Anneli1984 skrev 2015-08-10 19:49:14 följande:
Äntligen bokat tid för RUL =) ska dit den 7/9 så inte så lång tid kvar tills man får se den lill* krabaten. Här i Västmanland gör det inte heller några KUB-test som jag har förstått det.
Är ni många som kommer att kolla könet på bebisen vid ultraljud? Står i valet och kvalet om jag vill veta eller inte, sambon vill.
Jag har bokat RUL 22/9, läkaren tyckte att allt såg så bra ut på KUB så han tyckte att jag kunde vänta till vecka 19-20. När han sa det så sa jag "men då får vi vänta extra länge innan vi får veta kön!" Varpå han svarade att vi kunde få veta med en gång om vi ville, då i vecka 12+0!
För oss var valet enkelt, båda ville veta. Jag har alltid föreställt mig en pojke som första barn och ville veta så att jag eventuellt kunde "ställa om hjärnan" ifall det blir en flicka. Dock så kommer vi inte berätta för någon att vi vet vad det blir för kön, eller namnen vi har bestämt oss för. Dessutom får släkten inte lägga sig i och ska de spekulera så är det inget vi vill höra, och det bästa är att vi är överens om det!