• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (orolig)

Annelie1984: Ja har rul om drygt 2 veckor men är inte så spänd mest orolig att de inte finns nåt där lr att dw lilla hjärtat inte slår :( ja vill ha reda på kön men inte sambon, så ja kommer ta reda på de så fåe han se när den kommer ut haha

• Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-08-10 15:21:27 följande:

Idag var jag på inskrivning, ska inte tillbaka dit förrän efter rul och det blir runt 1-4 oktober. Ganska lång tid!

Så är det här med. Inskrivning rullar och sen bm i v23.. innan med min son så lyssnade vi på hjärtat i v16 o v20 har jag för mig det var. Nu inget förrän v23 då..
  • JosefineD85

Gick in i v14 igår och helt från ingenstans kom mitt illamående tillbaka nu ikväll! Har legat i sängen i två timmar och nu började jag få växtvärk! Det händer grejer minsann*puhh*

lindakarlsson4380 skrev 2015-08-10 11:41:59 följande:

Låg risk på samtliga kromosomavvikelser! Bebisen vinkar på översta bilden! :D

Va bra! ! Och mysigt att se den lilla :)
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-10 17:18:30 följande:

Någon som beställt hem gratis gravid paket någon gång? Funderade på att göre de med blöjor men fanns flera olika paket får man beställa ett av varje tex de var ett från kappahl å ett från libero å nåt från en bokhandel. Lr måste man välja på en så de är en per person ?de är ju inte från samma ställe så man borde ju få beställa allt ? När får man hämta ut det ? Å är de verkligen så att dw är gratis så de inte är prov sp man automatiskt blir me i nån premeration lr når å ska betala varje månad sen ?

Finns mycket gratissaker för gravida. Googla på nätet så ska du se :)
  • Anonym (Småland)
    Anneli1984 skrev 2015-08-10 19:49:14 följande:

Äntligen bokat tid för RUL =) ska dit den 7/9 så inte så lång tid kvar tills man får se den lill* krabaten. Här i Västmanland gör det inte heller några KUB-test som jag har förstått det.

Är ni många som kommer att kolla könet på bebisen vid ultraljud? Står i valet och kvalet om jag vill veta eller inte, sambon vill.

Jag har bokat RUL 22/9, läkaren tyckte att allt såg så bra ut på KUB så han tyckte att jag kunde vänta till vecka 19-20. När han sa det så sa jag "men då får vi vänta extra länge innan vi får veta kön!" Varpå han svarade att vi kunde få veta med en gång om vi ville, då i vecka 12+0!

För oss var valet enkelt, båda ville veta. Jag har alltid föreställt mig en pojke som första barn och ville veta så att jag eventuellt kunde "ställa om hjärnan" ifall det blir en flicka. Dock så kommer vi inte berätta för någon att vi vet vad det blir för kön, eller namnen vi har bestämt oss för. Dessutom får släkten inte lägga sig i och ska de spekulera så är det inget vi vill höra, och det bästa är att vi är överens om det!
  • Maddelit0

Hej ???? jag har BF i februari o är intresserad av fbgruppen. Hur går jag med i den? ????

• emma86

Har bf i feb. Inget datum eller så än, men vi ska på första besöket med kub och inskrivning nu på torsd. Är första barnet för både mig och sambon, båda 29 år.

Hoppas på att illamåendet ska avta snart, men annars känner jag mig ganska ok. Tröttheten börjar avta, om än jättetrött på kvällarna och sover ovanligt bra för att vara mig (förutom idag uppenbarligen... Nä men växtvärk (?) som spökar just nu...). Är i v 13 (12+3).

Kul att följa andra som ligger kring samma vecka som en själv

• Nattöga
    Maddelit0 skrev 2015-08-10 20:56:46 följande:

Hej ???? jag har BF i februari o är intresserad av fbgruppen. Hur går jag med i den? ????

Skicka PM till mig med namn+FBprofilbildsbeskrivning, så fixar vi det :)
  • minneli

Jag har blivit så galet täppt i näsan! Köpt en barn nezeril men alltså jag skulle har vilja ta nässpray hela tiden, kan ju knappt andas!

Svar på tråden BF februari 2016