• Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej,

Vi har två härliga killar 09, 11 och var övertygade om att det räckte för oss. Men nu sen ett par månader tillbaka har både jag och maken börjat längta efter ett tredje barn.

I april åkte spiralen ut o nu i maj har vi börjat på allvar. Känns spännande men också lite skrämmande.

Fler som är på g med nr tre o vill följas? Behöver inte vara nr tre tvunget. Kanske bara sugna på att följas åt i denna spännande resa?

• Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!
  • lillasysterfia

Verkar som det avtagit. Men vågar knappt hoppas. tror jag ska försöka ignorera det faktum att jag är gravid och bara försöka leva som vanligt ett tag. Försöka se positiva saker i tillvaron och hitta på roliga saker med mina pojkar. Men det är så lätt att hamna i orosträsket....nä nu ska jag ha en positiv attityd!

• Fsake
    lillasysterfia skrev 2015-05-21 10:13:42 följande:

Verkar som det avtagit. Men vågar knappt hoppas. tror jag ska försöka ignorera det faktum att jag är gravid och bara försöka leva som vanligt ett tag. Försöka se positiva saker i tillvaron och hitta på roliga saker med mina pojkar. Men det är så lätt att hamna i orosträsket....nä nu ska jag ha en positiv attityd!

Skönt! Låter som en bra ide gör lite roliga saker tillsammans och va positiv :)
  • lillasysterfia

Tyvärr, kan nog konstatera att det ville sig inte den här gången. Har börjat bli mer som en mens nu. Men är förvånad att jag inte är så ledsen över det. Känns som jaha det va visst inte meningen den här gången. Bara ta nya tag sen igen. Lycka till ni andra!

• jeniii88

Hej alla :) har två pojkar sedan tidigare födda 08 och 11 försöker nu bli gravid igen äl är beräknat till 31/5 och bim 14/6 :)

• Oliven2011

Bra inställning lillasysterfia men suck vad synd ändå :(. Då tar vi nya tag nästa äl o hoppas på att det vill sig!

Jenii88: välkommen vad kul med fler! Börjar bli ett litet gäng nu som kan peppa varandra :).

• Bodrum

Åh, vad tråkigt lillasysterfia! Men väldigt bra att du kan ha den inställningen. Jag hoppas att jag också kommer ha det om det skulle hända mig. Tänker att denna gång är det viktigare än någonsin att ett ev barn blir så friskt som möjligt eftersom jag vill finnas för mina två första barn också, och en del i det är ju faktiskt att kroppen avslutar en graviditet där något gått fel.

Ja, jag har också funderat på det där med två killar och att det är en anledning till en trea. Jag kommer helt ärligt att bli lika glad oavsett vilket kön det blir, men ibland känns det som att det hade varit en liten extra krydda om det blev en tjej. Hon kanske blir lika sporttokig och hyperaktiv som mina två första, men jag drömmer lite om en tjejtjej som gillar samma saker som jag Glad Men som sagt, jag älskar mina söner och blir det en kille så kommer det kännas helt perfekt.

Vad kul att vi nästan har BIM samtidigt Oliven2011! Jag har faktiskt inga symptom alls bortsett från att jag hade några REJÄLA stick i livmodern på ÄL+7. Men tror faktiskt inte att det betyder någonting. Tidigare graviditeter har jag haft ömma bröst och ena gången blev flytningarna knallgula några dagar innan BIM. Som sagt känner jag ingenting nu. Bortsett från lite molvärk i livmodern, men det har jag haft sedan jag tog ut spiralen. Känns som att det är extra svårt att tyda sin kropp nu när man inte varit hormonfri på länge... Min man är bortrest till BIM så tror att jag testar den dagen. Har du några symptom? När testar du?

• Fsake
    lillasysterfia skrev 2015-05-21 15:40:06 följande:

Tyvärr, kan nog konstatera att det ville sig inte den här gången. Har börjat bli mer som en mens nu. Men är förvånad att jag inte är så ledsen över det. Känns som jaha det va visst inte meningen den här gången. Bara ta nya tag sen igen. Lycka till ni andra!

Vad typiskt! Men bara att ta nya tag.
  • jeniii88
    Oliven2011 skrev 2015-05-21 17:47:15 följande:

Bra inställning lillasysterfia men suck vad synd ändå :(. Då tar vi nya tag nästa äl o hoppas på att det vill sig!

Jenii88: välkommen vad kul med fler! Börjar bli ett litet gäng nu som kan peppa varandra :).

Tack :)
  • Oliven2011

Känningar som du ungefär, molvärk o stick samt pytteblödning på äl+7 skulle kanske kunna ha varit nidblödning men har inte haft det med ngn av de tidigare graviditeterna så vet ej. Det är ju första försöket så det känns för lyxigt för att det skulle kunna vara sant. Väntar till bim o testar :).

• Emmmelie

Hoppar in här ????

Jag har två grabbar på 6 & 3 och har precis börjat jobba på ett litet syskon..

Tog ut min spiral i slutet på april och inväntar BIM runt 28/5. Fick en liten blödning på 3 dagar när jag tog ut spiralen, någon som vet om det brukar vara som vanligt sen och att ägglosningen kommer igång direkt? Eller har man ägglossning under tiden man har hormon spiral, någon som vet? Har noll koll..

Håller tummarna för alla!

Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!