efter MF, alternativt att jag är gravid. Har faktiskt VÄLDIGT ömma bröst, vilket varit mitt enda symptom vid tidigare graviditeter. Men, men, kanske är hormonerna på väg ur kroppen som spelar mig ett spratt, jag vet inte. Visst är det sjukt att man hoppas trots att det är 99% säkert att det inte är något? Som sagt, hänger här så länge och följer er andra med spänning.

• Bodrum

ps som minime86 sa: Gå absolut och ta cellprov NU. Superviktigt att inte slarva med.

• Minime86
    Bodrum skrev 2015-05-31 20:17:35 följande:

Jag har också barn i samma ålder som er, minime86 och mamma till två gullegrisar! Så kul att höra om andra som är i nästan precis samma sits. Glad

Jag är lite spänd inför veckan som kommer, hoppas på att graviditetstestet blir negativt så att vi snart får en ny chans efter MF, alternativt att jag är gravid. Har faktiskt VÄLDIGT ömma bröst, vilket varit mitt enda symptom vid tidigare graviditeter. Men, men, kanske är hormonerna på väg ur kroppen som spelar mig ett spratt, jag vet inte. Visst är det sjukt att man hoppas trots att det är 99% säkert att det inte är något? Som sagt, hänger här så länge och följer er andra med spänning.

Ja kul att vara i samma sits :) Här har vi precis "myst till det" igen haha :P Lite skumt, har ÄL först på torsdag enligt appen och som jag beskrev tidigare så har jag vid tidigare graviditet "känt att det tog sig" (känslan går inte att beskriva), har en liknande känsla nu... Känns liksom i magen, det är jätte knepigt! Det är säkert inte så, det borde inte kunna bli redan idag, men jag hoppas självklart :P
    Kommer bli galen att man ska vänta hela 2 veckor innan man kan testa! Jag får hem tester imorgon! Köpte även ÄL tester, dock tror jag inte att jag kommer behöva använda dem, men köpte ifall att.

Men hur kan du veta att det var ett MF? Jag läste att det är rätt vanligt att man kan få en normal mens i början av graviditeten...Jag håller i alla fall tummar och tår att du får ett starkt pluss på stickan! Ska du testa imorgon?

• gullan83

Hej får man hoppa på här?? Har barn 08,12 vill ha en trea nu känns det som nästa helg är det äl

• Mamma till två gullegrisar
    Bodrum skrev 2015-05-31 20:17:35 följande:

Jag har också barn i samma ålder som er, minime86 och mamma till två gullegrisar! Så kul att höra om andra som är i nästan precis samma sits. 

Hej.. kul med jämnåriga barn :)

Det kanske inte har blivit något missfall.. hoppas inte det..

Jag är 30 år. Vet att det är dumt att inte ha gjort det men avskyr den stolen och att dom ska "rota" runt där nere.

Kan man göra det vid en graviditet? Och om jag får tid i veckan? Kan det äventyra eventuell graviditet om dom är där och pillar. Finns det risk för mf?
  • Bodrum

Cellprov ska tas innan graviditet för sen sker så mycket förändringar p g a graviditet. Boka tid NU!

Jag testar nog igen idag eller inorgon och ser vad som händer. Vet att jag borde vänta ett par veckor men känns SÅ frustrerande! Är det negativt så vet jag, annars fortsätter ovissheten...

• Bodrum

Minime86: vad häftigt att du känt tidigare att det blivit barn och att det stämt! Håller tummarna för att det stämmer även nu! ????

• Minime86

JA det har varit en skum känsla, vet inte alls hur man ska beskriva den. Idag däremot har jag haft redig molvärk o stickningar i äggstockarna, så tror att det är ÄL på g inom närmsta dagarna, så blir att sexa på ikväll också ;) mannen får bara finna sig i det helt enkelt haha :-P

men först ska jag till stallet en stund :)

• Oliven2011

Hejhej vad kul så många vi har blivit i samma sits.

Minime86 känner igen det där att man känner att det tagit sig. Skum känsla men jag har också haft det så båda tidigare graviditeterna.

Bodrum håller verkligen tummarna att det inte är mf. Har en bra känsla för dig :).

Här har det med all säkerhet varit äl tors-fre förra veckan....när jag gick o vänta på bim. Tog äl test igår och det vart helt blankt så tydligt att det var sen äl helt enkelt. Känns så i kroppen också. Nu har jag riktigt ömma bröst och stickningar. Längtar till om 2v ca för att se vad som hänt :).

Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!