• Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej,

Vi har två härliga killar 09, 11 och var övertygade om att det räckte för oss. Men nu sen ett par månader tillbaka har både jag och maken börjat längta efter ett tredje barn.

I april åkte spiralen ut o nu i maj har vi börjat på allvar. Känns spännande men också lite skrämmande.

Fler som är på g med nr tre o vill följas? Behöver inte vara nr tre tvunget. Kanske bara sugna på att följas åt i denna spännande resa?

• Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!
  • Fsake
    Oliven2011 skrev 2015-07-08 05:41:35 följande:
    Åh nej :(! Beklagar.

Var på inskrivning igår och fick se pyret igen. Passade perfekt med den v jag räknat ut o hjärtat slog fint. BF 15/2. Så efter att ha sett det känns illamåendet lite mer hanterbart. :).
    Vad härligt att fått se liten hoppas allt går bra !
  • Pluttan

[quote=75503289][quote-nick]Oliven2011 skrev 2015-07-08 06:41:35 följande:[/quote-ni

Var på inskrivning igår och fick se pyret igen. Passade perfekt med den v jag räknat ut o hjärtat slog fint. BF 15/2. Så efter att ha sett det känns illamåendet lite mer hanterbart. :).[/quote]

Vad underbart :)

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • misslina

Ja då var ägglossningen över för denna månad. Nu är det bara att hålla tummarna. Känns som en evighet tills man kan ta ett test...

• Oliven2011
    misslina skrev 2015-07-09 09:43:41 följande:

Ja då var ägglossningen över för denna månad. Nu är det bara att hålla tummarna. Känns som en evighet tills man kan ta ett test...

Oh ja seg väntan men hoppas hoppas nu att det blivit bebis :).
  • misslina
    Oliven2011 skrev 2015-07-09 20:22:14 följande:
    Oh ja seg väntan men hoppas hoppas nu att det blivit bebis :).
    Tack:)

Det hoppas jag också :)
  • Topcom

Nu är det full rulle hos oss. Tog detta ältest imorse, när får jag ägglossning tro? Någon erfaren? :)

• Bodrum
    Topcom skrev 2015-07-10 10:29:34 följande:

Nu är det full rulle hos oss. Tog detta ältest imorse, när får jag ägglossning tro? Någon erfaren? :)

Det ser negativt ut tyvärr. Båda strecken ska vara lika starka för att det ska vara ÄL och med det där testet kan det vara om 1 vecka, 2 veckor eller mer du ska ha ÄL (eller redan passerat....). Testa imorgon igen. märker du att strecket är starkare då kanske det börjar närma sig . Lycka till!
  • Bodrum

Måste bara få beklaga mig lite; i fredags började jag blöda IGEN, på samma sätt som när missfallet blev igångsatt. I måndags fick jag konstaterat att det var graviditetsrester kvar och jag blev därför sövd och skrapad. Nu hoppas jag verkligen att livet återgår till det normala! Det värsta är nästan att jag inte får bada eller ha sex på två veckor! Och ni som vet min historia förstår kanske att det inte blivit mycket av någon av dessa varor i sommar p g a blödningarna... Känns som min tråkigaste sommar någonsin.

• Oliven2011
    Bodrum skrev 2015-07-15 21:55:00 följande:

Måste bara få beklaga mig lite; i fredags började jag blöda IGEN, på samma sätt som när missfallet blev igångsatt. I måndags fick jag konstaterat att det var graviditetsrester kvar och jag blev därför sövd och skrapad. Nu hoppas jag verkligen att livet återgår till det normala! Det värsta är nästan att jag inte får bada eller ha sex på två veckor! Och ni som vet min historia förstår kanske att det inte blivit mycket av någon av dessa varor i sommar p g a blödningarna... Känns som min tråkigaste sommar någonsin.

Usch vad trist. Måtte det finnas nån mening med detta o att det kommer att vända till att bli en fantastisk sensommarpresent ;).

Vad gäller badandet kan du ju trösta dig med att det inte verkar bli mkt bad för nån med tanke på vädret ;).

Kramar!
  • Fsake

Nej vad tråkigt! Hoppas allt gammalt är borta nu och att du kan köra igen om två veckor. Håller tummarna att allt går bra och det blir plus snart igen
  • Fsake

Blinkade smiley på äl test nu så trolig äl sö/må. I helgen blir det mys! hoppas på plus och tredje gången gillt!

• Topcom
    Bodrum skrev 2015-07-15 21:52:06 följande:
    Det ser negativt ut tyvärr. Båda strecken ska vara lika starka för att det ska vara ÄL och med det där testet kan det vara om 1 vecka, 2 veckor eller mer du ska ha ÄL (eller redan passerat....). Testa imorgon igen. märker du att strecket är starkare då kanske det börjar närma sig smile1.gif . Lycka till!
    Tack så supermycket för svar:) uppskattas enormt då jag aldrig har provat ältester förut. Vad tros om detta? Togs i lördags :)
  • Bodrum

[quote=75531089][quote-nick]Topcom skrev 2015-07-16 09:35:25 följande:[/quote-nick]Tack så supermycket för svar:) uppskattas enormt då jag aldrig har provat ältester förut. Vad tros om detta? Togs i lördags :) [/

Det ser ju positivt ut! Tror du hade ÄL i helgen! ????

• Bodrum

Oliven och fsake: tack för peppandet! Ja, nu får vi hoppas att det är en enastående varelse som köar för att få komma till oss fsake: håller tummarna för att det tar sig denna gång!

Oliven: mår du mindre illa nu?

• Topcom
    Bodrum skrev 2015-07-16 13:02:18 följande:

[quote=75531089][quote-nick]Topcom skrev 2015-07-16 09:35:25 följande:[/quote-nick]Tack så supermycket för svar:) uppskattas enormt då jag aldrig har provat ältester förut. Vad tros om detta? Togs i lördags :) [/

Det ser ju positivt ut! Tror du hade ÄL i helgen! ????

Tack för svaret:) jag tror samma då jag provade att ta ett test imorse som var betydligt svagare. Nu e jag bara nervös för att ha missat då vi inte har haft sex varken igår eller förrgår. Men lördag, söndag, måndag kämpade vi på. Hoppas det inte gör något med två uteblivna dagar, hehee.. Om det inte tar sig denna månad kommer jag nog köpa "glad gubbe"-test till nästa ägglossning. Så man får raka svar lixom
  • Topcom

Jag håller tummar och tår för att det lyckas i augusti/september! Och som någon annan i tråden sa, bada har jag gjort två gånger i sommar, älskar att bada men vattnet var iiiiskallt ;)
  • Oliven2011

Bodrum: hmmm nja illamåendet är inte mkt bättre. Ok på morgon o förmiddag men efter lunch slår det till o håller i sig till jag somnar på kvällen. Tror det kanske blir bättre nu när semestern kommer. Sista jobbdag imorgon!

• Fsake
    Oliven2011 skrev (null) följande:

Bodrum: hmmm nja illamåendet är inte mkt bättre. Ok på morgon o förmiddag men efter lunch slår det till o håller i sig till jag somnar på kvällen. Tror det kanske blir bättre nu när semestern kommer. Sista jobbdag imorgon!

Använder du postafen eller sånna åksjukeband kring handleden? Kanske hjälper.. Skönt med semester
  • Oliven2011

Inte testat. Ska kanske göra det. Går ju in i v11 strax o tänker att det borde ge mig sig när som helst?!?

Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!