• Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej,

Vi har två härliga killar 09, 11 och var övertygade om att det räckte för oss. Men nu sen ett par månader tillbaka har både jag och maken börjat längta efter ett tredje barn.

I april åkte spiralen ut o nu i maj har vi börjat på allvar. Känns spännande men också lite skrämmande.

Fler som är på g med nr tre o vill följas? Behöver inte vara nr tre tvunget. Kanske bara sugna på att följas åt i denna spännande resa?

• Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!
  • Oliven2011

Stort grattis till plusset!! Vilken känsla. Då ska du se att det går bra den här gången, men förstår din oro.

Eller hur det var ett tag sen man plussade sist så det där med tidiga symptom har jag helt glömt bort.

• lillasysterfia

Har inget minne av att jag har mått så dåligt med de tidigare. Men det va ju tre år sen sist. Man glömmer lite av det jobbiga. :)

• Fsake

Hej!

Jag och maken ska just börja försöka skaffa barn tre Hr precis haft mens så inväntar äl i början av juni mina killar är 6 och 9 i år :)

• Bodrum

Hej!

Vi försöker också få en trea. Min man var läääänge absolut emot det, men plötsligt ändrade han sig och i april åkte spiralen ut. Jag är SÅÅÅ glad över det! Har min första BIM 26/5Glad Jag har två killar sedan tidigare, 5 och 8 år gamla.

Grattis till plusset lillasysterfia! Nu har jag mått ganska bra under mina tidigare graviditeter men minns att jag aldrig kände mig sådär fin som jag tycker att alla med mage är nu, så visst glömmer man lite hur det var och ser bara det positiva... haha

• Oliven2011

Första bim nästan precis samtidig Bodrum. Skoj. Testar du på bim eller håller du dig ett par dagar? Några känningar?

Jag har bara haft en mens sen spiralen så jag hoppas liksom att den är regelbunden. Svårt att veta till 100%.

• Khaxz

Intressant att många som försöker sig på en trea sedan innan har två pojkar, för att man vill försöka sig på en tjej kanske? ;)

Vet någon som sa att "Får jag två barn av samma kön kan jag tänka mig en tredje men får jag en av varje är jag nöjd med två".

Jag väntar andra barnet (andra pojken) och vi vill nog ha även en trea i framtiden. Tre barn är väl nästan nya kärnfamiljen ^^

• Oliven2011

När vi väntade tvåan tog vi inte reda på könet och det var nog för att vi ville hoppas att det var en tjej. Eller ja, det ska jag nog ärligt säga att jag önskade mig då. Sen blev det såklart världens bästa kille det med och vi var helt nöjda - skulle verkligen bara ha två!

Något hände i början av året hos både mig o min man o vi började prata om en trea o efter många samtal, fram o tillbaka osv bestämde vinoss för att försöka. Den här gången är jag helt likgiltig inför kön. Visst kul me flicka bara för att, men tycker det skulle vara riktigt gulligt med en trio killar!!

• Fsake

Vill gärna ha en flicka men kommer bli lika glad för en pojke :) tror vi får en pojke till.

• lillasysterfia

Åååå, hade bruna flytningar nu på morgonen och blir genast rädd att det är mf....hatar den här känslan av att något ska gå fel...

• Fsake
    lillasysterfia skrev 2015-05-21 06:55:04 följande:

Åååå, hade bruna flytningar nu på morgonen och blir genast rädd att det är mf....hatar den här känslan av att något ska gå fel... smile4.gif

Håller tummarna för att alltför ok!
Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!