• Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej,

Vi har två härliga killar 09, 11 och var övertygade om att det räckte för oss. Men nu sen ett par månader tillbaka har både jag och maken börjat längta efter ett tredje barn.

I april åkte spiralen ut o nu i maj har vi börjat på allvar. Känns spännande men också lite skrämmande.

Fler som är på g med nr tre o vill följas? Behöver inte vara nr tre tvunget. Kanske bara sugna på att följas åt i denna spännande resa?

• Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!
  • Bodrum

Hej på er! tänkte bara snabbt uppdatera. Efter mycket om och men  (detta är en berg och dalbana) så verkar det som jag faktiskt ÄR gravid. Eftersom jag har blött kraftigt flera gånger nu tar jag inte ut något i förskott, men i fredags finns det något i livmodern i alla fall, oklart om det lever, för tidigt att säga men hCG hade i allfall fördubblats. Nytt VUL om drygt en vecka, då borde vi kunna se hjärtat slå om allt går vägen (v7+). Kanske kan min berättelse ändå ge er som blöder tidigt i graviditeten lite hopp. Lycka till ni andra och kör hårt när ÄL-stickorna ger utslag!

• Oliven2011

Bodrum: det där är verkligen helt sjukt!! Som din kropp håller och har hållt på :). Då väntar vi till VUL och håller tummarna så länge :).

Jag vet inte heller vad jag ska tro. Ingen mens i sikte nu 2v över vad jag trodde var bim. Ska bort 4 dar med jobbet så får vi se vad som händer.

• Fsake

Bodrum: håller tummarna för dig!

Själv har jag idag på bim-3 en liten blödning.. Tänkte testa imorgon..

• Mamma till två gullegrisar

Helt fantastiskt bodrum. . Håller tummarna. .

Fsake - kanske är en nidblödning? Själv så vet jag inte vad jag ska tro. I början trodde jag att jag var gravid men nu är det ett tag sen jag kände något så nu tror jag inte alls att jag är gravid.. drömde inatt att det sparkade i magen. Hade dock ingen mage i drömmen. . Haha konstiga drömmar man kan ha.

Enligt appen så är det mens på måndag men brukar få 1-2 dagar innan vad appen visar så blir test imorgon bitti eller på söndag morgon :)

• Oliven2011

Fsake: hur har det gått? Har du testat?

Jag fattar verkligen ingenting av min kropp just nu och det är väldigt frustrerande. Fick ju maxutslag på äl för drygt två veckor sen när jag trodde jag hade bim. Då borde bim rimligtvis ha flyttats fram till typ tor-fre (iförrgår-igår). Har varit bortrest och igårkväll när jag kom hem tog jag ett ältest (för det var det enda jag hade hemma). Och hjälp superstarkt positivt igen!!! Kan man ha äl så där med ett par veckors mellanrum utan att få mens emellan????

Blir knäpp på detta :)

• NellieMeja

Skrev för någon vecka att det inte blev någon februari bebis. Men det blir det om fröet får vara kvar. Testade positivt idag. Är så glad å skakis hihi

• Fsake

Åh hoppas den får stanna! Grattis!

NellieMeja skrev 2015-06-13 09:45:25 följande:

Skrev för någon vecka att det inte blev någon februari bebis. Men det blir det om fröet får vara kvar. Testade positivt idag. Är så glad å skakis hihi

• Fsake

Jag tror tyvärr jag fått mensen 3 dagar tidigt:( testade neg igår på bim-2..

Tycker du ska ta ett grav test oliven2011! Har du gjort det senaste tiden? Ältest kan ge utslag vid graviditet också.

Oliven2011 skrev 2015-06-13 06:33:57 följande:

Fsake: hur har det gått? Har du testat?

Jag fattar verkligen ingenting av min kropp just nu och det är väldigt frustrerande. Fick ju maxutslag på äl för drygt två veckor sen när jag trodde jag hade bim. Då borde bim rimligtvis ha flyttats fram till typ tor-fre (iförrgår-igår). Har varit bortrest och igårkväll när jag kom hem tog jag ett ältest (för det var det enda jag hade hemma). Och hjälp superstarkt positivt igen!!! Kan man ha äl så där med ett par veckors mellanrum utan att få mens emellan????

Blir knäpp på detta :)

• Fsake

Hur har det gått?

jeniii88 skrev 2015-06-06 22:23:40 följande:

Talade med vårdguiden och hon tyckte jag skulle åka till gynakuten om det inte blev bättre, har avtagit lite så står i valet och kvalet hur jag ska göra. Man kan ju hoppas på att det är ägget som fäster :) tänkte testa på torsdag :)

• Mamma till två gullegrisar
    Fsake skrev 2015-06-13 10:23:24 följande:

Jag tror tyvärr jag fått mensen 3 dagar tidigt:( testade neg igår på bim-2..

Tycker du ska ta ett grav test oliven2011! Har du gjort det senaste tiden? Ältest kan ge utslag vid graviditet också.

Hej.. jag testade också negativt imorse :(
Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!