• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • musslan

I Göteborg gäller 35 års gräns på KUB om du inte vill bekosta det hela själv! ????

• minneli
    musslan skrev 2015-08-09 14:41:50 följande:

I Göteborg gäller 35 års gräns på KUB om du inte vill bekosta det hela själv! ????

Det låter som det jag har fått höra också :)
  • lindakarlsson4380

I Örebro får alla det gratis! :S
  • Anonym (Småland)

Jag är skriven i VG-regionen men jobbar i Småland, och går på MVC i Småland. Jag fick göra KUB om jag ville genom landstinget i Småland. Bor man nära gränsen och inte vill betala själv kan man ju alltid gå i ett annat län, vi har ju numera valfrihet i vården! I Halland erbjuds KUB inte alls, inte ens till de över 35.

Jag valde att göra det privat och tycker inte att det var så dyrt, 1400 kr för NUPP och värdena var så bra att läkaren tyckte att det var onödigt att göra blodprovet, annars hade det blivit 1900 kr. De flesta av oss lägger mer än det på barnvagn :-P
  • Sefone

Ni som gjort KUB, när får man resultaten? Får man dem direkt på plats eller senare?

• Anonym (Småland)
    Sefone skrev 2015-08-09 20:13:57 följande:

Ni som gjort KUB, när får man resultaten? Får man dem direkt på plats eller senare?

Har man gjort blodprovet i tid före ul så får man det på plats. Annars kan man få en preliminär beräkning med alla variabler utom blodprovet.
  • Anonym (Småland)

Ni som ska göra KUB imorgon, jag håller tummarna för er!

• ullis1990

Hallå på er :) jag skrev här i tråden väldigt tidigt, just efter plusset. Det skapades även en fb-grupp då som jag var med i. Men som jag gick ur pga att jag trodde jag fick ett missfall. Är idag i vecka 14, med en, vad det verkar, frisk krabat i magen :) så nu skulle jag gärna vilja hänga på er igen om det är ok? :)

Svar på tråden BF februari 2016