• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Erna90

Köpte med mammabyxor förra veckan, dock var de alldeles för stora än så länge! Slog till då jag hittade 2st billiga på tradera. Men helt plötsligt är väl en rejäl mage här så Mitt 1:a barn

• Lysmasken
    svurkbebis skrev 2015-08-13 05:43:02 följande:

En till som väntar 4:e 

Jag är i v 12, och är mest uppblåst 

mår dock väldigt illa och har en nästäppa från hell, aldrig haft det med mina andra 3 

Legat helt däckat i helgen som varit. Inte fått behålla något alls. Sen tog jag tempen på mig (söndags) 38,6. Så jag har haft något i kroppen som slog ut mig helt.

Hade inskrivningen nu i måndags & p-glukos samt vita kropparna i urinet vart högt. Så mest troligt någon infektion. Hostar som bara den.

Nästäppa har jag haft med dom andra. Nu ska jag göra en glukosbelastning nästa vecka, urk.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • LongingForAChild
    minneli skrev 2015-08-11 19:30:31 följande:

Jag har blivit så galet täppt i näsan! Köpt en barn nezeril men alltså jag skulle har vilja ta nässpray hela tiden, kan ju knappt andas!

Jag är allergisk så bad om gravid-säker nässpray av BM hon rekommenderade Mommox och den är receptfri...kan ju vara värt att prova kanske
  • Sickan5

Går in i v 16 i morgon och vart super svullen sen v5 men nu har magen nästan helt försvunnit. Får helt plötsligt på mig byxor tom arbets byxorna.

Tycker de är en gnutta märkligt. Andra barnet så räkna med stora magen men men

• Marie14

Är nu i vecka 15.
    Börjar bli orolig inför ultraljudet.
    Är så rädd att det inte ska finnas något innan.
    Har fått mage nu och måste ha gravidkläder.
    Har många symtom kvar, idag mår jag illa och är yr etc.

Jag har haft två missfall innan denna grav, då hade jag inte symtom efter vecka 10. Sen började blöda i vecka 12-13.

Finns det någon här som kan lugna mig?

• MIR26

Hejsan alla lyckliga.
    Tänkte hoppa in här i tråden, var på inskrivning i slutet av juli och ska på KUB nu nästa vecka. Har BF den 29 februari, på skottdagen, fast det datumet lär ju ändras under tiden. Alltså v 11+2 idag. Är lite nervös inför KUB testet, som alla andra, håller tummar och tår på att allt ser bra ut (tidigare MA i v 10) Fast denna gång har symtomen varit mer påtagliga vilket har lugnat mig lite. Ömma bröst, långsammare arbete i magen för att uttrycka det milt, hungrig, ofta kissnödig och den senaste veckan något jag helst vill slippa, något som liknar myrkrypningar i ben och armar, oerhört irriterande som gör det svårare att somna. Däremot hat jag sluppit illamående och kräkningar i större grad, har endast haft lite underliggande som gjort att jag inte är sugen på något, förutom vanilj eller banan yoghurt, haha.

• minneli

Satt och kollade på tv och sen bara började jag blöda. Det har kommit blod i två andra graviditeter och då har det gått bra men jag får ändå panik och förbereder mig för det värsta. Skulle/ska gå in i v 13 imorgon.

• ak82
    minneli skrev 2015-08-13 23:21:17 följande:

Satt och kollade på tv och sen bara började jag blöda. Det har kommit blod i två andra graviditeter och då har det gått bra men jag får ändå panik och förbereder mig för det värsta. Skulle/ska gå in i v 13 imorgon.

Usch vad jobbigt, håller tummarna att det gått bra!
Svar på tråden BF februari 2016