• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • gullan83
    Sansastark skrev 2015-06-27 13:57:45 följande:

Tror du de hade fått säljas om de var farliga gullan83?

En del barnmorskor låter en lyssna från vecka tio på mvc, andra lyssnar inte förrän efter vecka 25. Berätta för mig vad skillnaden är att göra det en gång hemma då??? Vill också gärna se forskning som stöder att det är farligt. Tänker inte ha dåligt samvete för att jag lyssnat en gång och kommer ha den hemma ifall jag blir orolig nån gång längre fram. Det var supermysigt att få höra hjärtat <3

Finns mycket som.säljs idag som är farligt tänker inte ens ta denna diskussion för den har kommit upp varje gång jag varit gravid.... Min bm avrådde mig från.köpa en
  • gullan83

Dessutom om man har en sådan hemma och man.inte skulle höra hjärtat i "tid" då tror folk de värsta hela tiden även om de endast kan vara för fel är för tidigt eller fel på maskinen

• Anonym124

Ush vilken tråkig stämning det blev här nu. Kan väll tänka att alla gör som de vill. Jag tycker det låter jättemysigt att få höra hjärtat på den lilla slå. Är man av någon anledning orolig så är väll det ett jättebra sätt att komma tillrätta med det. Eventuella risker kan säkerligen varje enskild bedöma själv. Vill du ses inte göra det, låt då bli. Är ju faktiskt inte svårare än så.

• gullan83

Men ursäkta så mycket att jag kom in i denna tråden de var ju inte jag som började jag höll bara med.en Anna person som.skrev men.tydligen får.man inte göra de här... Jag kan hitta andra grupper om.de ska vara så

• danosani

Okej, nu har vi konstaterat att ni tycker olika. Sen måste man ju kunna acceptera att någon ber en tagga ner med diskussionen också. Ingen har bett någon sluta följa tråden eller varit otrevlig mot dig, Gullan. :)

• Mamma till två gullegrisar

Jag skrev absolut inte det för att skrämma någon men tror att man inte gör det bara 1-2 gånger om man har en sån hemma.

Tänk själv oron om man kanske inte någon gång hör hjärtljuden eller som gullan skrev..Något kan faktiskt gå sönder på maskinen.

Men självklart gör alla som dom själva vill!!

• Mamma till två gullegrisar
    gullan83 skrev 2015-06-27 14:39:46 följande:

Men ursäkta så mycket att jag kom in i denna tråden de var ju inte jag som började jag höll bara med.en Anna person som.skrev men.tydligen får.man inte göra de här... Jag kan hitta andra grupper om.de ska vara så

Nehej du. Tycker gott du kan stanna här :) det var ju jag som ställde frågan så inte ska någon hacka på dig.
  • Anonym (Tingelina)

Var på vul häromdagen. Min gyn kunde mäta en liten räka på 5.4 mm vilket hon sedan fick till 6+1 så fick gå tillbaka några dagar! Känns som jag varit hravid jätte länge men bara i v 7 ;)läste att runt v 11 börjar man kalla det för barn och inte embryo. Ja ni fattar. Det känns kul:)

Busan jag känner mig med hungrig hela tiden och äter som en häst! Hjälp:-/ lättirriterad på jobbet med!

• swiitii

Hejsan!
    Jag är ny här, gravid med mitt andra barn (BF 8 februari 2016). Som sagt är det mitt barn men min sambos första, har sen tidigare en son född 2010.

• busan00

Denna helg har vart kaos, inte fått gjort nånting mest sovit:/sovit 13 timmar per dag å de är inte likt mig. Är så orkeslös å de senaste har ja mått illa å även spytt morgon å kväll, innan de så va ja fri från illamående i 3 veckor. Suck trodde de hade gett sej. Men gör nog de snart då ja är i vecka 11 i morn :)

Svar på tråden BF februari 2016