• Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej,

Vi har två härliga killar 09, 11 och var övertygade om att det räckte för oss. Men nu sen ett par månader tillbaka har både jag och maken börjat längta efter ett tredje barn.

I april åkte spiralen ut o nu i maj har vi börjat på allvar. Känns spännande men också lite skrämmande.

Fler som är på g med nr tre o vill följas? Behöver inte vara nr tre tvunget. Kanske bara sugna på att följas åt i denna spännande resa?

• Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!
  • lillasysterfia
    Bodrum skrev 2015-05-22 13:38:38 följande:

Blä, fick just mens. 4 dagar för tidigt.

Usch då! Vi får hoppas nästa månad! Jag väntar på att jag ska blöda klart efter mitt andra mf. :( Men är bara att ta nya tag.
  • Bodrum

Ja, jag tänker att eftersom ditt missfall nu kom så tidigt så kanske kroppen kickar igång ganska snabbt? Hoppas på det! Sen får vi hålla tummarna för nästa månad, är beredd på att det kan ta ett tag, men är ju så sjukt bebissugenGlad

• Bodrum

Emmmelie: Välkommen! Man har ägglossning med spiral för det mesta. Man får en blödning efter uttag av spiralen p g a progesteronbortfallet, det behöver inte sammanfalla med den riktiga mensen. Om du inte vet när du har ägglossning är det nog bra med ÄL-stickor. Jag testade det och hade tur nog ÄL 2 veckor efter uttag av spiralen. Tyvärr blev det ju inget, men skönt att veta att det funkar... Glad

• lillasysterfia
    Bodrum skrev 2015-05-22 16:46:48 följande:

Ja, jag tänker att eftersom ditt missfall nu kom så tidigt så kanske kroppen kickar igång ganska snabbt? Hoppas på det! Sen får vi hålla tummarna för nästa månad, är beredd på att det kan ta ett tag, men är ju så sjukt bebissugen

Efter mf jag fick i de så kickade kroppen igång direkt med mens en månad efter. Men det dröjde ett tag innan det tog sig. Men får hoppas att det går fortare den här gången.
  • Oliven2011

Bodrum: neeej vad trist. Håll tummarna för nästa gång nu då :).

Välkommen emmmeli! Det där me äl, spiral o blödningar vet nog andra mer om än jag. Äl test verkar ju vettigt om man vill vara säker innan cykeln kommit igång i det vanliga igen.

Jag var förbi apoteket idag o skulle köpa lite olika saker. Köpte naturligtvis gravtest också och är sååå sugen på att testa imorgon bitti. Känner mig själv så det blir nog så även om jag lovat att vänta till bim, tidigast! ;).

• Bodrum

Spännande Oliven2011! Håller tummarna, meddela oss hur det går!

• Minime86

Hej! Kul att det finns fler som satsar på en 3:a

Vi har en 07:a och en 10:a och har nu bestämt oss att försöka oss på en 3:a :) Så de 11 Juni ryker spiralen :) Sen hoppas vi att det går fort, andra blev till ca 3 veckor efter uttagen spiral och enligt BM är det stor chans att det går lika fort igen, så jag hoppas :) känns jätte länge just nu att vänta till den 11 juni :P Men den som väntar på något gott!! Lycka till alla.

• Oliven2011

Hejhej testade precis negativt :(. Känns faktiskt ok inte särskilt ledsen för det. Nu kör vi hårt nästa äl ;).

Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!