• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (Småland)
    Desideri skrev 2015-06-29 12:42:10 följande:

Här i linköping får man göra kub i v 12-13. Vill man göra vul/ul tidigare så får man gå genom nån privat men de verkar inte finnas många här som man kan göra det hos. Skulle vilja göra ett tidigt ul denna vecka eller nästa (vecka 8-9) men det enda stället jag hittat som gör det har semester. Så får vänta till kub om en månad. :)

Jag har tid på Crocus nästa vecka men bokade så fort jag plussade, hans tider går åt fort som bara den! Jag har även bokat KUB på samma ställe.

Hej, tänkte gå med i tråden för att ha någon att bolla med. Jag och fästmannen är hemlighetsfulla och vill vänta så länge som möjligt innan vi berättar :)

Jag är snart i v8, jag är 28 och sambon är 29 och det är bådas första. Verkar som att vi lyckades skapa en liten en när vi firade vår förlovning :) Vi finns i Småland men jag håller mig hellre till större ställen med mer erfarenhet så vi kommer göra alla undersökningar som går att göra på Crocus i Linköping men går på MVC på hemmaplan. Vi ser verkligen fram emot detta men det är för overkligt fortfarande då det vi precis bestämt att vi skulle sluta skydda oss och som sagt, firade ;) Jag har länge misstänkt PCO så jag räknade med att det skulle bli betydligt svårare. Det är inte meningen att trycka ner det i halsen på de som försökt länge (finns ni i tråden så har ni lyckats, så grattis!) utan det är bara skönt att få berätta för någon hur overkligt det är än så länge! :)
  • Penguinlover

För er som inte redan känner till det så kan jag tipsa om NIPT för att upptäcka kromosomavvikelser såsom Downs syndrom. Testet ger säkrare svar än KUB och innebär inga risker för varken kvinna eller foster. Enda nackdelen är att det är dyrt och att man får bekosta det själv. Mer info finns på fostertest.se.

• Sansastark

Hade gärna gjort Nipt om jag hade haft råd. Men det är ju tyvärr sjukt dyrt.

Jag har vart på Crocus tidigare förresten och han var verkligen otroligt proffsig.

• ElinLine

Hej,

Är just nu i vecka 6 (5+4) med första barnet. Hoppas att allt går som det ska.

Så kul att följas åt. Har bf 24 Februari.

• Ia84

Har idag varit på VUL i vecka 8. Detta pga att vi blivit gravida med IVF efter fem års kämpande, gick nu på första IVF-försöket. Har varit så nervös inför detta VUL att allt inte ska vara bra och har tvivlat så mycket på att det finns något där inne. VUL visade nu att det finns en liten bebis där inne, 10 mm stor och ett fint litet hjärta slog, allt såg helt normalt ut. Vilken lättnad och vilket leende man gick därifrån med. Inskrivning hos BM på måndag. Äntligen kan man koppla av lite. Enligt vår läkare så minskar missfallsrisken nu från c:a 20-25 % till 1 %. Vi känner oss så lyckliga nu, obeskrivlig känsla <3. BF 12/2. 

• Mamma till två gullegrisar
    ElinLine skrev 2015-06-29 20:58:10 följande:

Hej,

Är just nu i vecka 6 (5+4) med första barnet. Hoppas att allt går som det ska.

Så kul att följas åt. Har bf 24 Februari.

Vi har samma bf datum:) Grattis. . :) hur mår du?
  • Mamma till två gullegrisar
    Ia84 skrev 2015-06-29 21:30:03 följande:

Har idag varit på VUL i vecka 8. Detta pga att vi blivit gravida med IVF efter fem års kämpande, gick nu på första IVF-försöket. Har varit så nervös inför detta VUL att allt inte ska vara bra och har tvivlat så mycket på att det finns något där inne. VUL visade nu att det finns en liten bebis där inne, 10 mm stor och ett fint litet hjärta slog, allt såg helt normalt ut. Vilken lättnad och vilket leende man gick därifrån med. Inskrivning hos BM på måndag. Äntligen kan man koppla av lite. Enligt vår läkare så minskar missfallsrisken nu från c:a 20-25 % till 1 %. Vi känner oss så lyckliga nu, obeskrivlig känsla <3. BF 12/2. 

Man blir så glad av att läsa ditt inlägg :)) Grattis:)
  • Nattöga

Vad härligt att höra! Håller med ovanstående, detta blev man glad av att läsa! Det din läkare sa om att mf-risken minskar från 20-25% till 1%, menar han just för att man passerat de första (8) veckorna eller någon annan anledning?
  • MotherA

Har hjärtat börjat slå minskar risken för mf drastiskt. Sedan minskar den ytterligare när organen drar igång och navelsträngen står för näringen har jag för mig.

• Anonym (Småland)

Grattis! Måste vara en otrolig glädje! :)

Själv så har jag mått lite illa tidigare men imorse var värre än någonsin. Fick i mig lite frukost och tillskotten, hann borsta tänderna och gå ner och sätta mig i bilen. Hade inte kommit iväg än utan hann precis öppna bildörren innan jag kräktes. Det värsta var inte att det smakade spya utan metallsmaken som fortfarande 3 timmar senare sitter kvar i munnen efter tillskotten :/

Jag byter nog så att jag tar tillskotten till lunch istället :)
Svar på tråden BF februari 2016