• Anonym (stackars!)

Tycker så jävla synd om decemberbarn!

Hejsan!

Jag och min sambo planerar barn. Vi har lite svårt att bli gravida så därför borde jag ju vara tacksam bara vi får ett barn till, men jag oroar mig så för att barnet kommer födas i December. Jag har alltid tyckt så synd om decemberbarn och önskar verkligen inte det ödet för mitt barn. Vad tycker ni? Speciellt ni som har decemberbarn?

• Svar på tråden Tycker så jävla synd om decemberbarn!
  • Anonym (Zlf)
    Anonym (stackars!) skrev 2015-05-20 22:06:05 följande:

EH, NEJ. Ju tidigare på året är det!

Sommarbarn är mer belägna av att drabbas av depression och är även mer flyktiga i sin personlighet barn födda under det mörkare delen av året är mer självsäkra och skapar sig själva en ner positiv syn på livet.

När jag läste detta första gången så kunde jag inte tro det för deg borde ju va tvärtom. Jag är sent majbarn, stämmer till en viss del men så är jag ju tvilling också.
  • stor grön drake

Jag är född i december, och var inte helt skolmogen när jag började men på den tiden var det bara pojkar som ev stannade ett år längre på dagis. Det jämnade it sig efter något år.

Min son är född i november och har autistiska svårigheter. Han är bedömd som skolmogen utan tvekan från skolpsykolog och specialbarnträdgårdslärare. Dock har han problem med socialt samspel och jag känner igen väldigt många av mina egna svårigheter. Hade han varit 10 månader äldre så tror jag att han skulle varit bättre rustad för skolstarten, som det var nu ville vi inte hämma honom mer socialt genom att han skulle vara ett år äldre än alla andra, har är dessutom lång och bredaxlad och ser redan nu stor ut för att vara etta, dock är de många pojkar i hans klass i samma storlek, parallellklassens barn är mindre och de ser ut att gå i skilda årskurser.

Jag väntar barn nu, beräknad i februari, och trotts svårigheter att bli gravid (jag behöver läkarhjäkp) så var det nästan en lättnad i mars/april när mensen kom.

• Abegayle70

Jag är född de sista dagarna i dec. och har aldrig lidit av det.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Anonym (Höna pöna)

Jag är född i maj men började skolan när jag var sex och var alltså rejält yngst. Vi bodde på landet och det var långt till sexårsverksamhet men faktiskt nära till skolan. Inga problem. När jag tog studenten som nyss fyllda 18 var jag så nöjd, tyckte jag vunnit ett år. Ett år hos dagmamman vid sex hade inte gjort skillnad, nu fick jag flytta hemifrån ett år tidigare och börja leva studentliv i stan, tjoho! Jag tyckte det var högvinsten. ( inget fel på vare sej mitt hem eller gymnasiet men ändå ).

• Anonym (Mamman)

Det är inte synd om december barnen.Mysigt och festligt månad att vara född i!

• Anonym (Gina)

Hoppas det inte blir nåt barn alls, låter inget bra att växa upp med så sunkiga värderingar.

• Anonym (Pappa)
    Anonym (stackars!) skrev 2015-05-20 21:45:58 följande:

Hejsan!

Jag och min sambo planerar barn. Vi har lite svårt att bli gravida så därför borde jag ju vara tacksam bara vi får ett barn till, men jag oroar mig så för att barnet kommer födas i December. Jag har alltid tyckt så synd om decemberbarn och önskar verkligen inte det ödet för mitt barn. Vad tycker ni? Speciellt ni som har decemberbarn?

Min son föddes i månaden oktober. Efter att ha kämpat tappert länge i en hemsk sjukdom dog han. Jag skulle gjort VAD SOM HELST för att få tillbaka honom. Honom var det "så jävla synd om". Oavsett födelsemånad. Om du på allvar tycker att det är ett problem/tror att ditt barn kommer att lida allvarliga men beroende på vilken månad det föds i tycker jag du ska avstå att skaffa barn. På riktigt.
  • Litet My
    Jennie med ie skrev 2017-01-01 18:45:07 följande:

Det är synd om decemberbarn om vuxenvärlden säger åt dem att det är det.

Exakt
  • Anonym (:))

Födelsedagarna blir vad man gör dem till och det bästa är nog om föräldrarna kan lära sina barn just det oavsett när de fyller. Jag fyllde (bl.a.) 18 på Midsommarafton (exakt ett halvår efter Julafton så det skulle du se som perfekt gissar jag), det blev stor fest kvällen innan med utgång efter 12-slaget. När jag var yngre var det ofta få hemma runt min födelsedag med då såg mina föräldrar till att ordna desto mer intrikata firanden med de som kunde komma, så jag vet var inspirationen kommer ifrån. :) Tycker du att det är tråkigt att inte ge barnet paket på sommaren kan du välja ett "lämpligt" namn och göra tradition av ett stort namnsdags-firande. T.ex.

Svar på tråden Tycker så jävla synd om decemberbarn!