• Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej,

Vi har två härliga killar 09, 11 och var övertygade om att det räckte för oss. Men nu sen ett par månader tillbaka har både jag och maken börjat längta efter ett tredje barn.

I april åkte spiralen ut o nu i maj har vi börjat på allvar. Känns spännande men också lite skrämmande.

Fler som är på g med nr tre o vill följas? Behöver inte vara nr tre tvunget. Kanske bara sugna på att följas åt i denna spännande resa?

• Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!
  • NellieMeja
    jeniii88 skrev 2015-05-27 11:44:06 följande:

Köpte ett clearblue ÄL test, digitalt och jag sätter i Stickan rätt men ändå kommer det inte upp någon symbol i rutan att testet är redo att användas, Någon som vet vad det kan vara för fel? Satt i 5 min och väntade eller tar det längre tid innan det blir redo

Symbolen ska komma direkt när du sätter i stickan. Å sen börjar den blinka när du har haft den i urinen i 15 sekunder.
  • Minime86

Nu tjejer, nu är spiralen uttagen och hon passade på att ta cellprov också :) Så nu har även jag en BIM dag :) Den 18/6 :) Verkstaden sätter igång så fort jag slutat blöda :-P ÄL är runt torsdag nästa vecka, så min plan är att sätta igång på måndag :)

Hur går det för dig Oliven2011 har du gjort något vanligt gravtest?

• Oliven2011

Tog gravtest ikväll. Uppenbart negativt! Däremot ytterligare ett ältest som är betydligt starkare än igår. Uppenbart positivt! Förmodar därmed att cykeln blivit tossig efter spiralen o äl e nu...

• jeniii88

Gick tillbaka till Apoteket med allt, var fel på testhållaren men fick en ny och det är ingen ökning ännu.

• Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-05-27 22:43:08 följande:

Tog gravtest ikväll. Uppenbart negativt! Däremot ytterligare ett ältest som är betydligt starkare än igår. Uppenbart positivt! Förmodar därmed att cykeln blivit tossig efter spiralen o äl e nu...

Minime86 skrev 2015-05-27 21:08:56 följande:

Nu tjejer, nu är spiralen uttagen och hon passade på att ta cellprov också :) Så nu har även jag en BIM dag :) Den 18/6 :) Verkstaden sätter igång så fort jag slutat blöda :-P ÄL är runt torsdag nästa vecka, så min plan är att sätta igång på måndag :)

Hur går det för dig Oliven2011 har du gjort något vanligt gravtest?

Tjoho, äntligen igång minime86! Jag har ÄL först om en vecka, men hejar på ni som har ÄL redan nu. Nu kör vi så det ryker, tjejer! Flört
  • lillasysterfia

Vet inte när jag har älskat eller bim nu efter missfallet. Ska träffa bm om en vecka och prata lite om läget. Så skönt att få prata med någon som har lite koll!

• Minime86

Ja nu är det bara att köra på :) Beställde lite ÄL tester och Graviditetstester samt folsyra tabletter idag, BM gav tips om att jag skulle börja med folsyra nu i tidigt skede. Sen ÄL testerna är mest bara för kul :-P Har aldrig tidigare använt dem. Jag tror mig känna ganska väl när jag har ÄL, men kul att testa :)

Jag hejjar på alla er andra också som försöker nu :) Spännande att följas åt!

• Oliven2011

Oj vad roligt nu är det många som är på gång!! Lycka till till oss alla nu och hoppas vi får se ngr plus i juni :) :).

Här kommer varken mens eller plus :(. Kan äl verkligen varit så här sen? Över en månad sen senaste mensen ju???

• Bodrum

Jag tror att du ska lita på ÄL-stickan om grav-testet var negativt. Kör på, så du inte missar den om den var sen. Cool

• Bodrum

Alltså detta är helt sjukt! Hade en kraftig mens fre-tis. Har nu tänkt testa med ÄL test från clearblue där man börjar testa dag 8. Gjorde det idag och då gav den utslag för maximal fertilitet. Det kan inte stämma tänkte jag och tog ett graviditetstest. Och sen ett till. Och kolla..

Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!